• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Inalina
    GlitterLina skrev 2021-02-14 15:55:53 följande:
    Detta känns förjävligt & du förstår ju själv känslan

Vi har inget kvar i frysen :( detta va det allra sista embryot vi hade kvar :( har lagt ner över 100 000 kr men det blev inget i f barn för oss. Nu sista gången köpte vi till embryo glue

Det tycker jag du ska testa.

Har 2 barn sen innan som kom efter några år med ägglossningstabletter bara.

Men e äldre nu snart 42, så inte ens ivf hjälpte på mig :( :(
    Åh Glitterlina jag är så hemskt ledsen för din skullGråter!!! så jäkla orättvist när du fick så tydliga plus på dina stickor och äntligen skulle få glädjas att vara gravidRynkar på näsan! det finns ingen rättvisa i den här processen tyvärr,  det är ett lotteri helt enkelt. Hoppas du kan hitta en väg framåt och hitta styrka och glädje snart igenHjärta
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-02-14 19:13:54 följande:

Usch vad tråkigt att det misslyckades den här gången. :(

Jag började med låg dos av q10 efter vår första misslyckade ivf (ett ägg). Andra ivf:en gav 6 ägg och två blastocyster. Men det säga att man måste ta rätt stora doser för att få riktigt bra effekt, upp till 600 mg q10 eller 400 mg av de nedan.

Jag följer råden i boken It starts with the egg. Enligt den finns det q10 som är bättre än andra. Ubiquinol anses vara bäst men Bio-quinone från Pharma Nord funkar lika bra. Jag äter även ett kosttillskott som heter NAC. En del förespråkar att fortsätta med låg dos av dessa efter plus eftersom det finns viss forskning som pekar mot att det kan förebygga missfall.

Tyvärr är det få läkare i Sverige som tror att det går att påverka något med såväl kosttillskott eller läkemedel. Min klinik erbjuder varken blodförtunnande eller kortison. Hade gärna testat blodförtunnande faktiskt.

Går inte du på akupunktur? Jag skulle gissa att zonterapi och akupunktur har ungefär samma syfte!? Tror dock personligen mer på akupunktur.

Köpte också nu samma Q10, men tar du av den 600mg?
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-02-14 09:34:13 följande:

:( :( den e på väg att släppa. Idag blev det minus på testet & endast 1-2 på digitala. För 3 dagar sedan va det ett fint plus som du ser på bilden & 2-3 på digitala. Mina gravsymtom försvann häromdagen :(

Sämsta alla hjärtans dag nånsin!

Hej har du pratat med kliniken så du vet säkert att du inte ska ha några förhoppningar kvar.

Tänkte om det är före testdag eller så..
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-02-15 20:06:55 följande:

Köpte också nu samma Q10, men tar du av den 600mg?

Nej, tagit 600 mg tidigare av annat märke. Kör på 400 mg av den från Pharma Nord. 200 mg till frukost och 4 h senare 200 mg till. Har hört att kroppen inte kan ta upp mer än så.
  • Always choklad

Hej är det samma som omega 3?

Vad är det bra för?

Har återsättning imorgon, när bör man börja med det isåfall.

Räknas det som naturläkemedel?

• Sussna85
    Always choklad skrev 2021-02-15 22:07:24 följande:

Vad är det bra för?

Lycka till på ET idag! Härligt att få ruva igenHjärta
    Jag var försiktig med naturläkemedel efter ET,och vågar inte heller äta nått nu som gravid. Annars älskar jag att stoppa i mig ett och annat,haha men nu vågar jag inte.
    Men omega 3 ska väl inte räknas som naturläkemedel tror jag.
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-02-16 10:30:25 följande:

Lycka till på ET idag! Härligt att få ruva igen

Jag var försiktig med naturläkemedel efter ET,och vågar inte heller äta nått nu som gravid. Annars älskar jag att stoppa i mig ett och annat,haha men nu vågar jag inte.

Men omega 3 ska väl inte räknas som naturläkemedel tror jag.

Always choklad skrev 2021-02-15 22:07:24 följande:

Vad är det bra för?

Lycka till idag!! Hoppas att det går bra :)

Är det ok att äta vitaminer efter ET iallafall?
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-02-14 16:06:24 följande:

Hej

Min doktor har gjort förändringar.

Först förlängt lutinus.

Sedan trombyl + lutinus

Nu nästa embryoglue + trombyl + lutinus.

Trombyl skall bevisligen öka blodflödet. Så rent matematiskt skall det underlätta blodflöde till livmoder och moderkaka då det är blodförtunnande medel.

Varit väldigt lyhörd och hållit med mig om att man måste ändra receptet så att säga om det inte lyckas.

Q10 vad är det, ingen aning

Dhalia skrev 2021-02-14 18:46:43 följande:

Hej, har ätit Q10 i ett år nu, många äter en ganska hög dos på 600 mg men ja har ätit 100mg och ökade för någon månad sedan till 200mg, kan inte påstå jag märkt någon skillnad. Gjort en IVF under 2020 men bytte också till Menopur sist och fick då en första gång till frys plus blev gravid men slutade i ett MA. Vågar inte heller sluta med de så fortsätter också haha :) kört på Helhetshälsan och nu senast beställde Elexir.

Ja Livio skulle ge mig trombyl plus fortsätta ta lutinus vid ev graviditet, men kortison var dem med skeptiska. Sahlgrenska ska vi inte prata om myxket svårare att få något där haha :)

Clemmentina skrev 2021-02-14 19:13:54 följande:

Usch vad tråkigt att det misslyckades den här gången. :(

Jag började med låg dos av q10 efter vår första misslyckade ivf (ett ägg). Andra ivf:en gav 6 ägg och två blastocyster. Men det säga att man måste ta rätt stora doser för att få riktigt bra effekt, upp till 600 mg q10 eller 400 mg av de nedan.

Jag följer råden i boken It starts with the egg. Enligt den finns det q10 som är bättre än andra. Ubiquinol anses vara bäst men Bio-quinone från Pharma Nord funkar lika bra. Jag äter även ett kosttillskott som heter NAC. En del förespråkar att fortsätta med låg dos av dessa efter plus eftersom det finns viss forskning som pekar mot att det kan förebygga missfall.

Tyvärr är det få läkare i Sverige som tror att det går att påverka något med såväl kosttillskott eller läkemedel. Min klinik erbjuder varken blodförtunnande eller kortison. Hade gärna testat blodförtunnande faktiskt.

Går inte du på akupunktur? Jag skulle gissa att zonterapi och akupunktur har ungefär samma syfte!? Tror dock personligen mer på akupunktur.

Tack för alla tips!

Jag ska fråga hur min klink ställer sig till trombyl och embryoglue när jag träffar dom imorgon. Det verkar väldigt olika mellan kliniker som ni säger. Går någon av er i stockholm?

Jag har även köpt q10 ifall det blir ytterligare ägguttag och kommer att fortsätta med akupunktur inför nästa insättning, ev samma 7-dagarsbehandling som jag gjorde förra gången, även fast det tar väldigt mycket tid -haha!
  • GlitterLina

Hej tjejer

Någon som minns när blödningen kommer igång efter avslutad Lutinus behandling??

Mitt missfall har ej kommit ut än..

• Annna84
    GlitterLina skrev 2021-02-16 14:50:28 följande:

Hej tjejer

Någon som minns när blödningen kommer igång efter avslutad Lutinus behandling??

Mitt missfall har ej kommit ut än..

Hej! För mig har blödningen alltid kommit innan jag avslutat lutinus, så jag har tyvärr inte någon erfarenhet. Den här gången kom det lite blod och när jag slutade med lutinus kom den dagen efter. Har du landat i allt det jobbiga?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020