• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Annna84

Hua, nu är paniken tillbaka igen. Jag har inte vågat tro på och varit glad för pluset från i lördags eftersom jag inte känner något. Idag börjar jag få färgade, ljusrosa/bruna lutinusflytningar. Vill bara bryta ihop av oro. Hade tänkt vänta med att testa tills på söndag men nu vet jag inte om jag orkar vänta :(

• Grustradgarden
    Annna84 skrev 2021-02-12 13:06:00 följande:

Hua, nu är paniken tillbaka igen. Jag har inte vågat tro på och varit glad för pluset från i lördags eftersom jag inte känner något. Idag börjar jag få färgade, ljusrosa/bruna lutinusflytningar. Vill bara bryta ihop av oro. Hade tänkt vänta med att testa tills på söndag men nu vet jag inte om jag orkar vänta :(

Jag hade också sådana flytningar runt testdag och även en tid efteråt. Det oroade mig som tusan! För mig gick det bra - hoppas att det gör det för dig också. :)
  • Sussna85
    Filly skrev 2021-02-12 12:17:05 följande:

Tack fina du

Det blir som du sa, kliniken rekommenderar också att göra FET. Dock blir det inte nu direkt när mensen kommer, utan de ville att kroppen skulle få göra sig av med hormonerna först och ta återföring vid nästa mens.

Ja usch, det är en konstig känsla av ilska och sorg. Känner att jag ligger bra i fas på jobbet, stänger snart av datorn och tar nog helg. Bryta ihop och resa mig igen! 

Tusentack för stöttningen och de fina orden

Hoppas att du och pyret mår bra. Njut av helgen:)

Kram

Jo det brukar vara en blandning av många känslor,fy <3 Men då är du snart på gång igen! Låt denna månad vara en fristad för allt du inte kan eller vågar göra när du blir ruvare igen<3

Tack<3 Jo jag ska oxå just fara hem och njuta av denna helg :)
  • Annna84
    Grustradgarden skrev 2021-02-12 13:28:38 följande:

Jag hade också sådana flytningar runt testdag och även en tid efteråt. Det oroade mig som tusan! För mig gick det bra - hoppas att det gör det för dig också. :)

Tack! Det är skönt att höra att det kan vara normalt, det ger mig hopp. Jag tog ett test nyss, hade visserligen kissar precis innan men det är så jäkla svagt. Först kom det inte upp något och då tänkte jag att nu är det totalt kört, men sen kom det upp en svag skugga. Det går säkert knappt att se på bilden...

• GlitterLina
    Annna84 skrev 2021-02-12 13:48:33 följande:

Tack! Det är skönt att höra att det kan vara normalt, det ger mig hopp. Jag tog ett test nyss, hade visserligen kissar precis innan men det är så jäkla svagt. Först kom det inte upp något och då tänkte jag att nu är det totalt kört, men sen kom det upp en svag skugga. Det går säkert knappt att se på bilden...

Kan du inte köpa clearblue PLUS ist :) dem ser man tydligare på

Vilken dag är du på nu? Du gjorde väl återföring för 14 dagar sedan?
  • GlitterLina

Är det normalt att helt plötsligt inte ha ömma bröst längre??? Är bara i vecka 4 men har haft ömma bröst 1 vecka & senast igår superömma

Men idag ingenting! :(

• Annna84
    GlitterLina skrev 2021-02-12 15:36:46 följande:

Kan du inte köpa clearblue PLUS ist :) dem ser man tydligare på

Vilken dag är du på nu? Du gjorde väl återföring för 14 dagar sedan?

Jag är utomlands och dom verkar inte ha den typen av test här, enbart de som visar veckoindikator, jag har ett sånt test kvar som jag ska ta imorgon eller på söndag. Återföring var för 14 dagar sedan.
  • Lunaymar
    GlitterLina skrev 2021-02-12 15:37:56 följande:

Är det normalt att helt plötsligt inte ha ömma bröst längre??? Är bara i vecka 4 men har haft ömma bröst 1 vecka & senast igår superömma

Men idag ingenting! :(

För mig varierar det från dag till dag, till och med under dagen haha. Kanske känner inget under förmiddagen och sedan på kvällen kommer det tillbaka. Finns väl ingen facit utan varje kropp (och graviditet låter det som på många) funkar annorlunda :) oroa dig inte över det!

När jag sa till barnmorskan att jag är orolig över att jag inte känner mig illamående, sa hon ?grattis! Va glad för det?.
  • Annna84

Nu blev det minus på stickan, helt blankt. Bryter ihop fullständigt. Fy fan vad det känns orättvist med allt

• GlitterLina
    Annna84 skrev 2021-02-12 16:37:09 följande:

Nu blev det minus på stickan, helt blankt. Bryter ihop fullständigt. Fy fan vad det känns orättvist med allt

Åh näää skit!!! :( känner med dig verkligen

Stor kram
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020