• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • GlitterLina
    Annna84 skrev 2021-02-16 15:32:50 följande:

Hej! För mig har blödningen alltid kommit innan jag avslutat lutinus, så jag har tyvärr inte någon erfarenhet. Den här gången kom det lite blod och när jag slutade med lutinus kom den dagen efter. Har du landat i allt det jobbiga?

Ok för mig har det endast startat efter avslutad kur men minns ej riktigt när. Nä denna gång känns det jobbigare än jobbigast just för att vi inte har kvar några i frysen :( :(

Blödningen känns dom den ska komma närsom men händer ju inget
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-02-16 13:59:56 följande:

Lycka till idag!! Hoppas att det går bra :)

Är det ok att äta vitaminer efter ET iallafall?

Jag har stoppat i mig lite allt möjligt i naturpreparats väg,slutat nån dag före ET bara. Men Q10 tror jag ja har tagit fast jag ha ruvat,minnet sviker,hmm..

Hoppas du Anna får ut lite av dina önskemål i din behandling! Lycka till imorgon <3
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-02-15 21:56:04 följande:

Nej, tagit 600 mg tidigare av annat märke. Kör på 400 mg av den från Pharma Nord. 200 mg till frukost och 4 h senare 200 mg till. Har hört att kroppen inte kan ta upp mer än så.

Okej bra att veta att man ska sprida ut de. Men kan man ta de på eftermiddagen när man kommrr hem från jobbet eller bör man alltså ta de under lunchen?
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-02-15 22:07:24 följande:

Hej är det samma som omega 3?

Vad är det bra för?

Har återsättning imorgon, när bör man börja med det isåfall.

Räknas det som naturläkemedel?

Lycka till!
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-02-16 14:50:28 följande:

Hej tjejer

Någon som minns när blödningen kommer igång efter avslutad Lutinus behandling??

Mitt missfall har ej kommit ut än..

Till mig kom de ca 1 dag senare, lutnius sköt fram mensen till mig men de va ju då jag fick negativt. Eftersom du fick positivt kanske det tar lite längre tid tills de kommer igång.
  • Ivf2020

Nu måste jag fråga, q10 som alla pratar om, vad är det?

Har inte tagit lutinus eller något, då jag placeras i naturlig cykel med äl-j

Hjälp.

• Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-02-16 14:04:37 följande:

Tack för alla tips!

Jag ska fråga hur min klink ställer sig till trombyl och embryoglue när jag träffar dom imorgon. Det verkar väldigt olika mellan kliniker som ni säger. Går någon av er i stockholm?

Jag har även köpt q10 ifall det blir ytterligare ägguttag och kommer att fortsätta med akupunktur inför nästa insättning, ev samma 7-dagarsbehandling som jag gjorde förra gången, även fast det tar väldigt mycket tid -haha!

Det låter bra! Lycka till imorgon!
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-02-16 19:30:59 följande:

Okej bra att veta att man ska sprida ut de. Men kan man ta de på eftermiddagen när man kommrr hem från jobbet eller bör man alltså ta de under lunchen?

Jag tar på lunchen för har märkt att jag blir för pigg på kvällen när jag ska sova annars, haha. Men går såklart bra att ta på eftermiddagen annars. :)
  • Clemmentina
    Ivf2020 skrev 2021-02-16 20:07:03 följande:

Nu måste jag fråga, q10 som alla pratar om, vad är det?

Har inte tagit lutinus eller något, då jag placeras i naturlig cykel med äl-j

Hjälp.

Vi är några som tar q10 för att förhoppningsvis förbättra äggkvaliteten.

Samma god mig när jag gjorde återföring i naturlig cykel. Tog inte ens Lutinus som en del gör.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020