• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Always choklad
    Clemmentina skrev 2021-02-27 08:09:08 följande:

Detsamma! Nu är det bara dags för oss alla tre.

Jag har inte fått trombyl men vill fråga om det just pga av två tidiga missfall.

Hur känns det inför tisdag? :)

Hej ja det är nog kopplat till att man fått tidigare missfall men läkare pratar inte så direkt. Kan också vara pga av andra orsaker varför man inte fått en fullgången graviditet, vet inte faktiskt. De provar sig fram av vad som är beprövat vad som funkat för en del..
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-02-27 09:28:27 följande:

Åh förstår din oro men det är säkert ingen fara. Det är vanligt med lite blödning kring ägglossning. Det kan jag med få! Hoppas du får lugnande besked av kliniken.

Hej! Jag åkte på svamp, så det kan vara det som gjorde att det kom en blödning. Det har blivit lite bättre idag, men jag bad om att få en extra koll imorgon så att slemhinnan inte har blivit tunn pga av blödningen. Hoppas hoppas att det ser bra ut och att jag får sätta in på tisdag.
  • Clemmentina
    Always choklad skrev 2021-02-27 15:56:19 följande:

Hej ja det är nog kopplat till att man fått tidigare missfall men läkare pratar inte så direkt. Kan också vara pga av andra orsaker varför man inte fått en fullgången graviditet, vet inte faktiskt. De provar sig fram av vad som är beprövat vad som funkat för en del..

Det låter rimligt! Hört om blodproppar i livmodern som orsakar missfall. Tar du trombyl? Hur går det för dig?
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-02-28 16:54:12 följande:

Hej! Jag åkte på svamp, så det kan vara det som gjorde att det kom en blödning. Det har blivit lite bättre idag, men jag bad om att få en extra koll imorgon så att slemhinnan inte har blivit tunn pga av blödningen. Hoppas hoppas att det ser bra ut och att jag får sätta in på tisdag.

Åh jobbigt! Jag fick ofta det förr i samband med ägglossning. Håller tummarna för att det inte påverkar negativt. Skönt med ett extra vul!
  • Always choklad
    Clemmentina skrev 2021-02-28 18:00:18 följande:

Det låter rimligt! Hört om blodproppar i livmodern som orsakar missfall. Tar du trombyl? Hur går det för dig?

Hej

Ja de gör jag sedan återföringsdagen. Går överraskande bra faktiskt peppar peppar inte så mycket näsblod som jag haft förut och som stockningar/stickningar i benen. Får jag det nu går jag en sväng runt i lgh brukar det ge med sig.
  • Clemmentina
    Always choklad skrev 2021-02-28 18:44:26 följande:

Hej

Ja de gör jag sedan återföringsdagen. Går överraskande bra faktiskt peppar peppar inte så mycket näsblod som jag haft förut och som stockningar/stickningar i benen. Får jag det nu går jag en sväng runt i lgh brukar det ge med sig.

Det låter ju väldigt bra! :) När har du testdag?
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-02-28 18:44:26 följande:

Hej

Är näsblod och stickningar i benen biverkningar från trombylen?

Lycka till nu :)
  • Always choklad

Hej ursäkta äcklig bild. Testade på denna urin. Aldrig testat på så ljus urin förut. Den känns väldigt urvattnad. Vad skulle ni göra fortsätta ta lutinus m.m och testa sen på mörkare urin?

Jag har druckit en del under natten är så muntorr. Varit det sedan insättningen. I övrigt är brösten svullna och magen likaså mått illa fram och till och känner mig gravid..
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-03-01 06:52:43 följande:

Hej ursäkta äcklig bild. Testade på denna urin. Aldrig testat på så ljus urin förut. Den känns väldigt urvattnad. Vad skulle ni göra fortsätta ta lutinus m.m och testa sen på mörkare urin?

Jag har druckit en del under natten är så muntorr. Varit det sedan insättningen. I övrigt är brösten svullna och magen likaså mått illa fram och till och känner mig gravid..

Det blev negativt
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-03-01 06:53:24 följande:

Det blev negativt

Kan tillägga att jag fick byta ut min vanliga bh igår, den passade inte utan fick ta en med större kupa som jag köpte av misstag, sist den passade var när jag var gravid men fick missfall...

Tog lutinis och proginon som vanligt nu till frukost.

På min klinik har de ändrat testdag till 13 dagar.

Den gången jag fick positivt var det fler. Skall kolla i mina gamla anteckningar vad det var.

Sist avslutade jag kur samma dag som testdag men det kom ut en fostersäck och det småblödde hela tiden fram till mens när det stannade av då jag gick i ej naturlig cykel denna gång. Är rädd jag avbröt för tidigt då. Man kanske är en låhhormonare..
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020