• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Ronjas88 skrev 2021-03-01 18:14:24 följande:

Hej! Jag är ny här. Vi är inne på vårt först IVF försök just nu. Har era läkare sagt något om graviditet och covid? Jag känner mig lite orolig för att covid ska kunna skada embryot eller fostret. Börjar närma sig att vi ska få vaccin på jobbet så funderar på om jag ska vänta med återföring :( Hur resonerar ni?

Förstår hur du tänker. Jag har hela tiden varit inne på att inte avvakta vaccin men börjar nu fundera kring om det ändå hade varit bättre att vänta. Men vill inte riskera att missa en färsk återföring så kommer nog välja att köra på ändå. Fast att gå en hel ev graviditet utan vaccin när alla andra fått det känns inte bra heller. Tänker att man typ får isolera sig. Det verkar ju inte helt säkert om de som vaccinerats kan föra smitta vidare till andra eller inte.
  • Always choklad
    Annna84 skrev 2021-03-01 16:45:27 följande:

Av vilken anledning tar man progynon?

Hej för att bygga upp en fin tjock slemhinna i livmodern.
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-03-01 18:28:22 följande:

Hej 13 dagar efter insättning. Satte in en 5 dagars blastosyst 16/2.

Har inte pratat med dem än.

Ska läsa på lite mer.

Nä ingen tillstymmelse till blödning alls.

Känner mig bara gravid och arg och fundersam, förra gången när det blev negativt hade jag smärtsamma hugg i magen/livmodern kombinerat med frossa några dagar innan testdag och brösten började försvinna. Nu känns det som tvärtom blir mer och mer graviditetstecken ej färre..

Känns som du borde se något nu på vanliga tester. Men tog du tidigt test då? Var urinet morgonurin? Lutinus kan ju lura en vilket är de värsta.
  • GlitterLina

[quote=80982593][quote-nick]Annna84 skrev 2021-03-01 16:54:53 följande:[/quote-nick]Tack :) Jag kom just hem från kliniken. De såg ingen blödning längre och slemhinnan var bra (8.6mm) så om det inte blir någon mer blödning så kan vi sätta in imorgon. Om vi vill safe:à upp kan vi göra ny spolning för att leta efter eventuella polyper men då måste vi vänta en månad. Jag vill inte vänta så vi har bestämt oss för att köra imorgon om allt går bra.

Blir det insättning för dig i morgon:) vad spännande!

• IVF2021
    Ronjas88 skrev 2021-03-01 18:14:24 följande:

Hej! Jag är ny här. Vi är inne på vårt först IVF försök just nu. Har era läkare sagt något om graviditet och covid? Jag känner mig lite orolig för att covid ska kunna skada embryot eller fostret. Börjar närma sig att vi ska få vaccin på jobbet så funderar på om jag ska vänta med återföring :( Hur resonerar ni?

Jag är i precis samma tankar kring vaccinet. Har inte startat än men det är troligen på g inom kort. Är rädd att det krockar med vaccineringen. Vill ju inte skjuta på IVFen men heller inte på vaccineringen. Har i baktanken att man kanske kan få göra behandling och äggplock men vänta med insättning. Dock inget jag pratat med kliniken om. Hur tänker du?
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-03-01 19:32:33 följande:

Känns som du borde se något nu på vanliga tester. Men tog du tidigt test då? Var urinet morgonurin? Lutinus kan ju lura en vilket är de värsta.

Nej inget tidigt test på sagd testdag.

Ja morgonurin

Ja de kan den.

Jag har bestämt mig för att fortsätta behandling ett par dar till sen testa på nytt. Känns det ftf på samma sätt och ingen blödning . Blir det då negativt ska jag gå och ta ett blodprov.

Läste gammla rön 18 dagar så kör på det.

Spelar inte så stor roll om det är negativt då ett par dagar mer eller mindre då man måste gå en naturlig menscykel emellan ändå..
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-03-01 18:28:22 följande:

Hej 13 dagar efter insättning. Satte in en 5 dagars blastosyst 16/2.

Har inte pratat med dem än.

Ska läsa på lite mer.

Nä ingen tillstymmelse till blödning alls.

Känner mig bara gravid och arg och fundersam, förra gången när det blev negativt hade jag smärtsamma hugg i magen/livmodern kombinerat med frossa några dagar innan testdag och brösten började försvinna. Nu känns det som tvärtom blir mer och mer graviditetstecken ej färre..

Hoppas hoppas! Och positivt att mensen inte har dykt upp.
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-01 18:33:55 följande:

Åh vad skönt att det såg bra ut! Då håller jag tummarna för imorgon. :) Förstår att du inte ville göra en spolning nu. Jag har inte börjat med sprutorna ännu. Väntar ju fortfarande på mensen. Äter Provera till och med fredag och sen bör den väl komma inom någon vecka men helst bara några dagar. Kommer inte göra vul innan vi drar igång.

Tack!! Så om 14 dagar är du igång :) vad är proverna?
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-03-01 19:27:15 följande:

Hej för att bygga upp en fin tjock slemhinna i livmodern.

Aha! Är det för att du haft problem med en tunn slemhinna? Det är intressant att det är så olika. Min klinik vill inte ge mig någonting..men de kanske anser att jag inte har behov.
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-03-01 20:19:03 följande:

[quote=80982593][quote-nick]Annna84 skrev 2021-03-01 16:54:53 följande:[/quote-nick]Tack :) Jag kom just hem från kliniken. De såg ingen blödning längre och slemhinnan var bra (8.6mm) så om det inte blir någon mer blödning så kan vi sätta in imorgon. Om vi vill safe:à upp kan vi göra ny spolning för att leta efter eventuella polyper men då måste vi vänta en månad. Jag vill inte vänta så vi har bestämt oss för att köra imorgon om allt går bra.

Blir det insättning för dig i morgon:) vad spännande!

Tack söta du! Sista embryot i frysen -hoppas hoppas

Hur mår du och vad har ni kommit fram till? Kram
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020