• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Matildaaa skrev 2021-03-01 21:44:23 följande:

Hej, jag väntar på ivf och hoppas få börja inom kort. Jag valde att vaccinera mig, fick aztra zenicas vaccin (vilket de flesta unga får just nu). Från början skulle vi få dos två efter fyra veckor, nu har de ändrat rekommendationen till att dos två ska ges först efter 9-12 veckor vilket gör att jag kommer få andra dosen i april/ maj. Som jag förstått det ska man avsluta vaccinationen innan ivf kan påbörjas, vilket gör mig orolig att jag inte komma hinna med ivf innan sommaren, kan vara värt att väga in. :)

Klok input! Tack för den informationen.
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-03-01 20:37:49 följande:

Nej inget tidigt test på sagd testdag.

Ja morgonurin

Ja de kan den.

Jag har bestämt mig för att fortsätta behandling ett par dar till sen testa på nytt. Känns det ftf på samma sätt och ingen blödning . Blir det då negativt ska jag gå och ta ett blodprov.

Läste gammla rön 18 dagar så kör på det.

Spelar inte så stor roll om det är negativt då ett par dagar mer eller mindre då man måste gå en naturlig menscykel emellan ändå..

Lite uppdatering

Jag har pratat med kliniken idag för att höra vad de tror. De tycker jag kan köra på nytt test på 18 dagar på lör och fortsätta min behandling, blir det ftf negativt och symptomen består ska vi disskutera gravtest som blodprov.

Då är det bara hålla i sig ett par där och fortsätta hoppas.

Nu ska jag och köpa mer gravtest.
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-02 08:21:18 följande:

Ja precis! Provera är en tablett som ska ge en blödning. Vanligt att sätta igång en behandling med den om man som jag har långa/oregelbundna cykler.

Jag har också tagit progynon (östrogen). Du har ju byggt upp din slemhinna med menopur inför det. Progynon gör att man inte får ägglossning utan den ser bara till att slemhinnan växer till sig inför återföringen. Jag har testat återföring i stimulerad cykel med progynon och med Letrozole. Har du gjort i naturlig cykel någon gång? :)

Lycka till idag! Låter som perfekt upplägg med både akupunktur och yoga.

Tack för svar :) Det finns verkligen många varianter att ta till. Min första frysåterföring gjordes i naturlig cykel, då var jag på 2 st VUL dag 10 och dag 12 sedan tog jag en ovitrellespruta. Så inte helt naturligt ändå, men det är tydligen standard på min klinik för att vara på säkra sidan att ägglossning har skett och beräkna återförande. När du tar letrolzole, blir det en ägglossning då?
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-03-02 08:22:01 följande:

STORT lycka till idag!!! =)

Ååå, tack :) Och lycka till för dig med. Skönt att du ska ta sista sprutan idag.
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-03-02 09:51:18 följande:

Lite uppdatering

Jag har pratat med kliniken idag för att höra vad de tror. De tycker jag kan köra på nytt test på 18 dagar på lör och fortsätta min behandling, blir det ftf negativt och symptomen består ska vi disskutera gravtest som blodprov.

Då är det bara hålla i sig ett par där och fortsätta hoppas.

Nu ska jag och köpa mer gravtest.

Vad skönt att du har pratat med kliniken och att du har en ?plan? framåt. Nu hoppas vi på lördag :)
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-03-02 11:00:26 följande:

Tack för svar :) Det finns verkligen många varianter att ta till. Min första frysåterföring gjordes i naturlig cykel, då var jag på 2 st VUL dag 10 och dag 12 sedan tog jag en ovitrellespruta. Så inte helt naturligt ändå, men det är tydligen standard på min klinik för att vara på säkra sidan att ägglossning har skett och beräkna återförande. När du tar letrolzole, blir det en ägglossning då?

Ja det finns många varianter och olika kliniker verkar välja olika. Jag får alltid ägglossning av Letrozole så då skulle jag ringa vid positivt ägglossningstest. Kommer nog välja annan metod om det blir aktuellt igen. Var så läskigt att inte göra vul innan återföring. Vul görs vid stimulering med progynon. Låter vettigt att ta det säkra före det osäkra med ovitrelle! Stort lycka till nu. Kram!
  • Always choklad
    Annna84 skrev 2021-03-02 11:03:05 följande:

Vad skönt att du har pratat med kliniken och att du har en ?plan? framåt. Nu hoppas vi på lördag :)

Tack ????
  • Annna84

Nu har jag satt in en blastocyst (6dagars), så nu börjar väntan.. 3 timmar hittills, haha

Detta är min 5e insättning i ordningen. Nu ska det gå :)

• Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-02 11:54:30 följande:

Ja det finns många varianter och olika kliniker verkar välja olika. Jag får alltid ägglossning av Letrozole så då skulle jag ringa vid positivt ägglossningstest. Kommer nog välja annan metod om det blir aktuellt igen. Var så läskigt att inte göra vul innan återföring. Vul görs vid stimulering med progynon. Låter vettigt att ta det säkra före det osäkra med ovitrelle! Stort lycka till nu. Kram!

Jag förstår det, man vill ju att de ska säkerställa att allt ser fint ut innan överföring. Det gör en lite mer lugn :)

Kram och ha en fin dag
  • Always choklad
    Annna84 skrev 2021-03-02 11:03:05 följande:

Ja så är det ????

Försöker bara vara lugn och ej stressa upp mig.

Håller tummarna bara, brösten växer och ömmar och magen är stor och svullen. Inte pinnsmal vanligtvis men så här brukar jag ej se ut.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020