• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Matildaaa
    Ronjas88 skrev 2021-03-01 18:14:24 följande:

Hej! Jag är ny här. Vi är inne på vårt först IVF försök just nu. Har era läkare sagt något om graviditet och covid? Jag känner mig lite orolig för att covid ska kunna skada embryot eller fostret. Börjar närma sig att vi ska få vaccin på jobbet så funderar på om jag ska vänta med återföring :( Hur resonerar ni?

Hej, jag väntar på ivf och hoppas få börja inom kort. Jag valde att vaccinera mig, fick aztra zenicas vaccin (vilket de flesta unga får just nu). Från början skulle vi få dos två efter fyra veckor, nu har de ändrat rekommendationen till att dos två ska ges först efter 9-12 veckor vilket gör att jag kommer få andra dosen i april/ maj. Som jag förstått det ska man avsluta vaccinationen innan ivf kan påbörjas, vilket gör mig orolig att jag inte komma hinna med ivf innan sommaren, kan vara värt att väga in. :)
  • GlitterLina
    Annna84 skrev 2021-03-01 21:03:34 följande:

Tack söta du! Sista embryot i frysen -hoppas hoppas

Hur mår du och vad har ni kommit fram till? Kram

Oh e det ditt sista nu! Hoppas hoppas :)

Ja du svårt beslut vi vet ännu ej då det e dyrt & vi e rädda att det ska bli som första gången att jag blev väldigt sjuk i överstimulering.

Men nu tror jag att jag ändå vill pröva en sista gång men vi måste prata igen jag å sambon å se vad vi beslutar

Suck vad jobbigt

Kram
  • Always choklad
    Annna84 skrev 2021-03-01 21:01:12 följande:

Aha! Är det för att du haft problem med en tunn slemhinna? Det är intressant att det är så olika. Min klinik vill inte ge mig någonting..men de kanske anser att jag inte har behov.

Hej nä slemhinnan har inte varit tunn vad jag kan se den har den varit normal när jag kört i naturlig cykel. Men denna gång är det ej i naturlig cykel då man tar fram ägglossningen ej inväntar den. Därför så fick/får jag det.
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-03-01 16:54:53 följande:

Tack :) Jag kom just hem från kliniken. De såg ingen blödning längre och slemhinnan var bra (8.6mm) så om det inte blir någon mer blödning så kan vi sätta in imorgon. Om vi vill safe:à upp kan vi göra ny spolning för att leta efter eventuella polyper men då måste vi vänta en månad. Jag vill inte vänta så vi har bestämt oss för att köra imorgon om allt går bra.

Hur går det för dig med menopursprutorna? När har du VUL?

Lycka till idag :)
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-02 06:57:22 följande:

Tack vännen! Nu kommer det inget mer blod, så nu kör vi :) Idag har jag tagit ledigt. Jag ska gå på akupunktur nu på morgonen och vid 13 är det dags, efter det ska jag gå på yinyoga för att komma ner i tempo.

Hur mår du?
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-03-01 23:18:26 följande:

Oh e det ditt sista nu! Hoppas hoppas :)

Ja du svårt beslut vi vet ännu ej då det e dyrt & vi e rädda att det ska bli som första gången att jag blev väldigt sjuk i överstimulering.

Men nu tror jag att jag ändå vill pröva en sista gång men vi måste prata igen jag å sambon å se vad vi beslutar

Suck vad jobbigt

Kram

Ja, fy fasen vad det är jobbigt det här. Ni får fundera vad som känns mest rätt i magen/hjärtat.

Jag har än så länge haft landstingsfinansierat, så blir det en fortsättning så ska vi också fortsätta privat. Det är en extra stress när det kostar pengar..men vi vill så gärna ha barn.
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-03-02 01:43:40 följande:

Hej nä slemhinnan har inte varit tunn vad jag kan se den har den varit normal när jag kört i naturlig cykel. Men denna gång är det ej i naturlig cykel då man tar fram ägglossningen ej inväntar den. Därför så fick/får jag det.

Ok, då förstår jag. Jag kör också i stimulerad cykel, men får ändå inte någon medicin. Blev slemhinnan tjockare nu?

Hur mår du idag?
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-03-01 20:58:30 följande:

Tack!! Så om 14 dagar är du igång :) vad är proverna?

Ja precis! Provera är en tablett som ska ge en blödning. Vanligt att sätta igång en behandling med den om man som jag har långa/oregelbundna cykler.

Jag har också tagit progynon (östrogen). Du har ju byggt upp din slemhinna med menopur inför det. Progynon gör att man inte får ägglossning utan den ser bara till att slemhinnan växer till sig inför återföringen. Jag har testat återföring i stimulerad cykel med progynon och med Letrozole. Har du gjort i naturlig cykel någon gång? :)

Lycka till idag! Låter som perfekt upplägg med både akupunktur och yoga.
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-03-02 07:17:46 följande:
    Tack vännen! Nu kommer det inget mer blod, så nu kör vi :) Idag har jag tagit ledigt. Jag ska gå på akupunktur nu på morgonen och vid 13 är det dags, efter det ska jag gå på yinyoga för att komma ner i tempo.

Hur mår du?
    STORT lycka till idag!!! =)
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-02 06:57:22 följande:

Hur går det för dig med sprutorna? Är första vul på fredag?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020