Always choklad skrev 2021-03-19 11:26:27 följande:
Hej
Just pratat med kliniken. Jag skall fylla 40 i maj och de gör inga landstingfinansierade färska återföringar efter 40. Nu skall min läkare be om att få göra en färsk återföring istället för en frusen som är på tur egentligen då jag har gjort 2 och har kvar 1. Nämnde kortison som nån tipsade om här så det ser ut att bli det, skall minska immunförsvaret så man ej stöter bort embryot viket jag verkar göra. Troligen blir det i styrd stimulerad cykel. + Lutinus + Trombyl + Progynon + Embryoblut. Kanske är så att min kropp stöter bort som min gynläkare misstänkte innan all ivf satte igång..
Känner mig som nu i limbo och tårarna rinner.. Då kan jag bara vänta och se vad domen blir. Får jag höra vad domen blir..
Bra med färsk återföring då det innebär att vi får fler ägg till frysen nu..
Kanske slutar i slutändan med att nån annan får bära mina ägg.
De verkar det inte vara nå fel på, det är först när de ska in i min kropp..
Hej! så bra att de kan hjälpa till nu innan 40årsdagen!
låter som att de har en plan och gör allt för att hjälpa dig. Jag fick kortison (efter egen förfrågan) på min klinik i Prag 2018 och det gav bra resultat och jag hade inga direkta problem med det, man ska tänka på att trappa ner väldigt långsamt bara.
Embryoblut har jag ej hört talas om, men kanske är liknande embryo glue? som en näring man stoppar embryot i som ska göra det lättare för receptorerna i livmodern att ta emot och göra så det fäster?
Jag tror det kommer gå bra för, håller alla tummar

! kram!