• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-03-21 09:02:30 följande:

Jag är inne och läser här nästa dagligen och hejjar och håller tummarna för dig! Hoppas på ett bättre antal befruktade denna gång vännen <3

Åh vad gullig du är. Hoppas verkligen det jag med! Nästa vul imorgon. Hur mår du nu?
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-03-21 10:18:26 följande:

Himla trist! :( Inte säkert att kroppen beter sig som den brukar efter ett ma dock. Kan komma senare så ge inte upp riktigt ännu. Jag brukar också få ägglossning cd14-15 med Letrozole i vanliga fall. Testar du både morgon och kväll? Ibland är ju stegringen väldigt kort och då kan man missa den om man bara testar en gång per dag. Håller tummarna för positivt inom kort!

Ja, man känner sig ganska vemodig.. Jag får väl ringa in imorn om jag inte fått något.. Jag har fått order om endast morgon och det har funkat förut. Tack snälla, för att du orkar ge mig styrka när du själv också behöver!
  • Clemmentina
    Ivf2020 skrev 2021-03-21 10:42:25 följande:

Ja, man känner sig ganska vemodig.. Jag får väl ringa in imorn om jag inte fått något.. Jag har fått order om endast morgon och det har funkat förut. Tack snälla, för att du orkar ge mig styrka när du själv också behöver!

Ja ring och hör! Tror de kommer be dig testa ett tag till. Skulle faktiskt testa morgon och kväll ändå. Fick samma instruktioner som du men vet av erfarenhet att jag själv nästan alltid får positiv just på eftermiddag/kväll. Det är fint att vi kan ge pepp till varandra när vi behöver det. Styrkekramar till dig!
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-03-21 10:19:25 följande:
    Åh vad gullig du är. Hoppas verkligen det jag med! Nästa vul imorgon. Hur mår du nu?
    <3 Åh,lycka till imorgon då!
    Jag mår bra, har fått se bäbisen 5 gånger på vul och blir lika fascinerad varje gång över vad kroppen skapar. Det enda som drar ner min lycka och gör att jag inte vågar glädjas fullt ut är då mina blödningar som kommer och går,men är snart i vecka 13 så hoppas att det snart ordnar upp sig det med,väntar med nervös spänning på NIPT resultatet i veckan oxå.
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-03-21 07:32:05 följande:

Som jag är less på min kropp just nu.. :( ni som vet, vet att jag fick MA för ca 2 månader sen. Gjorde en lyckad cytotecbehandling och allt såg bra ut. Mensen kom något sent igång, ca 6 veckor.. Jag har då kört dubbel dos letrozol, då jag inte får ägglossning på natur väg. Provdag 17 här ju med digitala äl-test, som jag ser blir svagare och svagare.. Inget omslag alls. Varför? Jag blir såå ledsen, nu verkar kroppen till o med stängt av hjälpen..

Va jobbigt när allt inte går som de ska :( skulle ni göra FET nu i stimulerad cykel? Ursäkta om du redan nämnt.
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-03-21 07:32:05 följande:

Som jag är less på min kropp just nu.. :( ni som vet, vet att jag fick MA för ca 2 månader sen. Gjorde en lyckad cytotecbehandling och allt såg bra ut. Mensen kom något sent igång, ca 6 veckor.. Jag har då kört dubbel dos letrozol, då jag inte får ägglossning på natur väg. Provdag 17 här ju med digitala äl-test, som jag ser blir svagare och svagare.. Inget omslag alls. Varför? Jag blir såå ledsen, nu verkar kroppen till o med stängt av hjälpen..

Va jobbigt när allt inte går som de ska :( skulle ni göra FET nu i stimulerad cykel? Ursäkta om du redan nämnt.
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-03-20 20:15:17 följande:

Hej

Heparin verkar efter mina hobbyefterforskningar vara liknande effekt som trombyl. Förhindra blodpropp och öka blodflödet.

Den skulle va lite bättre kanske men tror de svårare att få den.
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-21 07:55:06 följande:

Haha, tror det är vanligt! Min mage är inte fin nu. ;)

Nej tyvärr inte. Första gången var 1 av 6 mogna (alltså fem blåsor utan ägg). Andra gången var det 11 blåsor som gav 8 ägg varav 3 befruktades. Senast var det 10 blåsor, 6 ägg och tre befruktade. :( Hoppas på bättre utfall nu!

Men nu är det första gången med Menopur väl? Det kanske fungerar bättre för er och ger mer mogna ägg nu :) håller tummarna att alla ser bra ut imorgon med. Ja fick ju typ tomma äggblåsor med gonal f plus fler omogna. Med Menopur fick jag ändå ganska jämnt resultat typ så många blåsor man ser så många ägg fick man ut och så var dem mogna. Bara sist var de ett av 10 ägg omoget.
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-03-21 13:36:34 följande:

Ja ring och hör! Tror de kommer be dig testa ett tag till. Skulle faktiskt testa morgon och kväll ändå. Fick samma instruktioner som du men vet av erfarenhet att jag själv nästan alltid får positiv just på eftermiddag/kväll. Det är fint att vi kan ge pepp till varandra när vi behöver det. Styrkekramar till dig!

Jaa, visst är det så.. Fick faktiskt liknande ägglossningsflytningar idag, så testar imorgon så får vi se.. Dom där digitala testen är ju inte speciellt billiga :/ hur går allt för dig?
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-03-21 16:18:26 följande:

Absolut ingen fara, vi är ju många här inne.. Ja, jag får alltid göra fet i stimulerad cykel, endast med letrozol pga överstimulering. Fick när jag var 31 år reda på att jag hade pcos bara sådär.. Väntar på första återföringgen efter ma, men den tycks ju utebli denna månaden trots letrozol..
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020