• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-21 16:31:09 följande:

Men nu är det första gången med Menopur väl? Det kanske fungerar bättre för er och ger mer mogna ägg nu :) håller tummarna att alla ser bra ut imorgon med. Ja fick ju typ tomma äggblåsor med gonal f plus fler omogna. Med Menopur fick jag ändå ganska jämnt resultat typ så många blåsor man ser så många ägg fick man ut och så var dem mogna. Bara sist var de ett av 10 ägg omoget.

Hoppas också det! Precis, första gången med Menopur. Hoppas att jag precis som du svarar bättre på just det. :)
  • Clemmentina
    Ivf2020 skrev 2021-03-21 18:30:20 följande:

Jaa, visst är det så.. Fick faktiskt liknande ägglossningsflytningar idag, så testar imorgon så får vi se.. Dom där digitala testen är ju inte speciellt billiga :/ hur går allt för dig?

Ägglossningsflytningar låter positivt! Det brukar komma någon/några dagar innan positivt test för mig. Håller tummarna! Nej de är dyra tyvärr. :( Jag ska på vul imorgon och då bokas äggplock. :)
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-03-21 21:58:33 följande:

Ägglossningsflytningar låter positivt! Det brukar komma någon/några dagar innan positivt test för mig. Håller tummarna! Nej de är dyra tyvärr. :( Jag ska på vul imorgon och då bokas äggplock. :)

Men va spännande! Vilket äggplock blir de för dig? Ja, jag upptäckte det idag så vi får hoppas på att de har något positivt med sig. Lycka till imorn! ::
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-03-19 17:42:43 följande:
    Nej inga symtom alls, denna gången hade jag inte ens ömma bröst av sprutor eller Ovitrelle vilket jag brukat få vid dem andra IVFerna så blev ju orolig att kroppen itne var i synk. Men den fäste. Igår började ja känna värk i korsryggen. Inga ömma bröst än iaf. Sen har ja haft stickningar och lite mensvärk/molvärk från lutinus såklart men det började innan insättning :D

Ja de kanske är något för dem med mycket ägg och där man tror man har bra kvalité. Men verkar för oss att Menopur fungerar bäst för oss jmf med gonal f. Men de bra att de finns olika alternativ så man kan skräddarsy, men att få fram ett ägg de ju som att invänta en vanlig ägglossning. Kanske lite för lite egentligen, man vinnrr ju mer på några fler ägg skulle ja tycka :)
    hehe nej fortfarande tidigt med de ordentliga symptomen, men de kommer...;) roligt att du är gravid så du kan ge oss andra hopp i trådenHjärta när fick du tid för första VUL? förstår att det såklart är första stora milstolpen nu efter plusset! Ömma bröst hade jag inte under hela graviditeteten...
  • Inalina
    Sussna85 skrev 2021-03-21 15:01:13 följande:
    <3 Åh,lycka till imorgon då!
    Jag mår bra, har fått se bäbisen 5 gånger på vul och blir lika fascinerad varje gång över vad kroppen skapar. Det enda som drar ner min lycka och gör att jag inte vågar glädjas fullt ut är då mina blödningar som kommer och går,men är snart i vecka 13 så hoppas att det snart ordnar upp sig det med,väntar med nervös spänning på NIPT resultatet i veckan oxå.
    hej! åh så härligt att läsa om någon som kommit så långt! jobbigt med blödningar men som du säger, det ordnar säkert upp sig nu när du kommer längre, men vissa blöder ju en del under hela graviditeten, jag blödde en del fram till v 13 men sen var det rätt lugnt efter det med dottern! 
    spännande med NIPT, tar ni reda på kön också? Kram!
  • GlitterLina

Hej :)

Vad har funkat bäst för er? Jag har haft Gonal F förut & fått många blastocyster med dem & blivit gravid varje gång men ej gått hela vägen.

Är Menopur bättre med kvalite men ger färre ägg?

• Inalina
    GlitterLina skrev 2021-03-22 11:40:36 följande:

Vad har funkat bäst för er? Jag har haft Gonal F förut & fått många blastocyster med dem & blivit gravid varje gång men ej gått hela vägen.

Hej! för mig funkade Gonal F bättre, men fick 3 blastocyster på 10 befruktade ägg.
    Med Menopur/Pergoveris (ska vara samma) fick jag endast 4 befruktade och 1 blastocyst.

ska därför prova Gonal F nu på 4:e IVFen i april. 
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-03-22 11:40:36 följande:

För mig fungerade menopur bättre

Ivf 1 och 2 så fick jag inga blastocyster

Ivf 3 fick jag 3st blastocyster till frysen

Ungefär samma mängd ägg ut (15-16st) men på menopur var det bara 9st och 16st som var mogna. Ändå blev det bättre resultat. Men det kan ju vara slumpen.
  • Clemmentina

Nu har jag gjort andra vul. Det blir totalfrys den här gången. Blev så ledsen eftersom vi verkligen vill göra färskåterföring och ev få testa med två embryon. Totala antalet blåsor var 18 st och det blir äggplock på onsdag. Sen blir det väl återföring först i maj förutsatt att vi får till frysen, vilket vi ju inte fick sist. :( Usch vad deppigt!

• Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-03-22 12:49:00 följande:

Nu har jag gjort andra vul. Det blir totalfrys den här gången. Blev så ledsen eftersom vi verkligen vill göra färskåterföring och ev få testa med två embryon. Totala antalet blåsor var 18 st och det blir äggplock på onsdag. Sen blir det väl återföring först i maj förutsatt att vi får till frysen, vilket vi ju inte fick sist. :( Usch vad deppigt!

Åh, jag förstår din nedstämdhet. Men på något sätt får man förstå att det är för ens egna bästa med totalfrys. Jag vet ju ifs inget annat.. De kommer säkert bli kanonfina embryon av detta, jag håller alla tummar o tår för din skull. Stor kram
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020