• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-04-04 17:37:52 följande:

Skönt att starta även om själva sprutandet är halvkul.Hej ni som ätit kortison, tog ni det med mat eller? Det står inget på burken bara 1 tab per dag.

Hej för ni som skall äta kortison som jag, fick veta av kliniken att man skall ta det på morgonen då det är uppiggande, kan bli svårt att sova annars så har ändrat det till det nu, tog på kvällen nu i 2 dagar startade spruta 2 kvällar sedan.

Inväntar tid för blodprov nu tors och UL fredag. Känner inte av något än så länge...
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-04-06 13:19:08 följande:

Hej för ni som skall äta kortison som jag, fick veta av kliniken att man skall ta det på morgonen då det är uppiggande, kan bli svårt att sova annars så har ändrat det till det nu, tog på kvällen nu i 2 dagar startade spruta 2 kvällar sedan.

Inväntar tid för blodprov nu tors och UL fredag. Känner inte av något än så länge...

Jag har oxå vul på fredag för å se om det vuxit några ägg:)
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-04-06 08:27:18 följande:

Det är ju väldigt svagt.. Rädd för spökstreck bara. Nu får jag snällt hålla mig till fredag och hoppas mensen inte kommer...

Det är definitivt inte spökstreck man ser de rosa streck. På fredag borde man se en liten ökning då :)
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-04-06 15:38:49 följande:

Visst är det efter äggplock man börjar med Lutinus?

Hej kommer inte ihåg på rak arm, se till att ha det hemma inför äggplocket. Tror det var efter äggplock. Ska kolla vad de står i papperen när jag är hemma igen...
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-04-06 14:30:34 följande:

Jag har oxå vul på fredag för å se om det vuxit några ägg:)

Åhå då är vi synkade
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-04-06 15:38:49 följande:

Visst är det efter äggplock man börjar med Lutinus?

De stämmer man brukar börja dagen efter äggplocket med dem. Har du känt av något i äggstockarna?
  • GlitterLina
    Dhalia skrev 2021-04-06 18:16:53 följande:

De stämmer man brukar börja dagen efter äggplocket med dem. Har du känt av något i äggstockarna?

Jo då har känt av

Nu ska även Fyremadel sprutan läggas till
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-04-07 01:34:59 följande:

Jo då har känt av

Jo då har känt av

Hej samma här man är som tyngre och det killar lite håller du med. Fyrmadel för mig ikväll också. Har tur sambon är bra på hantera sprutorna tror jag ärligt inte pallat själv, lite skraj..
  • Always choklad

Jo då har känt av

Jo då har känt av

Hej samma här man är som tyngre och det killar lite håller du med. Fyrmadel för mig ikväll också. Har tur sambon är bra på hantera sprutorna tror jag ärligt inte pallat själv, lite skraj..
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020