• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-04-07 09:23:14 följande:

Hej samma här man är som tyngre och det killar lite håller du med. Fyrmadel för mig ikväll också. Har tur sambon är bra på hantera sprutorna tror jag ärligt inte pallat själv, lite skraj..

Fasen känns nästan som det är på g att släppa, hoppas verkligen inte det blir ägglossning innan :(

Tar sprutorna vid 21.00

Tar dem själv för vill ha kontroll Hahah
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-04-07 09:55:42 följande:

Fasen känns nästan som det är på g att släppa, hoppas verkligen inte det blir ägglossning innan :(

Tar sprutorna vid 21.00

Tar dem själv för vill ha kontroll Hahah

Modigt skulle jag ej klara, lite spruträdd + att han hanterat sprutor tidigare inte jag. Får han känna sig mer delaktig åxå annars blir det bara att spruta i en mugg, inte riktigt en rättvis värld så är det för oss i alla fall.

Nä fyrmadelen gör att det ska bromsa tror jag aldrig hört att det kan sätta igång utan ovitrelle tror jag ej du behöver oroa dig för
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-04-07 12:15:22 följande:

Modigt skulle jag ej klara, lite spruträdd + att han hanterat sprutor tidigare inte jag. Får han känna sig mer delaktig åxå annars blir det bara att spruta i en mugg, inte riktigt en rättvis värld så är det för oss i alla fall.

Nä fyrmadelen gör att det ska bromsa tror jag aldrig hört att det kan sätta igång utan ovitrelle tror jag ej du behöver oroa dig för

Vilken klinik va det du va på?
  • Cissi2801

Det blir äggplock nu på fredag, fick veta det när jag var på Sahlgrenska idag.. woho

• Cissi2801

Det blir äggplock nu på fredag, fick veta det när jag var på Sahlgrenska idag.. woho

• Inalina
    Cissi2801 skrev 2021-04-07 14:52:01 följande:

så spännande!! stort lycka till =) ! hur många ägg har de sett på ultraljudet hittills?
  • GlitterLina
    Cissi2801 skrev 2021-04-07 14:52:03 följande:

Åh va spännande :) va det många? Hur stora va dem nu?
  • Cissi2801
    Inalina skrev 2021-04-07 15:02:25 följande:

så spännande!! stort lycka till =) ! hur många ägg har de sett på ultraljudet hittills?

Tack, de hittade 11 st.. 7 på höger och 4 på vänster.. kommer inte ihåg storleken, är bara så glad att äntligen snart vara i mål.. vet du när brukar man börja med lutinusen?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020