• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-04-07 14:31:18 följande:

I Gbg?

Nope inte där, vill inte säga exakt var då man inte vill hänvisa till nått som kan komma tillbaka så att säga..Jag tror du förstår vad jag menar. Forumet är ju för mig att jag kan öppna mig men ändå var anonym så att säga. När man känner att man inte vill belasta sina förtrogna eller helt enkelt inte orkar prata om det, då kan jag skriva här och dela erfarenheter och oro så skönt.

Hade visst sett fel på listan fyrmadel börjar imorgon, idag var ändringen minskad dos gonal-f.
  • Always choklad
    Cissi2801 skrev 2021-04-07 14:52:01 följande:

Det blir äggplock nu på fredag, fick veta det när jag var på Sahlgrenska idag.. woho

Kul! Break a leg!
  • Ivf2020
    Cissi2801 skrev 2021-04-07 15:29:54 följande:

Tack, de hittade 11 st.. 7 på höger och 4 på vänster.. kommer inte ihåg storleken, är bara så glad att äntligen snart vara i mål.. vet du när brukar man börja med lutinusen?

Lycka till! :)
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-04-07 22:19:36 följande:

Nope inte där, vill inte säga exakt var då man inte vill hänvisa till nått som kan komma tillbaka så att säga..Jag tror du förstår vad jag menar. Forumet är ju för mig att jag kan öppna mig men ändå var anonym så att säga. När man känner att man inte vill belasta sina förtrogna eller helt enkelt inte orkar prata om det, då kan jag skriva här och dela erfarenheter och oro så skönt.

Hade visst sett fel på listan fyrmadel börjar imorgon, idag var ändringen minskad dos gonal-f.

Förstår precis :)
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-04-08 00:00:58 följande:

Förstår precis :)

Nu ska jag på blodprov på fm, östradiol. Kan inte komma ihåg nu hur många ggr jag fått olika nålar i mig, men många.
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-04-08 07:34:36 följande:

Nu ska jag på blodprov på fm, östradiol. Kan inte komma ihåg nu hur många ggr jag fått olika nålar i mig, men många.

Varför kollar dem östradiol?
  • Inalina
    Cissi2801 skrev 2021-04-07 15:29:54 följande:
    Tack, de hittade 11 st.. 7 på höger och 4 på vänster.. kommer inte ihåg storleken, är bara så glad att äntligen snart vara i mål.. vet du när brukar man börja med lutinusen?
    Ok, det låter bra =) storleken är ju inget man egentligen själv behöver komma ihåg heller, läkarna bokar ju äggplock när man är redo :)

progesteron tror jag man börjar med dagen efter äggplock eller liknande, fråga läkaren imorgon (tror de ger dig ett schema hur du ska ta det), man börjar i alla fall inte innan! Lycka till i morgon!Solig
  • Inalina
    Always choklad skrev 2021-04-08 07:34:36 följande:

Samma här, med blodprover alltså, tur man inte är livrädd för nålar (som min man är)Flört De tar väl de där blodproverna för att se när man börjar bli redo för äggplock, det var så min läkare förklarade det i alla fall :) 
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-04-08 07:51:22 följande:

Hur går det för dig? Nu börjar väl vul närma sig? Vilken vecka är du i då? Kram
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-04-08 07:51:22 följande:

Tror det är kopplat till östrogen nivåerna, håller på göra en ivf så det är väl att se att de ligger rätt så att äggblåsorna växer i lagom takt om man ej behöver ändra någon dos på gonal-f..om jag kommer ihåg rätt...
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020