• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-04-09 13:59:07 följande:

Jag pratade med dom nu och inte en dag innan 8+0... Så jag ska inte in förrän i början på maj. Dom dagarna dit kommer kännas onödigt långa. :(

Förstår dig helt man vill gärna se tidigt bara att hjärtat slår :(
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-04-09 16:10:22 följande:

Vännen! Så fruktansvärt att du ska behöva känna så här <3

Med så mycket jobbigt i bagaget så är det ju oundvikligt.

Önskar dig verkligen lycka och att det kommer gå bra den 15e.

Jag har varit inne i en rejäl svacka de senaste dagarna och känt mig ledsen. Många blir gravida och är gravida runt mig occ jag orkar och vill helst inte träffa någon som är gravid. Det är så svårt att förklara för någon som inte har varit med om samma situation hur det känns. Så mycket som spökar i huvudet hör också.

ja de jobbigt när man inte tillhör dem som känner jättemycket och får då ändå någon slags bekräftelse att hormonera stiger och att den växer.

Jag hoppas de också att de är den vi har väntat och kämpat för så länge. <3

Ja förstår dig helt just nu har jag ingen gravid runt mig längre och det känns skönt. En gick på föräldraledighet så de är skönt att slippa ha det i ansiktet plus att jag skulle haft BF två veckor efter henne nu. Hoppas att vi alla får vår bebis i år och att detta blir vårt år <3
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-04-10 09:13:13 följande:

Förstår dig helt man vill gärna se tidigt bara att hjärtat slår :(

Tala inte om det.. Sambon känner sig såpass osäker att han vill vänta tills vi faktiskt ser att det finns ett hjärta som slår. Men har grejat o burit massa idag, så denna dagen är iaf över.. Nu är drt bara 26 dagar kvar :/ när skulle du in?
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-04-09 18:58:56 följande:

Jalåkarn trodde absolut att dem skulle det, så hoppas verkligen

Hur känns det för dig idag? Jag är Skittrött idag och tunga ben känns som de väger typ 100 kg styck och svullen i magen, är fyrmadelen som verkar.
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-04-10 13:29:45 följande:

Tala inte om det.. Sambon känner sig såpass osäker att han vill vänta tills vi faktiskt ser att det finns ett hjärta som slår. Men har grejat o burit massa idag, så denna dagen är iaf över.. Nu är drt bara 26 dagar kvar :/ när skulle du in?

De lite så jag också tänker när jag ser hjärtat slå så kommer jag tro på de just nu så aa e man lite neutral. Har också det grejat i trädgården så vi får fokuserat på lite annat. De en bit kvar ja hoppas de går fort för er. Jag har nästa torsdag så är så nervös inför de. Har ju inte jättemycket symtom men jag tror intr heller jag kommer tillhöra den skaran som mår jätteilla och spyr heller vilket gör de jobbigt för man tänker bara den har säkert stannat då. Än så länge så har brösten hållit sig svullna och lite ömma och de är de enda jag kan gå efter. Om det skulle försvinna i en enda dag så är de nog ganska kört för så blev de sist. Kan ju bli kört ändå säkert men ja hoppas verkligen att de nu de ska gå.
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-04-10 17:09:43 följande:

Hur känns det för dig idag? Jag är Skittrött idag och tunga ben känns som de väger typ 100 kg styck och svullen i magen, är fyrmadelen som verkar.

Känns väldigt mycket, ibland känns dom det ska lossa i förtid. Men känner samtidigt att det ej känns lika mycket som första gången då jag använde Gonal f & blev överstimulerad

Tisdag ultraljud igen

När hade du äggplock?
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-04-10 19:00:50 följande:

De lite så jag också tänker när jag ser hjärtat slå så kommer jag tro på de just nu så aa e man lite neutral. Har också det grejat i trädgården så vi får fokuserat på lite annat. De en bit kvar ja hoppas de går fort för er. Jag har nästa torsdag så är så nervös inför de. Har ju inte jättemycket symtom men jag tror intr heller jag kommer tillhöra den skaran som mår jätteilla och spyr heller vilket gör de jobbigt för man tänker bara den har säkert stannat då. Än så länge så har brösten hållit sig svullna och lite ömma och de är de enda jag kan gå efter. Om det skulle försvinna i en enda dag så är de nog ganska kört för så blev de sist. Kan ju bli kört ändå säkert men ja hoppas verkligen att de nu de ska gå.

Jag hoppas verkligen såå för din skull att det visar sig ett litet hjärta nästa vecka. Själv har jag ytterst lite symptom, lite ont i magen stundtals.. Men inga ömma bröst, inte alls. O det är också lite jobbigt då det är ett typiskt första tecken. Däremot känner jsg mig slö och andfådd väldigt lätt, vet inte om det är ett symptom eller bara lathet.. Haha :) men det är lite orättvist TT man inte kan känna glädje fullt ut.
  • MeAndMyself

Hoppar in här! Vi ska påbörja vår IVF resa till veckan, väntar bara på mensen som kommer när hon helst så vi får börja med sprutorna.

Undrar om någon här går i Falun? :)

• Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-04-11 06:32:04 följande:

Jag hoppas verkligen såå för din skull att det visar sig ett litet hjärta nästa vecka. Själv har jag ytterst lite symptom, lite ont i magen stundtals.. Men inga ömma bröst, inte alls. O det är också lite jobbigt då det är ett typiskt första tecken. Däremot känner jsg mig slö och andfådd väldigt lätt, vet inte om det är ett symptom eller bara lathet.. Haha :) men det är lite orättvist TT man inte kan känna glädje fullt ut.

Men de kom senare till mig med, va omkring v4+6 dem blev typ svullna och liiite ömma, innan dess kände jag ingenting heller typ lite molvärk bara. Hahha aa de kände jag också men tänkte också de kanske lathet blir anfådd i trappor. Nä de ju bara för man vet det inte finns en garanti förrän man sett. Jag tänkte de faktiskt skulle gå vägen sist för vi fick en till frys då också men men :( hoppas de 3e gången gilt nu :)
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-04-11 16:35:48 följande:

Men de kom senare till mig med, va omkring v4+6 dem blev typ svullna och liiite ömma, innan dess kände jag ingenting heller typ lite molvärk bara. Hahha aa de kände jag också men tänkte också de kanske lathet blir anfådd i trappor. Nä de ju bara för man vet det inte finns en garanti förrän man sett. Jag tänkte de faktiskt skulle gå vägen sist för vi fick en till frys då också men men :( hoppas de 3e gången gilt nu :)

Jaa, detta är andra gången det tar sig för mig, första gången med ma och 2 misslyckade insättningar innan det. Jag är nog i 4+5 och känner inte ett skit i tuttarna. Sen letar man ju efter alla typ av gravid symptom, hade en kompis som var i vecka 8 utan att veta något.. Men dessa ma ställer ju till det, man är ju så orolig. Hur tänker ni kring sex o så? Jag är ljvrädd att krypa till med gubben nu ju..
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020