• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-04-11 19:09:38 följande:

Jaa, detta är andra gången det tar sig för mig, första gången med ma och 2 misslyckade insättningar innan det. Jag är nog i 4+5 och känner inte ett skit i tuttarna. Sen letar man ju efter alla typ av gravid symptom, hade en kompis som var i vecka 8 utan att veta något.. Men dessa ma ställer ju till det, man är ju så orolig. Hur tänker ni kring sex o så? Jag är ljvrädd att krypa till med gubben nu ju..

Min svägerska hade samma med andra kände hon inget och fick någon slags blödning som hon trodde va mens. Vi går ju runt och känner efter så mycket i vanliga fall gör man ju inte det utan man tänker ju på annat. Vi har avstått nu kanske senare att man vågar sig på om allt visar sig bra men just nu vågar vi inte. Hur tänker ni senare då om allt är okej?
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-04-10 23:39:24 följande:

Känns väldigt mycket, ibland känns dom det ska lossa i förtid. Men känner samtidigt att det ej känns lika mycket som första gången då jag använde Gonal f & blev överstimulerad

Tisdag ultraljud igen

När hade du äggplock?

Hej svänger för mig idag känns det bättre inte lika tung och svullen, trött på morgonen är som att jag först blir trött av spruta sen typ 45min till 1h senare piggnar jag till! Och det blir svårt att somna in är som rastlös.. Gjorde ultraljud i fre och ska på återbesök imorgon mån. Efter det får jag nog veta om äggplock men tidigast ons sa de.
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-04-11 20:16:17 följande:

Hej svänger för mig idag känns det bättre inte lika tung och svullen, trött på morgonen är som att jag först blir trött av spruta sen typ 45min till 1h senare piggnar jag till! Och det blir svårt att somna in är som rastlös.. Gjorde ultraljud i fre och ska på återbesök imorgon mån. Efter det får jag nog veta om äggplock men tidigast ons sa de.

Va kul att vi ligger så i fas me varann :)

Berätta hur det går på måndag :)
  • Clemmentina
    Ivf2020 skrev 2021-04-11 06:32:04 följande:

Jag hoppas verkligen såå för din skull att det visar sig ett litet hjärta nästa vecka. Själv har jag ytterst lite symptom, lite ont i magen stundtals.. Men inga ömma bröst, inte alls. O det är också lite jobbigt då det är ett typiskt första tecken. Däremot känner jsg mig slö och andfådd väldigt lätt, vet inte om det är ett symptom eller bara lathet.. Haha :) men det är lite orättvist TT man inte kan känna glädje fullt ut.

Att bli lättare/mer andfådd är ett typiskt graviditetstecken. Jag har förstått att det beror på att mängden blod i kroppen ökar, men att de röda blodkropparna inte riktigt hänger med i början. De blir färre per liter blod och det är ju blodkropparna som transporterar syre, vilket gör att man lättare blir andfådd.
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-04-11 19:57:57 följande:

Min svägerska hade samma med andra kände hon inget och fick någon slags blödning som hon trodde va mens. Vi går ju runt och känner efter så mycket i vanliga fall gör man ju inte det utan man tänker ju på annat. Vi har avstått nu kanske senare att man vågar sig på om allt visar sig bra men just nu vågar vi inte. Hur tänker ni senare då om allt är okej?

Ja, jag tänkte fråga på mvc på onsdag vad hon tror om detta. Jag är jätterädd men vi saknar ju närheten med.. Men fy, vad jag tycker tidne går långsamt till maj :(
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-04-11 19:57:57 följande:

Ja, jag tänkte fråga på mvc på onsdag vad hon tror om detta. Jag är jätterädd men vi saknar ju närheten med.. Men fy, vad jag tycker tidne går långsamt till maj :(
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-04-11 23:19:47 följande:

Va kul att vi ligger så i fas me varann :)

Berätta hur det går på måndag :)

Hej gick bra idag på UL, har ägguttag ons. Sen är de bara pepp pepp!
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-04-12 11:11:09 följande:

När man läser så ska de ju inte va någon fara egentligen men sen läser man om man har fått många missfall så var de att man bör avstå då. Nu vet jag inte om de gäller att man har haft då problem med blödningar och så, och de har jag inte haft men a nu är man ju orolig. Aa den här tiden går så långsamt men de kommer gå snabbt när de väl är nära. :)
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-04-12 16:03:36 följande:

När man läser så ska de ju inte va någon fara egentligen men sen läser man om man har fått många missfall så var de att man bör avstå då. Nu vet jag inte om de gäller att man har haft då problem med blödningar och så, och de har jag inte haft men a nu är man ju orolig. Aa den här tiden går så långsamt men de kommer gå snabbt när de väl är nära. :)

Hej tänkte bara säga hur vi tänkt om det lyckas nu, det är å vänta till 1a ultraljudet runt v8 att det ser bra ut . Tror inte själva sexet som är nått problem men ev risk för bakterier. Är ju inte riktigt som en vanlig grav det vi gör här utan är forcerat, alla hormoner vi har tryckt i oss och ingrepp man gjort.. men jag vet inte spännande att höra vad mvc säger. På kliniken så de efter 3 v sist tror jag. Då frågade jag i samband med insättning. Men är konstigt är som varje gång att man inte riktigt minns vad som sas hur det kändes etc. Är nån form av försvar antar jag att det blockerar lite i minnet..
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-04-12 15:45:30 följande:

Hej gick bra idag på UL, har ägguttag ons. Sen är de bara pepp pepp!

Å så skönt :) hoppas du får ut många & att dem blir befruktade:) :)

Jag ska på ul nu i morg tisd :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020