• Marimardi

Vår letrozol resa- följas åt?

Hej alla glada!

Jag fick mens den 13/10 och började äta min första kur letrozol (enkeldos) den 15/10, alltså på min tredje mensdag. Nu har det gått två dagar sen jag tog min sista tablett och jag ska gå på VUL nu på måndag den 26e. Eftersom det är min första kur så är jag väldigt taggad men också nervös. Tycker att jag redan känner lite värk i äggstockarna???? Tänkte ifall det finns fler som äter letrozol som vill följas åt?? Ge varandra lite pepp, stöd och tips? Ingen av mina vänner vet om att jag har pcos och försöker skaffa barn, därför söker jag mig till en grupp som förstår hur jag känner och som inte hade blivit uttråkad när man pratar om detta haha.

• Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?
  • Gulgja
    Steeph skrev 2021-08-05 16:04:43 följande:

Ja, det är och har varit oerhört tungt. På cykeldag 12 brukar jag ha en follikel på runt 17-18 mm och slemhinna mellan 7.5-8mm under mina 3 cykler på letrozol så har jag ägglossat på dag 14, 15 och 16. Hur brukar det se ut för dig?

Min första Letrozol cykel var det en follikel på 15 mm och slemhinna på 6 mm på dag 11, fick ta Ovitrelle sprutan på dag 14. Andra cykeln som var denna cykel så hade jag en follikel på 19.8 mm och slemhinnan var 8.1 mm på dag 11 och fick ta Ovitrelle sprutan samma dag, tyvärr blev det inget denna gång heller men jag blev väldigt förvånad över hur fort det hade växt denna gång. Vet inte riktigt vad det berodde på men bra var det.

Jag har funderat på en sak, ju fler folliklar desto bättre och i och med att jag endast tar en tablett så växer det inte mer än en. Min gyn säger att det räcker med en follikel och vill endast att jag ska ta en, vågar man på eget bevåg ta två tabletter för att få fler folliklar eller ska man inte våga mixtra på egen hand? Jag är VÄLDIGT desperat och orkar verkligen inte vänta mer. Är ännu mer känslig och desperat bara för att jag fick mensen idag också.
  • Sola13
    Gulgja skrev 2021-08-05 14:22:56 följande:

Jag tänkte be om att få ta blodprov för följande nu så fort min mens sätter igång. Har bokat tid för telefonsamtal med gyn imorgon och ska be om att få ta dessa tester TSH, FSH, AMH, LH och prolaktin,östradiol , testosteron

SHBG, TSH & T4 samt blodstatus. Bara för att kolla en till gång så att allt står rätt till. Har tagit dessa prover tidigare men aldrig på rätt cykeldag. Ska ta dem mellan cykeldag 2-4.

Det låter klokt, har inte heller tagit på rätt dag, kan vara värt att göra om det inte tar sig snart!

Vad sa de på telefonmötet, får du komma in och testa?
  • Sola13
    Gulgja skrev 2021-08-05 14:24:07 följande:

Åh vad härligt det skulle vara att bli gravid på bröllopsresan. Var åker ni? Hur gamla är alla här förresten? Är det första barnet? Själv är jag 29 och första barnet.

Jag fyller 29 i år och det är första barnet. Vi kommer att resa i Europa!
  • Sola13

Jag har försökt fem kurer med Letrozol, den tredje omgången fungerade inte, på de andra fyra har jag ägglossat cd 17, 15, 16 och 17.

• Gulgja
    Sola13 skrev 2021-08-06 08:38:40 följande:

Det låter klokt, har inte heller tagit på rätt dag, kan vara värt att göra om det inte tar sig snart!

Vad sa de på telefonmötet, får du komma in och testa?

Har inte fått samtalet än. Så tröttsamt. På måndag blir det dag 5 och det kanske är försent. Ska kolla lite på det.
  • Anonym (Anna)
    Gulgja skrev 2021-08-05 14:24:07 följande:

Åh vad härligt det skulle vara att bli gravid på bröllopsresan. Var åker ni? Hur gamla är alla här förresten? Är det första barnet? Själv är jag 29 och första barnet.

Jag är 27 och det är försök till första barnet :) Påbörjade försök till ägglossning med letrozol i våras men har ännu inte fått till en enda. På dubbel kur denna gång fick jag glad gubbe CD25 och igen CD 33-35 men ännu ingen temphöjning? Känner mig så ledsen och uppgiven, men sån tur är öppnar kliniken på måndag!

Så tråkigt att höra att det inte gick vägen för er denna gången tjejer :/
  • Anonym (Anna)

Förresten har någon av er testat munkpeppar? Eller vet ni någon som gjort det? Läst mycket positivt om det på nätet och jag har beställt hem en burk, men känner mig ändå lite rädd för att börja med det ifall det skulle störa framtida letrozolkurer..

• Sola13
    Anonym (Anna) skrev 2021-08-06 12:58:33 följande:

Jag är 27 och det är försök till första barnet :) Påbörjade försök till ägglossning med letrozol i våras men har ännu inte fått till en enda. På dubbel kur denna gång fick jag glad gubbe CD25 och igen CD 33-35 men ännu ingen temphöjning? Känner mig så ledsen och uppgiven, men sån tur är öppnar kliniken på måndag!

Så tråkigt att höra att det inte gick vägen för er denna gången tjejer :/

Bra att de öppnar på måndag så att du får träffa dem och se hur det ser ut, om något är på gång! Förstår frustrationen, det tar över ibland! Vi hejar på varandra i alla fall och håller tummarna för goda nyheter snart!
  • Sola13

I september någon gång ska jag göra HyCoSy och min man ska lämna spermaprov. Har ni gjort det?

• Anonym (Anna)
    Sola13 skrev 2021-08-06 16:34:34 följande:

Bra att de öppnar på måndag så att du får träffa dem och se hur det ser ut, om något är på gång! Förstår frustrationen, det tar över ibland! Vi hejar på varandra i alla fall och håller tummarna för goda nyheter snart!

Ja exakt, känns som om man håller på att bli galen ibland! :(

Ja jag gjorde en HyCoSy och min kille tog spermaprov i våras :)
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?