Steeph skrev 2021-08-10 14:05:30 följande:
Åh, då är vi verkligen i samma situation, jag beklagar verkligen! <3 man är glad över att kunna bli gravid samtidigt som man är livrädd att man aldrig ska få en fullgången graviditet.
Ja kroppen har varit väldigt snabb tillbaka båda gångerna och idag är jag på cd 6 så imorgon är det sista tabletten letrozol.
Åh okej? tycker det är fel att läkare uttalar sig så. Här istället sa de ?kör på direkt när ni vill, vi hejar på er?.
När fick du ditt andra ma och hur många försök är du uppe i efter det?
Nu jäklar ska vi plussa, iaf innan 2021 är slut!! Kram
Ja precis, känner exakt likadant. Jag är mer i sinnesstämningen nu att jag ska bli gravid igen för att få mitt tredje missfall så vi kan få vidare utredning. Måste tänka så för att skydda mig själv.
Ja, så frustrerande! Jag har blött 5 dagar vid båda MA där vi fått göra medicinsk abort, vid koll så fort jag slutat blöda har de sagt att man kan inte ens se att jag varit gravid, kroppen helt återhämtad. Så blev så jäkla irriterad att vi inte fick köra igång direkt efter andra. Man känner att tiden springer ifrån en :(
Sista var i början av april nån gång, en vecka innan KUB, sen fick jag som sagt inte ta letrozol på ett par månader för hon tyckte att kroppen skulle återhämta sig och har ingen egen ägglossning så kan inte heller försöka utan hjälp.
Är på tredje cykeln nu sen senaste MA, CD14 idag, var på VUL idag och hade en stor fin mogen blåsa på 20mm, så den bör släppa inom de närmsta dagarna. Inget utslag på ÄL stickorna ännu, men har fertilt sekret så vi börjar försöka idag, bör släppa vilken dag som helst hoppas jag :) alla cykler utom 2 har jag fått höjning på CD 17 eller 18.
Första graviditeten tog på tredje kuren, andra graviditeten tog på andra kuren efter första missfallet. Detta blir som sagt tredje nu efter mitt andra MA så hoppas vi äntligen kan få ett plus till nu! Hur det än skulle gå vid nästa plus vet man iaf att man kommer komma nått steg längre, bebis eller missfallsutredning, även om man såklart hoppas på det första <3
Har du VUL inbokat nästa vecka? Äter du dubbel eller enkel dos?