• Marimardi

Vår letrozol resa- följas åt?

Hej alla glada!

Jag fick mens den 13/10 och började äta min första kur letrozol (enkeldos) den 15/10, alltså på min tredje mensdag. Nu har det gått två dagar sen jag tog min sista tablett och jag ska gå på VUL nu på måndag den 26e. Eftersom det är min första kur så är jag väldigt taggad men också nervös. Tycker att jag redan känner lite värk i äggstockarna???? Tänkte ifall det finns fler som äter letrozol som vill följas åt?? Ge varandra lite pepp, stöd och tips? Ingen av mina vänner vet om att jag har pcos och försöker skaffa barn, därför söker jag mig till en grupp som förstår hur jag känner och som inte hade blivit uttråkad när man pratar om detta haha.

• Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?
  • Anonym (Anonym 34)
    Steeph skrev 2021-08-17 11:34:50 följande:

Ja precis men det ordnar sig tänker jag. Blir fredag och söndag precis som du säger hihi

När brukar du ha äl? Förstår att det känns segt nu när du är på cd 20 utan positivt äl test. Ja jag hoppas likaså för oss båda

Har fått mellan CD 16-22 under tre cykler. Efter mitt tredje missfall tog jag Provera för att få mens och sen Letrozol. Den gången fick jag inget utslag på ÄL-stickor alls och sen mens på CD 48 så känns ju inte som att det funkade. Borde väl haft ÄL ungefär CD 34 och tror jag slutade testa efter typ CD 25 - men hade inga ÄL-flytningar alls vilket jag brukar ha så tror det uteblev. Efter detta missfall gjorde jag samma sak så möjligt att det inte blir någon ÄL denna cykel heller :/ Men hoppet lever, haha
  • Sprallan
    Steeph skrev 2021-08-17 11:33:33 följande:

Tack för peppen <3

Ja jag tänker att vi kör på fredag innan han åker och söndag när han kommer hem. Får hoppas på det bästa. Hoppas givetvis att äl kommer senast på fredag men får se om jag har sån tur. Ägget brukar släppa ganska snabbt efter positivt äl test vilket är positivt så vi ligger på kommande dagar.

Hur går allt för dig? Har du haft äl?

Låter som en bra plan :) håller tummarna massor!

Yes, hade i torsdags på CD 16, vi försökte CD 14, 15 och 16 då jag hade fertilt sekret från CD 13 och vad jag förstått så höjer det chansen att spermierna överlever lägre om man försöker när man har det så vi testade så denna gången.

Så nu är jag bara i den där fasen när dagarna går extremt sakta fram till testdag. Tyckte jag hade lite ömma bröst igår (vilket jag bara haft de 2 ggr jag fått plus, aldrig annars) men idag tycker jag inte jag känner nått så får bara försöka avvakta och inte fundera o känna efter så mycket :)

Hur har det gått, fortf ingen stegring? :(
  • Steeph
    Anonym (Anonym 34) skrev 2021-08-17 14:08:23 följande:

Har fått mellan CD 16-22 under tre cykler. Efter mitt tredje missfall tog jag Provera för att få mens och sen Letrozol. Den gången fick jag inget utslag på ÄL-stickor alls och sen mens på CD 48 så känns ju inte som att det funkade. Borde väl haft ÄL ungefär CD 34 och tror jag slutade testa efter typ CD 25 - men hade inga ÄL-flytningar alls vilket jag brukar ha så tror det uteblev. Efter detta missfall gjorde jag samma sak så möjligt att det inte blir någon ÄL denna cykel heller :/ Men hoppet lever, haha

Aha då förstår jag. Då kan den ändå fortfarande komma tänker jag även om det kan kännas drygt med allt testande jag håller tummar och tår att det snart är ägglossning för dig!!
  • Steeph
    Sprallan skrev 2021-08-17 21:01:54 följande:

Låter som en bra plan :) håller tummarna massor!

Yes, hade i torsdags på CD 16, vi försökte CD 14, 15 och 16 då jag hade fertilt sekret från CD 13 och vad jag förstått så höjer det chansen att spermierna överlever lägre om man försöker när man har det så vi testade så denna gången.

Så nu är jag bara i den där fasen när dagarna går extremt sakta fram till testdag. Tyckte jag hade lite ömma bröst igår (vilket jag bara haft de 2 ggr jag fått plus, aldrig annars) men idag tycker jag inte jag känner nått så får bara försöka avvakta och inte fundera o känna efter så mycket :)

Hur har det gått, fortf ingen stegring? :(

Men toppen ju!

När vi körde 3 dagar i rad innan äl så blev vi gravida, så då får kanske en fint plus om ett par dagar

Ja jag känner igen de där? dagarna går så sakta och man vill bara veta om man kommer plussa eller inte. Som sagt, håller tummarna för dig!

Nää ingen stegring. Men vi ligger varannan dag nu till stegring och sen ett par dagar i rad hoppas få stegring imorgon!!
  • Sprallan
    Steeph skrev 2021-08-17 21:41:32 följande:

Men toppen ju!

När vi körde 3 dagar i rad innan äl så blev vi gravida, så då får kanske en fint plus om ett par dagar

Ja jag känner igen de där? dagarna går så sakta och man vill bara veta om man kommer plussa eller inte. Som sagt, håller tummarna för dig!

Nää ingen stegring. Men vi ligger varannan dag nu till stegring och sen ett par dagar i rad hoppas få stegring imorgon!!

Ja, vi har kört ungefär så mer eller mindre varje gång. 2 slutat i graviditet och 5 inte, haha så ser inte riktigt nån röd tråd. Det har aldrig behövts mer än 3 cykler i rad med letrozol för graviditet för oss så hoppas den trenden håller i sig iaf för då blir det plus nu. Men men, den som lever får se :)

Låter som en bra strategi, håller tummarna massor :)
  • Gulgja
    Steeph skrev 2021-08-16 13:21:50 följande:

Men åh så bra, dubbel chans för er denna cykel!

Jo jag har läst att man kan släppa från olika sidor, dock mer vanligt att släppa från samma

Jag själv var hos Fertilitetsplus nyss. Tagit blodprover och får svar om cirka 1 vecka. Är på cykeldag 13 och har fortsatt svaga test? när kommer äl egentligen

Tack!

Vad spännande, hoppas det blir fina provsvar.

Så konstigt med Letrozol när vissa får tidig äl och andra senare. Hoppas du får ett starkt positiv på ÄL testerna snart!
  • Steeph
    Sprallan skrev 2021-08-17 22:38:50 följande:

Ja, vi har kört ungefär så mer eller mindre varje gång. 2 slutat i graviditet och 5 inte, haha så ser inte riktigt nån röd tråd. Det har aldrig behövts mer än 3 cykler i rad med letrozol för graviditet för oss så hoppas den trenden håller i sig iaf för då blir det plus nu. Men men, den som lever får se :)

Låter som en bra strategi, håller tummarna massor :)

Åh då förstår jag då hoppas jag verkligen att det blir plus för er nu. Skönt att ägglossningen har varit!

Här går det segare än segast och jag är på så fruktansvärt dåligt humör. Fortfarande en cirkel på clearblue lila stickor och svaga test. De är till och med mer svaga idag än igår.

Börjar fundera på om det inte ens finns nå ägg där inne som vill växa. Kan ju vara hormonell obalans sedan missfallet eller från vaccinet då många fått förändrade cykler efter det. Oavsett så har jag en riktig deppdag idag.
  • Anonym (lollo)
    Steeph skrev 2021-08-18 11:59:45 följande:
    Åh då förstår jag då hoppas jag verkligen att det blir plus för er nu. Skönt att ägglossningen har varit!

Här går det segare än segast och jag är på så fruktansvärt dåligt humör. Fortfarande en cirkel på clearblue lila stickor och svaga test. De är till och med mer svaga idag än igår.

Börjar fundera på om det inte ens finns nå ägg där inne som vill växa. Kan ju vara hormonell obalans sedan missfallet eller från vaccinet då många fått förändrade cykler efter det. Oavsett så har jag en riktig deppdag idag.
    Usch, känner med dig! :( Min ÄL var jättesen denna månad, så hoppas att det är detsamma för dig med.

Genomgår du fertilitetsutredning nu? Isåfall borde de ju se om det finns ägg tänker jag.
  • Sola13

Är inte lika aktiv här just nu eftersom vi är ute och reser, men har tagit med äl-test och igår fick jag smiley så hoppas att ett ägg lossnar inom kort och på lite tur denna omgången! Tar tempen varje morgon, så får se om/när det blir bekräftad ägglossning :)

• Anonym (Anna)

Hej, här har vi en till som varit lite inaktiv det senaste men jag har en fråga till er som använt provera i kombination med er letrozolkur. 

Jag fick ännu en gång starta om letrozolkuren med provera då varken enkel eller dubbel dos gav någon ägglossning för mig, men nu ska jag äntligen få följa upp med VUL så jag är igång igen. 

Denna gången var dock min första blödningsdag rätt "mesig" och jag undrar om den räknas som dag 1. Vid 10.00 kom det blod på pappret då jag torkade mig och det fortsatte så under hela dagen men dock med endast en liten synlig blödning i trosskyddet på hela dagen. Det blev inte mer än så och både igår och idag har mensen varit riklig.

Hur har ni gjort? Hade ni räknat det som första blödningsdag och börjat med letrozolen idag? 

Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?