• Marimardi

Vår letrozol resa- följas åt?

Hej alla glada!

Jag fick mens den 13/10 och började äta min första kur letrozol (enkeldos) den 15/10, alltså på min tredje mensdag. Nu har det gått två dagar sen jag tog min sista tablett och jag ska gå på VUL nu på måndag den 26e. Eftersom det är min första kur så är jag väldigt taggad men också nervös. Tycker att jag redan känner lite värk i äggstockarna???? Tänkte ifall det finns fler som äter letrozol som vill följas åt?? Ge varandra lite pepp, stöd och tips? Ingen av mina vänner vet om att jag har pcos och försöker skaffa barn, därför söker jag mig till en grupp som förstår hur jag känner och som inte hade blivit uttråkad när man pratar om detta haha.

• Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?
  • Asparaghus

Hej på er...

Har inte skrivit så mycket i tråden. Men följt den länge.

Jag har varit i den här cirkusen nu allt för länge/mycket genom åren.

Har barn födda 2007 som kom till efter sprutor.

Sa då aldrig mer.

Men typ 2 decennier senare är man i det igen. Nu dock med 1 mf och 2 ma här under 2019-2020.

Mf-utredningen visade inget.

Men fått progesteron och trombyl att ta vid pluss.

Samt fick jag börja med Letro då jag har pcos.

Dock var de 3 andra grav som slutade i förlust naturliga...

Plussade nu iaf efter vår 3:e Letrokur. V 5+2.

Denna ggn känns det mest knasigt då man innan mest känt så som Sprallan sagt, ett steg närmare mf-utredningen iaf.

Nu har man inte ens det som tröst-pris.

Så jag hänger kvar här och hejjar på er. Då jag nog om några månader är tillbaka i Letro-världen.

• Sprallan
    Asparaghus skrev 2021-08-12 11:46:06 följande:

Hej på er...

Har inte skrivit så mycket i tråden. Men följt den länge.

Jag har varit i den här cirkusen nu allt för länge/mycket genom åren.

Har barn födda 2007 som kom till efter sprutor.

Sa då aldrig mer.

Men typ 2 decennier senare är man i det igen. Nu dock med 1 mf och 2 ma här under 2019-2020.

Mf-utredningen visade inget.

Men fått progesteron och trombyl att ta vid pluss.

Samt fick jag börja med Letro då jag har pcos.

Dock var de 3 andra grav som slutade i förlust naturliga...

Plussade nu iaf efter vår 3:e Letrokur. V 5+2.

Denna ggn känns det mest knasigt då man innan mest känt så som Sprallan sagt, ett steg närmare mf-utredningen iaf.

Nu har man inte ens det som tröst-pris.

Så jag hänger kvar här och hejjar på er. Då jag nog om några månader är tillbaka i Letro-världen.

Åh, känner igen din signatur, visst har vi följt varandra lite i tråden här innan?

Så svårt det där med utredning, såklart skönt säkert att där inte är anlag för kromosomfel eller liknande, men samtidigt vill man ju ha nått konkret att kunna åtgärda och känna sig trygg med för att få upp hoppet att det ska gå hela vägen. Men stort grattis till fjärde plusset iaf! Håller tummarna massor!

Jag har ÄL idag enl. Stickorna, VUL i tisdags CD 14 och 20mm blåsa. Tredje omgången letrozol efter mitt senaste MA. Hoppas så att det tar denna gången så man kan få komma vidare.

Har faktiskt köpt både progesteronkräm och aspirin som jag har bestämt mig för att ta nästa gång det plussar. Något måste jag bara försöka, det kan ju inte gå sämre än de andra gångerna ;) finns ju bara tabletter med acetylsalicylsyra på 500mg men jag tänker att jag får dela i 6-7 bitar så gott det går, jag måste bara försöka göra någonting för i hjälpa kroppen, det ska ju inte vara skadligt för fostret.

Har du något tidigt VUL inbokat? Håller tummarna så galet mycket för dig, nu jäklar ska de bli vår tur! Njut av underverken från 2007 sålänge! <3 jag kämpar för mitt första :)
  • Anonym (Anonym 34)

Jag hoppar också in i denna tråd. Har PCO och 4 MF/MA under 2 års tid bakom mig, inga barn, 34 år. När jag först blev gravid (egentligen inte planerat, åt p-piller) visste jag inte om mina långa cykler och oregelbundna ägglossningar så det dröjde ca ett år efter första MA innan jag blev gravid igen. Efter det MF fick jag Letrozol och har då blivit gravid 2 gånger till efter 1-2 cykler - först på enkeldos och nu förra gången på dubbeldos. Dessa har ju tyvärr också resulterat i ännu ett MF och ett MA. Fick idag reda på svaren från missfallsutredningen - inga fel eller avvikande värden, bara att försöka igen bla bla. Så nu e jag inne i Letrozol-snurran igen. Även om det känns tröstlöst ibland med alla MF så hjälper det ju åtminstone till att få ordning på ÄL och bli gravid med relativt täta intervaller.

• Steeph
    Anonym (Anonym 34) skrev 2021-08-12 16:51:39 följande:

Jag hoppar också in i denna tråd. Har PCO och 4 MF/MA under 2 års tid bakom mig, inga barn, 34 år. När jag först blev gravid (egentligen inte planerat, åt p-piller) visste jag inte om mina långa cykler och oregelbundna ägglossningar så det dröjde ca ett år efter första MA innan jag blev gravid igen. Efter det MF fick jag Letrozol och har då blivit gravid 2 gånger till efter 1-2 cykler - först på enkeldos och nu förra gången på dubbeldos. Dessa har ju tyvärr också resulterat i ännu ett MF och ett MA. Fick idag reda på svaren från missfallsutredningen - inga fel eller avvikande värden, bara att försöka igen bla bla. Så nu e jag inne i Letrozol-snurran igen. Även om det känns tröstlöst ibland med alla MF så hjälper det ju åtminstone till att få ordning på ÄL och bli gravid med relativt täta intervaller.

Åh fy vad jag lider med dig har själv haft 2 ma och är helt trasig.

Jag skulle vilja rekommendera dig att kanske söka till typ Fertilitetsplus som jobbar mer mot immunförsvaret eller be att få ut Trombyl och progesteron. En bra sak är ju att du har lätt att bli gravid, men det hjälper ju inte mitt i allt om man ändå får mf/ma. Håller alla tummarna för dig att nästa graviditet blir fullgången!! <3
  • Gulgja

Idag är det CD 12 och sen igår har jag haft äggviteflytningar. Tog ett ägglossningstest i morse som visade hög fertilitet. Ska ta ett test ikväll också. Tror att ägglossning är på gång. Smärta i vänster äggstock denna månad. Har VUL imorgon så håller tummarna för MINST en fin äggblåsa och en tjock treskikt slemhinna.

Vi har haft sex onsdag och igår, tänkte fortsätta varje dag nu hela veckan förutom torsdag då maken är borta på jobb.

Hur går det för er? Hur gör ni med sex under ÄL?

• Anonym (Anonym 34)
    Steeph skrev 2021-08-15 10:19:03 följande:

Åh fy vad jag lider med dig har själv haft 2 ma och är helt trasig.

Jag skulle vilja rekommendera dig att kanske söka till typ Fertilitetsplus som jobbar mer mot immunförsvaret eller be att få ut Trombyl och progesteron. En bra sak är ju att du har lätt att bli gravid, men det hjälper ju inte mitt i allt om man ändå får mf/ma. Håller alla tummarna för dig att nästa graviditet blir fullgången!! <3

Tack <3 Har fått trombyl och progesteron inför nästa graviditet, så hoppas på att det ska hjälpa. Hur går du vidare efter dina missfall? Har du gjort någon utredning eller måste du vänta ifall du skulle få ett tredje? Vilket jag verkligen hoppas och tror att du slipper!!
  • Anonym (Anonym 34)
    Gulgja skrev 2021-08-15 12:58:07 följande:

Idag är det CD 12 och sen igår har jag haft äggviteflytningar. Tog ett ägglossningstest i morse som visade hög fertilitet. Ska ta ett test ikväll också. Tror att ägglossning är på gång. Smärta i vänster äggstock denna månad. Har VUL imorgon så håller tummarna för MINST en fin äggblåsa och en tjock treskikt slemhinna.

Vi har haft sex onsdag och igår, tänkte fortsätta varje dag nu hela veckan förutom torsdag då maken är borta på jobb.

Jag är på CD19 men ingen ÄL ännu. Har varierat mellan CD 16 och CD 23 för mig. Vi har vanligtvis sex varannan dag. Under och strax innan ÄL brukar det bli typ fyra dagar i rad. Jag brukar dock aldrig berätta att jag har ÄL för min kille då jag är lite rädd att det ska förstöra sexlivet - dock så är han ju alltid sugen och vi har inga arbetstider som gör det svårt att få till eller några små barn eller liknande. Hade det varit så hade man ju troligtvis vart tvungen att planera det lite mer. Hur gör ni andra?
  • Steeph
    Anonym (Anonym 34) skrev 2021-08-15 13:39:02 följande:

Tack <3 Har fått trombyl och progesteron inför nästa graviditet, så hoppas på att det ska hjälpa. Hur går du vidare efter dina missfall? Har du gjort någon utredning eller måste du vänta ifall du skulle få ett tredje? Vilket jag verkligen hoppas och tror att du slipper!!

Åh vad bra, hoppas det är tricket och det som saknas för att ni ska få en lyckad graviditet.

Tack, jag hoppas också jag slipper det. Jag ska göra en missfallsutredning nu i veckan, dock privat. Hos regionen måste man få 3 innan man får någon hjälp alls. Så jag tar saken i egna händer
  • Steeph
    Gulgja skrev 2021-08-15 12:58:07 följande:

Blir så Avis på er som får äggviteflytningar. Hade alltid det när jag var runt 20 år, men sedan 7 år på mini piller så har de försvunnit dock lyckats bli gravid 2 ggr men ändå. Vill ha!!!

Åh då får du uppdatera oss hoppas så på att allt ser fint ut med mogen blåsa och tjock slemhinna.

Vi kör varannan dag nu tills mina test visar på lite stegring sen kör vi varje dag.

Jag fick falskt utslag på äl test dag 8-9 av cykeln så då låg vi båda de dagarna men det var falskt alarm. Man kan tydligen få det av letrozol. Fick panik och tänkte nej nej nej. Jag har ju alltid fått äl runt dag 14-16 på letrozol. Får se när det händer denna månad
  • Gulgja
    Steeph skrev 2021-08-15 19:32:28 följande:

Blir så Avis på er som får äggviteflytningar. Hade alltid det när jag var runt 20 år, men sedan 7 år på mini piller så har de försvunnit dock lyckats bli gravid 2 ggr men ändå. Vill ha!!!

Åh då får du uppdatera oss hoppas så på att allt ser fint ut med mogen blåsa och tjock slemhinna.

Vi kör varannan dag nu tills mina test visar på lite stegring sen kör vi varje dag.

Jag fick falskt utslag på äl test dag 8-9 av cykeln så då låg vi båda de dagarna men det var falskt alarm. Man kan tydligen få det av letrozol. Fick panik och tänkte nej nej nej. Jag har ju alltid fått äl runt dag 14-16 på letrozol. Får se när det händer denna månad

Nu känner jag mig lite ledsen. Tog ett nytt ägglossningstest i morse och det var inte positivt idag. Kollade även appen såg då att det är CD 12 idag och CD 11 var igår. Känns som att min ägglossning är väldigt tidig. Har inga flytningar sen igår morse och smärtan i äggstockarna har försvunnit idag.

Jag övertänker säkert kommer ju få veta på VUL idag klockan 12 men känner mig orolig att äggblåsorna inte hunnit växa tillräckligt och vi inte hunnit ha tillräckligt med sex.

Onsdag, lördag, söndag har vi haft sex och jag vet att det räcker med en gång men i den här bergochdalbanan vill man göra allt rätt. Jag klandrar mig själv för diverse saker annars.

Nu får vi helt enkelt vänta. Tålamodet får sig en omgång varenda månad.

Önskar er en fin vecka! Kram
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?