• Marimardi

Vår letrozol resa- följas åt?

Hej alla glada!

Jag fick mens den 13/10 och började äta min första kur letrozol (enkeldos) den 15/10, alltså på min tredje mensdag. Nu har det gått två dagar sen jag tog min sista tablett och jag ska gå på VUL nu på måndag den 26e. Eftersom det är min första kur så är jag väldigt taggad men också nervös. Tycker att jag redan känner lite värk i äggstockarna???? Tänkte ifall det finns fler som äter letrozol som vill följas åt?? Ge varandra lite pepp, stöd och tips? Ingen av mina vänner vet om att jag har pcos och försöker skaffa barn, därför söker jag mig till en grupp som förstår hur jag känner och som inte hade blivit uttråkad när man pratar om detta haha.

• Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?
  • Sprallan
    Gulgja skrev 2021-08-16 08:23:22 följande:

Nu känner jag mig lite ledsen. Tog ett nytt ägglossningstest i morse och det var inte positivt idag. Kollade även appen såg då att det är CD 12 idag och CD 11 var igår. Känns som att min ägglossning är väldigt tidig. Har inga flytningar sen igår morse och smärtan i äggstockarna har försvunnit idag.

Jag övertänker säkert kommer ju få veta på VUL idag klockan 12 men känner mig orolig att äggblåsorna inte hunnit växa tillräckligt och vi inte hunnit ha tillräckligt med sex.

Onsdag, lördag, söndag har vi haft sex och jag vet att det räcker med en gång men i den här bergochdalbanan vill man göra allt rätt. Jag klandrar mig själv för diverse saker annars.

Nu får vi helt enkelt vänta. Tålamodet får sig en omgång varenda månad.

Önskar er en fin vecka! Kram

Håller tummarna att du får bra besked på VUL idag!
  • Gulgja

Nu kommer domen från VUL.

Höger sida: ägglossning har redan skett corpuslutum fanns redan på plats

Vänster sida: äggblåsa på 21 mm

Slemhinna: 8.4 treskikt

Order att ta Ovitrelle idag.

Enligt gyn kan man släppa från båda sidor vid olika tillfällen. Känner ni till det? Kanske var det på grund av att jag tog en dubbel Letrozol sista dagen som gjorde att jag släpper från båda sidor. Jag trodde man bara kunde släppa från en sida.

• Steeph
    Gulgja skrev 2021-08-16 12:27:12 följande:

Nu kommer domen från VUL.

Höger sida: ägglossning har redan skett corpuslutum fanns redan på plats

Vänster sida: äggblåsa på 21 mm

Slemhinna: 8.4 treskikt

Order att ta Ovitrelle idag.

Enligt gyn kan man släppa från båda sidor vid olika tillfällen. Känner ni till det? Kanske var det på grund av att jag tog en dubbel Letrozol sista dagen som gjorde att jag släpper från båda sidor. Jag trodde man bara kunde släppa från en sida.

Men åh så bra, dubbel chans för er denna cykel!

Jo jag har läst att man kan släppa från olika sidor, dock mer vanligt att släppa från samma

Jag själv var hos Fertilitetsplus nyss. Tagit blodprover och får svar om cirka 1 vecka. Är på cykeldag 13 och har fortsatt svaga test? när kommer äl egentligen
  • Anonym (lollo)

Jag har fått letro trots förmodad egen ÄL. Denna första cykel med letro verkar ÄL  utebli eller blivit rätt kass. Någon som varit med om liknande? Tempen är lite förhöjd men inte alls så hög som den brukar, och ostabil dessutom.

• Anonym (Anonym 34)

Jag är på CD 20 utan ÄL ännu trots dubbeldos Letrozol. Vet inte om det är senaste missfallet som spökar eller varför det dröjer. Suck.

• Steeph
    Anonym (Anonym 34) skrev 2021-08-16 16:23:30 följande:

Jag är på CD 20 utan ÄL ännu trots dubbeldos Letrozol. Vet inte om det är senaste missfallet som spökar eller varför det dröjer. Suck.

Samma här med fördröjning? jag har haft en ägglossning och mens sedan min medicinska abort och har tagit letrozol dag 4-8. Är på cd 14 idag och testen är fortfarande svaga. Brukar alltid få äl mellan dag 14-16 på letrozol men verkar bli fördröjd vilket är det sämsta då min man åker iväg över helgen. Jag har även tagit vaccin dos 1 så vet inte om det skapat obalans i hela min kropp Hoppas hoppas äl kommer snart för oss båda!!
  • Sprallan
    Steeph skrev 2021-08-17 10:28:06 följande:

Samma här med fördröjning? jag har haft en ägglossning och mens sedan min medicinska abort och har tagit letrozol dag 4-8. Är på cd 14 idag och testen är fortfarande svaga. Brukar alltid få äl mellan dag 14-16 på letrozol men verkar bli fördröjd vilket är det sämsta då min man åker iväg över helgen. Jag har även tagit vaccin dos 1 så vet inte om det skapat obalans i hela min kropp Hoppas hoppas äl kommer snart för oss båda!!

Vad jag förstår ska inte vaccinet påverka <3 min ÄL har varierat från cd 14-21 på letrozol, allra oftast CD 17 eller 18, men den på CD 21 ledde till graviditet så misströsta inte, den kan fortf komma :) drygt att sambon åker iväg dock men tänk på att spermier kan leva så länge som upp till 5 dygn i väntan på ägget så har du fortf inte fått starkt test ännu när det närmar sig att han ska åka så hade jag försökt ändå för säkerhetsskäl.

Väldigt störigt det förstår jag, men det kan absolut gå vägen ändå, håller tummarna massor! :)
  • Anonym (Anonym 34)
    Steeph skrev 2021-08-17 10:28:06 följande:

Jag förstår, blir ju ännu mer stressande om han ska iväg. Men om ÄL börjar närma sig så se till att ha sex fredag morgon och söndag kväll (om han e hemma då) så har ni ju faktiskt säkrat upp rätt bra även om det kanske inte känns så! Tror inte vaccinet ska spela in men vem vet. Vi får hoppas detta är vår månad med ÄL snart och sen en lyckad graviditet! :)
  • Steeph
    Sprallan skrev 2021-08-17 10:35:04 följande:

Vad jag förstår ska inte vaccinet påverka <3 min ÄL har varierat från cd 14-21 på letrozol, allra oftast CD 17 eller 18, men den på CD 21 ledde till graviditet så misströsta inte, den kan fortf komma :) drygt att sambon åker iväg dock men tänk på att spermier kan leva så länge som upp till 5 dygn i väntan på ägget så har du fortf inte fått starkt test ännu när det närmar sig att han ska åka så hade jag försökt ändå för säkerhetsskäl.

Väldigt störigt det förstår jag, men det kan absolut gå vägen ändå, håller tummarna massor! :)

Tack för peppen <3

Ja jag tänker att vi kör på fredag innan han åker och söndag när han kommer hem. Får hoppas på det bästa. Hoppas givetvis att äl kommer senast på fredag men får se om jag har sån tur. Ägget brukar släppa ganska snabbt efter positivt äl test vilket är positivt så vi ligger på kommande dagar.

Hur går allt för dig? Har du haft äl?
  • Steeph
    Anonym (Anonym 34) skrev 2021-08-17 10:53:08 följande:

Jag förstår, blir ju ännu mer stressande om han ska iväg. Men om ÄL börjar närma sig så se till att ha sex fredag morgon och söndag kväll (om han e hemma då) så har ni ju faktiskt säkrat upp rätt bra även om det kanske inte känns så! Tror inte vaccinet ska spela in men vem vet. Vi får hoppas detta är vår månad med ÄL snart och sen en lyckad graviditet! :)

Ja precis men det ordnar sig tänker jag. Blir fredag och söndag precis som du säger hihi

När brukar du ha äl? Förstår att det känns segt nu när du är på cd 20 utan positivt äl test. Ja jag hoppas likaså för oss båda
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?