• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Finafiluren

Plussade idag bim -4. 28 år och första barnet, även första gången på familjeliv ???? tänkte att jag gärna vill vara med i fb gruppen. Appen säger att bf är 25 augusti 2021. Har mått väldigt illa ett par dagar och haft molande värk i magen så kände på mig att något var på g. ????

• Selmans
    Finafiluren skrev 2020-12-11 17:50:10 följande:

Plussade idag bim -4. 28 år och första barnet, även första gången på familjeliv ???? tänkte att jag gärna vill vara med i fb gruppen. Appen säger att bf är 25 augusti 2021. Har mått väldigt illa ett par dagar och haft molande värk i magen så kände på mig att något var på g. ????

Stort grattis! Så spännande med första barnet!

Själv plussade jag också precis, med andra barnet! Jag är så lycklig! Har försökt ett par månader och åh så skönt det var att se ett svagt litet streck idag på Bim-3!

Hur berättade du för pappan? :)

• LillaHjärtat2

Plussade idag! Första barnet, 28år gammal. Bf 16/8 enligt app. Har haft molvärk och lätt illamående. Blev så glad över plusset idag! Hade mf i v6 i juni i år, nu hoppas det går vägen<3 grattis till alla pluss!

• Lisa447

Är det fler som sover dåligt?

Har svårt att somna på kvällarna, känner mig rastlös när jag gått och lagt mig, vrider och vänder, varm/kall om vartannat. Sen när jag väl somnat vaknar jag bara några timmar senare.

Inte likt mig, brukar somna på nolltid annars och aldrig vakna under natten.

Kanske för man är nervös? Går in i vecka 5 imorgon.

• Lisa447
    LillaHjärtat2 skrev 2020-12-12 02:56:35 följande:

Plussade idag! Första barnet, 28år gammal. Bf 16/8 enligt app. Har haft molvärk och lätt illamående. Blev så glad över plusset idag! Hade mf i v6 i juni i år, nu hoppas det går vägen<3 grattis till alla pluss!

Grattis till plusset! Vi är visst flera som hade missfall i somras :/ Vi får hålla tummarna att det går bättre denna gång.
  • Stabben1989
    LillaHjärtat2 skrev 2020-12-12 02:56:35 följande:

Lisa447 skrev 2020-12-12 10:18:48 följande:

Grattis till plusset! Vi är visst flera som hade missfall i somras :/ Vi får hålla tummarna att det går bättre denna gång.

Jag hade missfall i augusti och sen igen i oktober, så jag förstår hur det kan kännas. Stort grattis allihopa, hoppas att det går vägen för oss alla denna gång!
  • LillaHjärtat2
    Lisa447 skrev 2020-12-12 10:14:00 följande:

Är det fler som sover dåligt?

Har svårt att somna på kvällarna, känner mig rastlös när jag gått och lagt mig, vrider och vänder, varm/kall om vartannat. Sen när jag väl somnat vaknar jag bara några timmar senare.

Inte likt mig, brukar somna på nolltid annars och aldrig vakna under natten.

Kanske för man är nervös? Går in i vecka 5 imorgon.

Jag känner igen mig. Jag sover inte heller som jag brukar. Vänder och vrider och drömmer. Vaknar tidigt, brukar alltid kunna sova länge annars. Somnar dock i soffan på kvällarna och kan sova flera timmar ??
  • LillaHjärtat2
    Lisa447 skrev 2020-12-12 10:18:48 följande:

Tack så mycket!! Skönt att höra att man inte är ensam. Nu är det vår tur, håller tummarna för oss alla <3
  • LillaHjärtat2
    Stabben1989 skrev 2020-12-12 11:02:49 följande:

Jag hade missfall i augusti och sen igen i oktober, så jag förstår hur det kan kännas. Stort grattis allihopa, hoppas att det går vägen för oss alla denna gång!

Vad tråkigt att höra :/ Denna gången går det säkert bättre ska du se. Grattis till plusset! Håller tummarna för oss alla! <3
  • Anonym (Tvåbarnsmamma)

Någon här som haft symtom i början och som försvann vid 5+0? Är på 5+3 och de har inte kommit tillbaka.

Svar på tråden BF Augusti 2021