• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • RayMozz

Jag fick världens svagaste streck i sön och nu är det ett klart plus. Första gången jag är gravid och vi hade försökt ganska länge så är fortfarande chockad. Enligt app är bf 27-28 aug. Har fått symptom som kommer och går och tydligen är jag gammal som är 35 m missfall mm gör ju inte en orolig själ mindre orolig och testar mig varje dag Är det någon som har en hemlig liten fb-grupp? Vi har inte berättat för någon. Jag har läst på en massa senaste dagarna men är så förvirrad av allt

• Anonym (Nr2)
    RayMozz skrev 2020-12-17 19:31:51 följande:

Jag fick världens svagaste streck i sön och nu är det ett klart plus. Första gången jag är gravid och vi hade försökt ganska länge så är fortfarande chockad. Enligt app är bf 27-28 aug. Har fått symptom som kommer och går och tydligen är jag gammal som är 35 m missfall mm gör ju inte en orolig själ mindre orolig och testar mig varje dag Är det någon som har en hemlig liten fb-grupp? Vi har inte berättat för någon. Jag har läst på en massa senaste dagarna men är så förvirrad av allt

Jag är också 35 o har bf samtidigt som dig, jag har läst att tvilling graviditet ökar om man är 30+

Har också symtom som kommer o går. Jag hoppas så att få behålla denna knyte. Har 4 mf i bagaget. Känner att tiden tickar iväg iomed min ålder...
  • RayMozz
    Anonym (Nr2) skrev 2020-12-17 20:01:53 följande:

Jag är också 35 o har bf samtidigt som dig, jag har läst att tvilling graviditet ökar om man är 30+

Har också symtom som kommer o går. Jag hoppas så att få behålla denna knyte. Har 4 mf i bagaget. Känner att tiden tickar iväg iomed min ålder...

Grattis till plusset. Jag har också hört detta om tvillingar. Tror du att du väntar? Så nervös över allt jag tror jag är normalt en låghormonare. Det steg väldigt sakta och i tisdags va det mindre svagt men det va tydligen vanligt. Då jag aldrig riktigt känt mensvärk så tycker jag denna växtvärk jag har nu är obehaglig.

Är du med i nån fb grupp?
  • SpändFörväntan
    RayMozz skrev 2020-12-17 19:31:51 följande:

Jag är 38 och har bf 27/8 :)

Hade ett MA i augusti/september och är livrädd för att få ett till.

Ni kan kontakta kikijiki så kan hon säkert bjuda in er i den hemliga facebookgruppen :)
  • Anonym (Nr2)
    RayMozz skrev 2020-12-17 20:15:20 följande:

Grattis till plusset. Jag har också hört detta om tvillingar. Tror du att du väntar? Så nervös över allt jag tror jag är normalt en låghormonare. Det steg väldigt sakta och i tisdags va det mindre svagt men det va tydligen vanligt. Då jag aldrig riktigt känt mensvärk så tycker jag denna växtvärk jag har nu är obehaglig.

Är du med i nån fb grupp?

Nej jag vet inte. Har bara en helt annan känsla denna gången. Mkt spänningar i magen. Jag är med sjukt nervös. Vill googla en massa o läsa allt som handlar om graviditet, samtidigt som jag bara vill glömma att jag är gravid nu i början, så tiden går fortare.

Nej jag är inte med i nån grupp men vill gärna. Tycker familjeliv är lite svår, ploppar upp massor reklam hela tiden.
  • RayMozz
    SpändFörväntan skrev 2020-12-17 20:30:15 följande:

Jag är 38 och har bf 27/8 :)

Hade ett MA i augusti/september och är livrädd för att få ett till.

Ni kan kontakta kikijiki så kan hon säkert bjuda in er i den hemliga facebookgruppen :)

Åhh förstår. Håller tummar att det lyckas ta sig.. är du intresserad av att va med i nån fb, kanske kan vi några som har ung samma bf skapa en privat? Om jag gör helt privat kan man se att lag är admin?
  • Croljus

Jag hänger också på här i gruppen. Igår och idag har jag plussat med jordens svagaste plus på stickor. Men det är ändå något svagt där som blir starkare :D

Är 28 år och väntar mitt tredje barn, är beräknad till 28-29/8. Helt sjukt egentligen. Tog ur min hormonspiral 25/11 och hade ägglossning den 6/12. Trodde inte att det skulle gå så fort denna gång och det känns som att det inte kommer gå vägen bara på grund av det faktumet. Mina tidigare graviditeter tog sig efter en månad båda två och var i övrigt okomplicerade. Har inte ens berättat för maken än, tänkte vänta på en cb digital som är lite lättare att se på ;)

• SpändFörväntan
    RayMozz skrev 2020-12-17 21:34:26 följande:

Åhh förstår. Håller tummar att det lyckas ta sig.. är du intresserad av att va med i nån fb, kanske kan vi några som har ung samma bf skapa en privat? Om jag gör helt privat kan man se att lag är admin?

Ja jag hoppas verkligen det :)

Jag har gått med i den stora gruppen för de med bf runt augusti och det verkar vara riktigt fin stämning i den gruppen, så gå med i den ni andra med. Ni kan kontakta hon som startade den här tråden så kan hon lägga till er :)
  • RayMozz
    SpändFörväntan skrev 2020-12-18 07:01:07 följande:

Ja jag hoppas verkligen det :)

Jag har gått med i den stora gruppen för de med bf runt augusti och det verkar vara riktigt fin stämning i den gruppen, så gå med i den ni andra med. Ni kan kontakta hon som startade den här tråden så kan hon lägga till er :)

Jag gick med nån typ 35 åers. Sommarbebis.
  • Anonym (hoppfull)
    RayMozz skrev 2020-12-18 07:55:04 följande:
    Jag gick med nån typ 35 åers. Sommarbebis.
    35 års sommarbebis? Vad är det för grupp? :)
Svar på tråden BF Augusti 2021