• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Anonym (Anisa)

Hej

Jag har bf 11/8 (6+0 idag) men är väldigt nervös eftersom jag hade ett MA i juni (i vecka 11+0). Då hade jag smugit runt i bf jan 2021 gruppen utan att våga skriva något för graviditeten kändes så overklig, sen hände det där... så kändes det som att jaha vilken tur at jag aldrig blandade mig in i den där gruppen!

Men nu bestämde jag mig för att göra denna graviditeten verklig om ni fattar vad jag menar?! Och vara med och skriva och följas åt och skulle det gå åt skogen denna gången med så kanske man kan få lite stöd då i alla fall.

Har inte såå jättemycket symtom men lite ömma bröstvårtor i alla fall och att det molar i magen lite till och ifrån.

Barn nr 2 för oss :)

• LillaHjärtat2

Behöver råd! Är kallad för intervju på ett jobb. Fast tjänst. Har idag ett vikariat till augusti 2021. Är gravid i vecka 5, går in i vecka 6 imorgon. Hur ska man göra? Ska man berätta att man är gravid? Behöver råd <3

• Anonym (Ti)
    SpändFörväntan skrev 2020-12-17 07:57:26 följande:

Vad tråkigt, jag beklagar verkligen :(

Hoppas det tar sig snabbt igen och att ni får behålla nästa gång!

Tack, vi får hoppas det <3
    Lisa447 skrev 2020-12-17 09:23:29 följande:

Beklagar verkligen :(

Önskar dig lycka till framöver.

Tack <3
  • SpändFörväntan
    Anonym (Anisa) skrev 2020-12-17 13:15:44 följande:

Hej

Jag har bf 11/8 (6+0 idag) men är väldigt nervös eftersom jag hade ett MA i juni (i vecka 11+0). Då hade jag smugit runt i bf jan 2021 gruppen utan att våga skriva något för graviditeten kändes så overklig, sen hände det där... så kändes det som att jaha vilken tur at jag aldrig blandade mig in i den där gruppen!

Men nu bestämde jag mig för att göra denna graviditeten verklig om ni fattar vad jag menar?! Och vara med och skriva och följas åt och skulle det gå åt skogen denna gången med så kanske man kan få lite stöd då i alla fall.

Har inte såå jättemycket symtom men lite ömma bröstvårtor i alla fall och att det molar i magen lite till och ifrån.

Barn nr 2 för oss :)

Klokt tänkt!

Vi fick ett MA i september (fostret dog förmodligen runt vecka 7 bara några dagar efter att vi sett dess tickande hjärta på VUL, vi upptäckte det på ett nytt VUL i vecka 9) och man blir rädd och orolig, men det är skönt att ändå prata med andra som kan ha förståelse för ens situation. Jag hoppas ni får behålla den här gången! <3
  • Ritzy

Hoppar in här och blir gärna med i Facebookgruppen också! Plussade idag med bf 28/8 enligt app. Har en son född i februari 2020, förhoppningsvis vill detta lilla pyre stanna så det blir ett syskon nära i ålder.

• Anonym (hoppfull)
    LillaHjärtat2 skrev 2020-12-17 13:27:01 följande:

Behöver råd! Är kallad för intervju på ett jobb. Fast tjänst. Har idag ett vikariat till augusti 2021. Är gravid i vecka 5, går in i vecka 6 imorgon. Hur ska man göra? Ska man berätta att man är gravid? Behöver råd <3

Du har ingen skyldighet att berätta om det iom att de inte har rätt att fråga om man har barn eller inte, eller om man vill ha barn, planerar famillj osv. Går du vidare från intervjun kan det ju va shyst att berätta men jag hade inte gjort det på en första intervju :)
  • SpändFörväntan
    Kikijiki skrev 2020-11-17 17:18:19 följande:

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

Vet inte om du fortfarande håller i facebookgruppen, men om du gör det så vill jag gärna bli inbjuden :) Jag har skickat ett PM till dig här på familjeliv.
  • SpändFörväntan

Just ikväll är jag väldigt orolig. Plussade ju som sagt igår så allt är otroligt tidigt (är i vecka 4 (3+5) idag) men jag nojar redan över att jag inte har några symptom alls.
    Är väl extra orolig eftersom det var samma visa i augusti/september då jag hade uteblivna symptom och den graviditeten resulterade i ett MA.

Samtidigt så vet jag ju att
    1: det är väldigt tidigt än och i många fall får man inga symptom förrän runt vecka 6-7
    2: vissa får inga särskilda symptom alls förutom en växande mage (så var det för mig med när jag väntade både barn ett och två). Jag har egentligen bara mått dåligt under en graviditet och det var när jag väntade tredje barnet.

Men ändå. Jag skulle gärna må lite illa just nu.. 

• Anonym (Anisa)
    SpändFörväntan skrev 2020-12-17 14:05:06 följande:

Klokt tänkt!

Vi fick ett MA i september (fostret dog förmodligen runt vecka 7 bara några dagar efter att vi sett dess tickande hjärta på VUL, vi upptäckte det på ett nytt VUL i vecka 9) och man blir rädd och orolig, men det är skönt att ändå prata med andra som kan ha förståelse för ens situation. Jag hoppas ni får behålla den här gången! <3

Ja mitt hade dött i 7+4 uppskattade de det till men började inte blöda eller fatta nåt förrän i v10+6 som sagt.

Fattar dina känslor om symtom men spm du själv skrev så brukar de ju inte komma såå tidigt, så kanske det kommer om ett par veckor? :) hoppas! Min första grav mådde jag bra men ändå lite sådär tjyvens i typ 6-11, liksom småilla litegrann hela tiden men om man typ gick förbi en korvkiosk eller nån som rökte höl jag på att spy. Men förra som blev MA kände jag INGET sånt så jag fattar, hoppas jag med att det kommer mer symtom snart!

Håller tummarna för att er vill stanna denna gång!!
  • SpändFörväntan
    Anonym (Anisa) skrev 2020-12-17 19:14:01 följande:

Ja mitt hade dött i 7+4 uppskattade de det till men började inte blöda eller fatta nåt förrän i v10+6 som sagt.

Fattar dina känslor om symtom men spm du själv skrev så brukar de ju inte komma såå tidigt, så kanske det kommer om ett par veckor? :) hoppas! Min första grav mådde jag bra men ändå lite sådär tjyvens i typ 6-11, liksom småilla litegrann hela tiden men om man typ gick förbi en korvkiosk eller nån som rökte höl jag på att spy. Men förra som blev MA kände jag INGET sånt så jag fattar, hoppas jag med att det kommer mer symtom snart!

Håller tummarna för att er vill stanna denna gång!!

Tack detsamma <3
Svar på tråden BF Augusti 2021