• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Liidich
    Anonym (Augstibarn) skrev 2020-12-16 09:15:24 följande:

Jag är 5+4 och tröttheten kom för några dagar sedan. Har även ett lätt illamående hela tiden som gör att man gärna äter lite hela tiden. Inte sugen på mat men äter ändå. Äter helst kallt typ "frukostmat".

Är väldigt orolig och kan inte slappna av alls. Har tidigt ultraljud den 4/1 så jag längtar nästan förbi hela julen i år...

Denna trötthet, man sover och sover men är lika trött ändå. Konstig trötthet.

Illamåendet är jobbigt är samma lika som dig smått illamående hela tiden men på kvällen blir illamående lite starkare .

Bra att du får i dig lite iallafall.

Försök slappna av och njut varje dag istället som går bra av att det är en liten där inne och försök släppa oron.... förstår att det är svårt, men försök! Ja det är roligt med ultraljud man blir lite lugnare när man ser hjärtat tickar.

Har ni berättat för era närmaste?
  • Anonym (Augstibarn)
    Liidich skrev 2020-12-16 12:13:07 följande:

Denna trötthet, man sover och sover men är lika trött ändå. Konstig trötthet.

Illamåendet är jobbigt är samma lika som dig smått illamående hela tiden men på kvällen blir illamående lite starkare .

Bra att du får i dig lite iallafall.

Försök slappna av och njut varje dag istället som går bra av att det är en liten där inne och försök släppa oron.... förstår att det är svårt, men försök! Ja det är roligt med ultraljud man blir lite lugnare när man ser hjärtat tickar.

Har ni berättat för era närmaste?

Innan tröttheten kom hade jag istället mycket energi och vaknade pigg. Nu är jag så trött så trött. Var som att gå in i en vägg. Haha! Jag kommer inte klaga på några symtom iaf utan hoppas bara kunna släppa oron sen och njuta.

Har berättat för mamma och 3 nära vänner. Du då? Mina vänner följde oss nära i missfallet och vet att vi skulle försöka direkt igen =) De vet dessutom om min oro och stöttar
  • Lisa447

Jag sover jättedåligt, vaknar mellan kl 1-3 varje natt och ligger vaken i flera timmar... Gör ju såklart att man blir trött på dagen.

Mår inte så illa, men däremot blir jag hungrig väldigt snabbt och det känns verkligen i magen, inte så mycket sug, men man känner hur det knorrar i magen, tarmarna jobbar för fullt känns det som.

Sen har jag en ganska konstant lite dov smärta vid höger sida, typ äggstocken känns det som. Kommer och går lite men har känt av det i flera dagar, på exakt samma ställe. Försökte googla mig till det och förstod det som att det finns en vätskefylld blåsa kvar på den sidan som släppte ägget.

Är det fler som känner av det?

Jag har bara berättat för 2 vänner. Näst på tur är nog min mamma och pappa och våra stora barn. Men vi har inte riktigt bestämt än när vi ska berätta.

• Liidich
    Anonym (Augstibarn) skrev 2020-12-16 14:00:30 följande:

Innan tröttheten kom hade jag istället mycket energi och vaknade pigg. Nu är jag så trött så trött. Var som att gå in i en vägg. Haha! Jag kommer inte klaga på några symtom iaf utan hoppas bara kunna släppa oron sen och njuta.

Har berättat för mamma och 3 nära vänner. Du då? Mina vänner följde oss nära i missfallet och vet att vi skulle försöka direkt igen =) De vet dessutom om min oro och stöttar

Ja men så bra att du har dina vänner och mamma som stöttar! Man behöver det.

Jodå vi har berättat för vänner men inte för föräldrarna våra ännu. Men tänkte till jul, det har

vi gjort med alla de andra barnen...!

Låt denna månad gå lite fortare så man får göra ultraljud snart!
  • Anonym (Ti)

Fick troligen ett mf (igen) i tisdags 5+4 :'( blöder fortfarande... så jag har inga känningar att det ska finnas något kvar... får ta nya tag, igen, ska hoppas att det ska lyckas då :) (någon gång är det väl vara vår tur) Lycka till alla ni andra att det ska gå vägen för er <3

• SpändFörväntan
    Anonym (Ti) skrev 2020-12-17 06:59:49 följande:

Fick troligen ett mf (igen) i tisdags 5+4 :'( blöder fortfarande... så jag har inga känningar att det ska finnas något kvar... får ta nya tag, igen, ska hoppas att det ska lyckas då :) (någon gång är det väl vara vår tur) Lycka till alla ni andra att det ska gå vägen för er <3

Vad tråkigt, jag beklagar verkligen :(

Hoppas det tar sig snabbt igen och att ni får behålla nästa gång!
  • Anonym (Nr2)

Här är en till som precis har plussat. Har en dotter innan född 09. Haft 4 mf efter henne. Hoppas så att de är min tur nu att få behålla denna lilla. Haft väldigt svårt att bli gravid, och sedan behålla, men inga fel hittades varken hos mig eller sambon. Vet ej hur långt gången jag är, men en app säger v 4. Bf 28/8

Är föresten 35 år

Jag är gärna med i en Facebook grupp.

• Lisa447
    Anonym (Ti) skrev 2020-12-17 06:59:49 följande:

Beklagar verkligen :(

Önskar dig lycka till framöver.
  • Carrie123

Vad funkar mot illamåendet!? Jag mår illa mycket vissa dagar och ibland bara kvällen. Ibland är det väldigt intensivt och andra dagar är det lite mer i bakgrunden... verkar inte spela någon roll om jag äter eller inte, men äter jag en stor middag så brukar jag må illa när jag ligger i sängen.

Vet inte hur illamåendet påverkas av att byta tidzoner (jag har rest till Sverige precis från USA för några veckor) och om jag kanske mår illa mer på dagen eller inte nu. Vet att det finns tabletter här som många gravida blir hjälpta av (receptfritt). Vad är era erfarenheter? Är i vecka 5+5 bara. Var illamående typ 1 gång med sonen så detta är helt nytt!

• Anonym (hoppfull)
    Carrie123 skrev 2020-12-17 09:54:13 följande:

Vad funkar mot illamåendet!? Jag mår illa mycket vissa dagar och ibland bara kvällen. Ibland är det väldigt intensivt och andra dagar är det lite mer i bakgrunden... verkar inte spela någon roll om jag äter eller inte, men äter jag en stor middag så brukar jag må illa när jag ligger i sängen.

Vet inte hur illamåendet påverkas av att byta tidzoner (jag har rest till Sverige precis från USA för några veckor) och om jag kanske mår illa mer på dagen eller inte nu. Vet att det finns tabletter här som många gravida blir hjälpta av (receptfritt). Vad är era erfarenheter? Är i vecka 5+5 bara. Var illamående typ 1 gång med sonen så detta är helt nytt!

Ja jetlag kan absolut påverka illamåendet. Hormonerna påverkas i vanliga fall utav att korsa tidszoner utan att man är gravid så blir extra mycket då.

Postafen finns receptfritt på apoteket som man får ta som gravid. För vissa funkar det jättebra för andra inte alls. Sen finns andra också men vet inte om man kan få de utan recept. Kan vara värt att testa? :) 

Svar på tråden BF Augusti 2021