• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Holy93
    Anonym (Tvåbarnsmamma) skrev 2020-12-12 20:53:27 följande:

Någon här som haft symtom i början och som försvann vid 5+0? Är på 5+3 och de har inte kommit tillbaka.

För mig är symptomen ibland starka och vissa dagar helt bortblåsta. Sa till killen en dag att "gud vad bra jag mår, alla mår ju så dåligt när de är gravida" det fick jag äta upp dagen efter då jag mådde illa av att bara röra huvudet haha
  • jowald
    Lisa447 skrev 2020-12-12 10:14:00 följande:

Är det fler som sover dåligt?

Har svårt att somna på kvällarna, känner mig rastlös när jag gått och lagt mig, vrider och vänder, varm/kall om vartannat. Sen när jag väl somnat vaknar jag bara några timmar senare.

Inte likt mig, brukar somna på nolltid annars och aldrig vakna under natten.

Kanske för man är nervös? Går in i vecka 5 imorgon.

Samma här och drömmer konstiga drömmar. Är i vecka 5 (4+4)
  • Ettglasvatten

Hej!

Jag plussade igår. Är 26år och min sambo är 30, detta blir vårt första barn. BF 18/8 enligt NC.

Har haft som mensvärk i dagarna så trodde inte att jag var gravid. Brösten har växt, blivit fylligare, styva bröstvårtor konstant och gör så himla ont. Nu har jag mensvärk och spänner i nedre delen av magen till och från. Mår illa av kaffe och är mindre hungrig.

Från att ha varit rädd för att inte kunna bli gravid är jag nu rädd för missfall.

Håller tummar och tår! Känns fortfarande så overkligt!

• Jojjo87

Hej!

Plussade 1/12 och ska på första besöket hos barnmorskan imorgon :) Enligt appen jag har så bör jag vara i vecka 6.

Trött, illamående om jag inte äter regelbundet och otroligt pms bröst.

Hur känner ni andra inför pandemin? Att sambo inte får följa med osv. Mitt första barn så jag känner lite sorg över att göra dom sakerna själv men man får ju bara gilla läget.

• jowald
    Ettglasvatten skrev 2020-12-13 10:45:54 följande:

Hej!

Jag plussade igår. Är 26år och min sambo är 30, detta blir vårt första barn. BF 18/8 enligt NC.

Har haft som mensvärk i dagarna så trodde inte att jag var gravid. Brösten har växt, blivit fylligare, styva bröstvårtor konstant och gör så himla ont. Nu har jag mensvärk och spänner i nedre delen av magen till och från. Mår illa av kaffe och är mindre hungrig.

Från att ha varit rädd för att inte kunna bli gravid är jag nu rädd för missfall.

Håller tummar och tår! Känns fortfarande så overkligt!

Grattis, enligt app samma BF som mig:)

Ja man är livrädd för missfall och varje gång man är på toa kollar man så de inte är någon blödning. Men tänker att qålånge ens symtom fortsätter borde de ju va en bebis som är där. Mitt illamående och min trötthet blir bara värre och värre.
  • Ettglasvatten
    jowald skrev 2020-12-13 16:27:09 följande:

Grattis, enligt app samma BF som mig:)

Ja man är livrädd för missfall och varje gång man är på toa kollar man så de inte är någon blödning. Men tänker att qålånge ens symtom fortsätter borde de ju va en bebis som är där. Mitt illamående och min trötthet blir bara värre och värre.

Åh kul med samma BF :)

Tänker att oron norde släppa med tiden. Jag är också trött, jobbigt trött. Känns svårt att dölja, haha!
  • jowald
    Ettglasvatten skrev 2020-12-13 17:30:55 följande:

Åh kul med samma BF :)

Tänker att oron norde släppa med tiden. Jag är också trött, jobbigt trött. Känns svårt att dölja, haha!

Ja verkligen:)

Ja de gör de, ne jättesvårt att dölja tröttheten och även illamåendet:(
  • Selmans

Åh gud jag var inte beredd på illamående redan i vecka 5. Jag kan bara ha fått för mig detta, men är det så att illamåendet ökar i takt med hcg-nivån, och därför är som värst runt vecka 10-11?

Med förra barnet mådde jag knappt illa alls. Brukar det vara värre med andra barnet?

• humlisen98

Hej! Ny på familjeliv och plussade den 26/11 efter att ha försökt i 8mån. Är i vecka 7 (6+3). Bf 4 augusti. Är 22 år och det är första barnet ??

• Ardnaxela

Ny på familjeliv och hoppar mer än gärna in här! :)

27 årig tjej här, plussade i tisdags 8/12 på BIM - senaste mens 10/11. Enligt appen Preglife är jag i vecka 4+5 idag, beräknat BF 16/8. Har en 3.5 årig son sedan innan, och vi längtar efter ett litet syskon här hemma. Nu hoppas vi att allt går vägen!<3

Svar på tråden BF Augusti 2021