• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Anonym (Ti)

Hej! Hoppar också in här. 30år väntar vårt första barn, fick ett mf 2018. Hade bim 10/12, plussade 12/12. Kände absolut ingenting före bim, lite stickningar här och där men man trodde man inbillade sig.

Nu är man illamående och har stickningar\värk från och till varje dag. Är så sjukt rädd att få missfall igen :( men känns bättre denna gång, är även 35kg lättare :) minns inte när jag plussade sist, men minns att jag fick mf ganska snabbt efter plusset, hann ringa mvc och typ nästa dag ringde jag och sa att jag fick troligen ett mf.

Enligt preglife är jag i 5+3, bf 12 augusti.

Grattis alla som plussat, hoppas det går denna gång för oss! <3

• Carrie123

Jag mådde som mest illa innan/precis när jag plussade ett per dagar innan bim. Nu mår jag illa efter jag druckit kaffe (men behöver koppen haha) och oftast när jag går och lägger mig. Har noll matlust majoriteten av dagarna och försöker äta för att jag ska. Är inte sugen på någonting alls!

Denna graviditeten är verkligen olik min första! Jag var extremt hungrig från dag 1 (åt som en häst och gick upp en del, var svullen över magen, kunde inte röra mina bröstvårtor för det gjorde så galet ont). Jag har inte direkt några symptom förutom att jag inte vill äta och är tröttare än vanligt. Har ont i höftböjaren/ljumsken med och det känns oftast när jag går. Det är som jag varit ute och sprungit utan att stretcha haha!

Har mitt ul 12/1 och vill verkligen göra ett tidigt för att se att allt det bra ut men det är ju mindre än 1 månad kvar tills mitt planerade så får hålla ut. Ska bo hos mina föräldrar över jul och nyår (resa dit) så kommer berätta för dem att vi är gravida. Det kommer bli omöjligt annars att säga nej till glögg (som jag älskar) och champagne på nyår utan att det är ?konstigt? haha! Förra graviditeten (sonen är 10,5 månader) berättade vi tidigt då vi bor utomlands och de hälsade på i vecka 8 tror jag. Då hade vi gjort ett tidigt ul för att se hur långt gången jag var och att det såg normalt ut.

• FridaLeee

Plussade idag med blandade känslor .. vi står i valet och kvalet om hur vi ska göra pga att senaste året har varit extremt turbulent för oss. Hade en extremt tuff graviditet med andra barnet som blir 1 år nu i slutet på December också ..

Kan varken gråta eller vara glad så ja - känns skittufft detta ?/

Har två barn sedan tidigare .

• SpändFörväntan

Hej!

Plussade idag och är både överlycklig och väldigt nervös. Fick ett MA i augusti i runt vecka 9 så är livrädd att det ska bli samma visa igen. Var på ett tidigt VUL när jag var i vecka 8 och då tickade hjärtat så fint, men sedan hände tydligen något :(

Jag är 38 år, har tre barn sedan tidigare med mitt ex. Det här är min sambos första barn (om allt går vägen).

Fanns det en facebookgrupp så är jag gärna med där. Enklare att skriva på facebook.

• surtanten

Hoppar in här, plussade för 1 1/2 vecka sedan är i V6 (5+2). Känner inte så mycket symptom ännu, lite illamående ibland.

Är 40 år och försökt ett tag nu, blivit gravid 2 ggr men bägge gångerna har vi valt att avbryta pga kromosonavvikelser. Är mycket blandade känslor nu, glad att man blivit gravid men kan inte känna riktigt glädje förrän jag säkert vet att det inte är något fel denna gång.

• Bergem

Hej, hoppar in här i tråden.

Plussade nyligen och är i vecka 5. Känns himla spännande då detta är första graviditeten (30 år gammal).

• Stabben1989
    Bergem skrev 2020-12-15 12:03:36 följande:

Hej, hoppar in här i tråden.

Plussade nyligen och är i vecka 5. Känns himla spännande då detta är första graviditeten (30 år gammal).

Stort grattis!
  • Anonym (Glass)

Hej!

Kul att se så många som väntar barn i augusti:)

Jag plussade idag på bim -5. Har sedan tidigare två döttrar 5 & 8år. Har länge drömt om en trea men min man var klar redan efter nummer 1:(

Har inte berättar för min man än då jag är rädd för hans reaktion. Vi har det väldigt bra i vår relation och jag är rädd för att förstöra detta. Är mitt uppe i husrenovering som aldrig tycks bli klar så det känns inte rätt att kläcka nyheten de närmsta veckorna. Hur tusan ska ja klara att vara tyst. Vet inte hur många gånger jag sagt bara idag för mig själv: jag är gravid!

Usch kan inte riktigt känna lyckan jag egentligen vill göra. Någon som är /har varit i samma sits?

• Liidich

Grattis alla!

Väntar mitt tredje barn bf ungefär 3/8, mina andra två är födda 2016 & 2019

Är trött och illamående hela tiden men hoppas det släpper om några veckor.

Ska på ultraljud om 3 veckor då är jag i vecka 12. Vi har ett ultraljud i v,12 och v,20...

Hur mår ni andra? Är ni sugen på något extra? Jag lever på clementiner och apelsiner och lakrits! Mums.

Ha det så bra. Och ta hand om er.

• Bergem
    surtanten skrev 2020-12-15 07:42:37 följande:

Hoppar in här, plussade för 1 1/2 vecka sedan är i V6 (5+2). Känner inte så mycket symptom ännu, lite illamående ibland.

Är 40 år och försökt ett tag nu, blivit gravid 2 ggr men bägge gångerna har vi valt att avbryta pga kromosonavvikelser. Är mycket blandade känslor nu, glad att man blivit gravid men kan inte känna riktigt glädje förrän jag säkert vet att det inte är något fel denna gång.

Håller alla tummar för er! Jag tror att vi alla brottas med olika känslor och rädslor. För mig är detta min första graviditet och jag är livrädd att det inte ska gå vägen och visste inte hur jag skulle uttrycka lyckan. Min andra hälft sa dock att vi utgår från att allt kommer att gå bra och låter lyckan få rusa på! Och så tar vi de andra känslorna senare OM de skulle hända något.

Stor kram till dig!
Svar på tråden BF Augusti 2021