• Anonym (Ledsen)

Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort

Befinner mig i en helt fruktansvärd situation.

Ska försöka fatta mig kort. Jag har blivit oplanerat gravid (vecka 6) och min sambo säger att om jag inte respekterar hans vilja att göra abort så måste jag och mina barn flytta ifrån vår gemensamma (hans på pappret, hyresrätt) bostad för att han kommer inte orka med en bebis och behöver prioritera sig själv och sitt eget välmående.

Han hävdar att det är jag som isf väljer dig och att jag utövar känslomässig utpressning gentemot honom som inte respekterar hans vilja att inte vilja ha fler barn.

Han har två tonårsbarn och jag har två mindre barn.

Hur hade ni resonerat?

• Svar på tråden Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort
  • Anonym (Zach)
    Anonym (Jojagog) skrev 2020-12-07 11:52:46 följande:
    Jag är kvinna och absolut för juridisk abort. Det vore det bästa för alla parter.
    Tack att  sånna som dig finns. Det ger mig hopp !
  • Drottningen1970
    Anonym (Jojagog) skrev 2020-12-07 11:52:46 följande:

Jag är kvinna och absolut för juridisk abort. Det vore det bästa för alla parter.

Det bästa för barnet är alltså att inte få en far på pappret, aldrig kunna hitta eventuella syskon, inte ha rätt att bli försörjd av två föräldrar, inte ha nån arvsrätt etc etc...Du har en märklig ide om vad som är bäst för ett barn...
  • Anonym (Zach)
    Anonym (L) skrev 2020-12-07 12:50:57 följande:
    Om de vill. Men låter de bli ska de inte gnälla på männen.

Om du inte vill sterilisera dig gnäll inte på kvinnorna.

Du bör ta ansvar över dina handlingar , ditt sexliv och din egen kropp. Inte gnälla på andra.

Du är den enda hycklaren här.

Fråga 1: Bör kvinnor "få reproduktiva rättigeter som abort" ? Ja eller nej ?

Fråga 2: Bör män "få reproduktiva rättigheter (juridisk abort)" ? Ja eller nej ?

Svarade du Ja på den första frågan men Nej på den andra då är du en hycklare. Punkt slut. Juridisk abort är dessutom lättare att implementare i systemet. Så kom inte och säg att det skulle bli något svårare att implementera.

Och eftersom du anklagade mig för att vara en hycklare tillbaks. Beksriv gärna hur jag är en hycklare...

• Anonym (Is h)

STACKARS TS! ÄR MAN INTE FÖRVIRRAD INNAN SÅ BLIR MAN DET GARANTERAT AV DENNA TRÅDEN. Jag hade mått skit av alla dessa samvetskval ni du drar på. Om hon ville se för och nackdelar med abort så hade hon nog haft en annan vinkel på sin trådstart.

Är trött på att läsa trådar där ts mer eller mindre måste fly från sin egen tråd för att inte må allt för dåligt. Om hon beslutar sig för att lämna sin man så har hon ingen skyldighet att göra det för att en handfull människor säger det på ett bittert forum. Pressa inte människor som redan är oerhört pressade. Vägled och ge råd. Säg inte till en människa du inte känner vad de MÅSTE göra. Låt henne ta beslutet själv.

Som gällande aborten. Nu har hon bokat en tid för bort. Hennes beslut.

• Anonym (I)
    Anonym (Zach) skrev 2020-12-07 12:58:38 följande:

Fråga 2: Bör män "få reproduktiva rättigheter (juridisk abort)" ? Ja eller nej ?

Svarade du Ja på den första frågan men Nej på den andra då är du en hycklare. Punkt slut. Juridisk abort är dessutom lättare att implementare i systemet. Så kom inte och säg att det skulle bli något svårare att implementera.

Och eftersom du anklagade mig för att vara en hycklare tillbaks. Beksriv gärna hur jag är en hycklare...

Du och din studienolla till kompis är nog ta mig fan det mest patetiska jag läst på fl på 15 år.
  • Anonym (Zach)
    Anonym (Zach) skrev 2020-12-07 12:58:38 följande:

Och om du frågar varför ordet hycklare passar så är det eftersom du tror på att det ska vara jämnställt mellan könen, medans du själv inte följer dessa principer.

Ett annat ord som passar in på dig är att du har en dubbel moral gentemot män och kvinnor. Män ska inte få reproduktiva rättigheter medans kvinnor ska få det

• Anonym (Zach)
    Anonym (I) skrev 2020-12-07 13:07:08 följande:
    Du och din studienolla till kompis är nog ta mig fan det mest patetiska jag läst på fl på 15 år.

Jag är patetisk eftersom jag bryr mig om män och deras reproduktiva rättigheter.

Snälla nån, kom tillbaks med något bättre. Eller gör inte det eftersom du är fan inte värd min tid.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Zach) skrev 2020-12-07 12:36:55 följande:
    Du är en hycklare eftersom du använder samma argument som motståndare till abort t.ex "Sära inte på benen om du inte vill ha sex".... D uskulle aldrig acceptera dessa argument mot vanlig abort, men i samma anda använder du samma argument mot män och deras reproduktiva rättigheter. Du är en hycklare. Punkt.
    Som sagt, varför ska du inte behöva ta ansvar för ditt sexliv?
  • Anonym (I)
    Anonym (Zach) skrev 2020-12-07 13:13:22 följande:

Jag är patetisk eftersom jag bryr mig om män och deras reproduktiva rättigheter.

Snälla nån, kom tillbaks med något bättre. Eller gör inte det eftersom du är fan inte värd min tid.

Som sagt. Du visar verkligen vilken sorglig jävla mes du är. Okunnig och dum. Hoppas inte du för dina patetiska gener vidare. Någonsin.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Zach) skrev 2020-12-07 13:13:22 följande:

Vad menar du med reproduktiva rättigheter?
Svar på tråden Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort