• Anonym (Ledsen)

Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort

Befinner mig i en helt fruktansvärd situation.

Ska försöka fatta mig kort. Jag har blivit oplanerat gravid (vecka 6) och min sambo säger att om jag inte respekterar hans vilja att göra abort så måste jag och mina barn flytta ifrån vår gemensamma (hans på pappret, hyresrätt) bostad för att han kommer inte orka med en bebis och behöver prioritera sig själv och sitt eget välmående.

Han hävdar att det är jag som isf väljer dig och att jag utövar känslomässig utpressning gentemot honom som inte respekterar hans vilja att inte vilja ha fler barn.

Han har två tonårsbarn och jag har två mindre barn.

Hur hade ni resonerat?

• Svar på tråden Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort
  • Anonym (Zach)
    Anonym (Jojagog) skrev 2020-12-06 17:12:29 följande:
    Jag är helt med på att det borde införas juridisk abort. Det vill jag börja med att säga.

Story 1, varför var Kalle tvungen att hoppa av gymnasiet för att han "var tvungen" att ta hand om ungen varannan helg?
    Han började ha sex med henne vid 17 års ålder, då borde han varit 18 när barnet föddes och man brukar faktiskt inte lämna iväg nyfödda bebisar varannan helg... och Kalle hade ett år kvar av gymnasietiden.
    Du får ursäkta... men detta verkar minst sagt påhittat.

Story 2, brukar du kalla tjejer för "äcklig fitta"? 

Kalle hoppade inte av direkt. Han gick om ett par gånger samma år på gymnasiet.

Det där med varannan helg hände bara senare när barnet var 4-5 eller något sånt. Men dom första åren så försökte dom leva tillsammans men gjorde slut typ hela tiden och försökte igen.

Jag menar inte att gymnasie elever som har barn har absolut inge möljighet att avsluta gymnasiet. Däremot vill jag poängetera att det är definitivt ett stort hinder.

Det där med "äckliga fitta"  tycker Jag är rimlig deskription av henne. Det är inte mycket värre än vissa som kommenterar i den här inlägget till trådstartaren t.ex som "lämna idioten," "flytta från svinet" etc...

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Ia) skrev 2020-12-06 15:53:07 följande:

Hur mycket ska männen betala?

Jag har gjort en abort, vet en kille som har varit med om 4 med olika kvinnor.

Med tanke på att man är två och har sex så får man dela på den avgiften om man ska göra abort.
  • Anonym (Jojagog)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-06 17:49:53 följande:
    Med tanke på att man är två och har sex så får man dela på den avgiften om man ska göra abort.
    Det kan bli svårt om man ligger runt.
  • Anonym (Ia)
    Anonym (Jojagog) skrev 2020-12-06 17:29:32 följande:

Va?

Håll dig till ämnet.

Det ÄR ämnet.

Lagliga, gratis aborter blir billigare för samhället än oönskade, födda barn eller hemma-aborter för att folk inte har råd.

Det är enbart de fattigaste som skulle få problem om aborter skulle kosta pengar, och det skulle drabba alla skattebetalare att behöva betala dagis, skola, ev försörjningsstöd, ev underhållsstöd, ev fosterhem och sedan all sjukvård åt de kvinnor som försöker göra abort själva. Tänk lite!

Sedan eftersom du tänker pengar här, varför är det bara aborter som ska kosta och inte annat som människan drar på sig pga riskfyllt beteende?
  • Ess
    Anonym (Ia) skrev 2020-12-06 15:51:40 följande:
    Det är STOR skillnad på att behöva göra ett kroppsligt ingrepp och att skriva på ett papper, eller hur? Så risken är jättestor att killar skiter i precis allt ansvar och bara kör på, för sen kan de bara skriva på ett papper... bättre att lära killar/män om hur barn blir till och ta ansvar för sin egen reproduktion för tydligen har de ingen aaaaning om hur biologin fungerar.
    Kvinnan måste också skydda sig så att hon inte blir gravid, annars får hon ju ta konsekvensen av att bli ensam förälder.
    Sen kan ju kvinnan säga nej, det blir inget sex, om inte mannen är villig att dra på sig en kondom som komplement till hennes skydd. 
    Kvinnan framställs som en nickande idiot i sådana trådar som denna. Hon har precis lika mycket skyldighet att skydda sig som mannen har, eller säga nej till sex. 
  • Drottningen1970
    Anonym (Zach) skrev 2020-12-06 12:12:25 följande:

Lustigt hur det handlar om barnens rättigheter på bekostnad av män. Men när det väl kommer till medicinsk abort, du kan du i princip krossa hela barnet med en spiral grejj och för tvinga fram ett missfall.Hypocracy om nånting.

Antingen är det en rättighet att inte bli tvingad att blir en en föräldrer, eller så är barnets liv viktigare. Du (som många andra feminister) verkar körsbärsplocka fram rättigheter som bara ska passa kvinnan.

Abort handlar om ett foster, inte ett barn.

Och ja självklart går ett barns rättigheter före en vuxen mans rättigheter.
  • Anonym (Ia)
    Ess skrev 2020-12-06 18:51:36 följande:

Kvinnan måste också skydda sig så att hon inte blir gravid, annars får hon ju ta konsekvensen av att bli ensam förälder.

Sen kan ju kvinnan säga nej, det blir inget sex, om inte mannen är villig att dra på sig en kondom som komplement till hennes skydd. 

Kvinnan framställs som en nickande idiot i sådana trådar som denna. Hon har precis lika mycket skyldighet att skydda sig som mannen har, eller säga nej till sex. 

Jag har aldrig sagt att kvinnan inte ska ha ansvar att skydda sig. Oftast är det ju faktiskt kvinnan som gör det.

Saken är att kvinnan kan bli gravid ca 10-12 DYGN om ÅRET och blir hon gravid så kan hon inte bli det på ytterligare 9 månader.

En man skulle kunna göra 1-3 kvinnor OM DAGEN gravida.

Mannen är alltid fertil, kvinnan endast vid ägglossning.

Borde då inte mannen ta störst ansvar, om han nu inte vill bli pappa? Eftersom han inte har något att säga till om när graviditeten är ett faktum.
  • Anonym (Zach)
    Drottningen1970 skrev 2020-12-06 18:58:43 följande:
    Abort handlar om ett foster, inte ett barn.

Och ja självklart går ett barns rättigheter före en vuxen mans rättigheter.

Ekonomisk försörjning är inte en rättighet. Om ett barn hamnar i ett dåligt ekonomisk försörjning då anser jag att det är 100% mammans fel (givet att mannen gjorde juridisk abort). Det var trots allt HON som valde att hämta in ett barn i världen trots sin dåligt ekonomi. Mannen är 0%  ansvar i den läget då en juridisk abort har gjort

Och om man försöker kasta ansvar på pappan eftersom det är HANS barn och dom delar DNA är obetydelsefullt. Människor delar 60% av sin DNA med en banan ? Vad spelar det för roll.

• Anonym (Kvinna)
    Ess skrev 2020-12-06 18:51:36 följande:

Finns kvinnor som blir gravida trots sina preventivmedel. Hade männen tagit sitt ansvar också där och skyddat sig istället för att hoppas på att tjejens räcker så kanske det skulle ge bättre skydd.
  • Drottningen1970
    Anonym (Zach) skrev 2020-12-06 19:46:43 följande:

Ekonomisk försörjning är inte en rättighet. Om ett barn hamnar i ett dåligt ekonomisk försörjning då anser jag att det är 100% mammans fel (givet att mannen gjorde juridisk abort). Det var trots allt HON som valde att hämta in ett barn i världen trots sin dåligt ekonomi. Mannen är 0%  ansvar i den läget då en juridisk abort har gjort

Och om man försöker kasta ansvar på pappan eftersom det är HANS barn och dom delar DNA är obetydelsefullt. Människor delar 60% av sin DNA med en banan ? Vad spelar det för roll.

Barnet är juridiskt och moraliskt helt oskyldig till på vilket sätt det blivit till och ska således inte berövas rätten till försörjning eller arv. Även om mamman p något vis uppfört sig på något sätt omoraliskt som att ljuga om preventivmedel etc så kan jag inte för mitt liv förstå hur någon kan tycka att det är rimligt att barnet pga detta ska berövas rättigheter. Obegripligt.

Om man verkligen verkligen inte vill ha barn med en kvinna så får man rätt och slätt skydda sig eller avstå ifrån sex med den kvinnan. Sjukt mycket enklare och rimligare än att föra in en så absurd sak som juridisk abort. Dessutom ett alternativ som inte skapar ett enda offer...

Jättekonstigt hur man kan anse att en mans rätt till sex ska kunna föranleda sådana bisarra förslag som juridisk abort.
Svar på tråden Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort