• Anonym (Kalle)

Bråk över magtröja

Min dotter går i femman.

Igår hade hon gått och shoppat med en kompis efter skolan och kom hem med nya tröjor.

Hon visade upp dom och dom såg bra ut, till den sista som visade MINST tio centimeter av magen. Jag sa att den får vi lämna tillbaka och hon blev förbannad.

Jag sa att hon är för ung för sånt och att jag inte kommer låta henne behålla och nu har hon gömt den och jag lyckas inte hitta den.

Hon visste innan att jag aldrig skulle godkänna ett sånt plagg.

Min kompis tycker att jag ska låta henne använda den.

Vad hade ni gjort i min sits?

• Svar på tråden Bråk över magtröja
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (sure) skrev 2020-12-10 15:54:26 följande:

Igen. Döttrar är inga dockor. Sluta prata om att du eller någon annan ska "klä dom". Och att du jämför att tjejer visar hud med att underåriga dricker eller röker visar verkligen din sanna kvinnosyn. 

Varken tjejer eller kvinnor är sexobjekt för att de bär magtröjor. Varken tjejer eller kvinnor blir mindre intelligenta för att de bär magtröjor. Varken tjejer eller kvinnor får ätstörningar för att de bär magtröjor. Varken tjejer eller kvinnor blir misshandlade eller våldtagna för att de bär magtröjor. 

Din stil är irrelevant. Det handlar inte om din smak i kläder. Ens barn är sin egna individ inte en förlängning av sig själv. 

Är du en man eller kvinna?? Och hur gammal är du? Är rätt säker på att du är en man , säkert över 30 säkert över 40... Det verkar så iaf på ditt sätt att skriva, som om du vet bättre.. när det är uppenbart att du inte gör det. Riktigt gubbig verkar du vara med en nedsatt empatisk förmåga . Har jag rätt? Antagligen..
  • Räkan77

I dagens Sverige så är det flickorna som får de bästa betygen och kommer in på högskolan. Så problemet är snarare hur man ska få fler pojkar att lyckas i skolan. Så när det gäller utbildning så har flickorna iaf inga problem som grupp betraktat.

Men det beror nog inte på att de har magtröjor, så vi är nog lite OT här..

• Anonym (glashus)
    Anonym (äcklad) skrev 2020-12-10 17:45:19 följande:
    Är du en man eller kvinna?? Och hur gammal är du? Är rätt säker på att du är en man , säkert över 30 säkert över 40... Det verkar så iaf på ditt sätt att skriva, som om du vet bättre.. när det är uppenbart att du inte gör det. Riktigt gubbig verkar du vara med en nedsatt empatisk förmåga . Har jag rätt? Antagligen..
    Tycker inte jag kan se speciellt mycket ödmjukhet i det du skriver heller. Är du också 40+ man?
  • Anonym (sure)
    Anonym (äcklad) skrev 2020-12-10 17:45:19 följande:
    Oj, blev du så här provocerad av att få veta att din dåliga kvinnosyn lyste igenom så tydligt? 
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (sure) skrev 2020-12-10 17:54:30 följande:

Oj, blev du så här provocerad av att få veta att din dåliga kvinnosyn lyste igenom så tydligt? 

Det är du som projicerar ut din egna dåliga kvinnosyn på mig. Jag är bara införstådd i hur den här världen fungerar och vill ge flickor de bästa förutsättningar de kan få, till skillnad från dig. Jag är kvinna och feminist dessutom återigen till skillnad från dig. Nå kan du nu erkänna nu, är du hebefil eller ej?
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (glashus) skrev 2020-12-10 17:54:18 följande:

Tycker inte jag kan se speciellt mycket ödmjukhet i det du skriver heller. Är du också 40+ man?

Nej jag är +25 , kvinna och en radikal särartsfeminist. Tycker flickor ska klä sig i propra kläder och sjunga i flickkörer, dansa och lära sig saker på fritiden. Jag tycker staten borde investera mer i dom, väldigt mycket skattepengar går till att förebygga mäns problembeteenden och jag tycker man bör acceptera att alldeles för många män och pojkar belastar samhället ,erkänna och acceptera det och flytta fokus och satsa på flickor istället. Och det står jag för.
  • Anonym (sure)
    Anonym (äcklad) skrev 2020-12-10 18:03:29 följande:
    Nej jag är +25 , kvinna och en radikal särartsfeminist. Tycker flickor ska klä sig i propra kläder och sjunga i flickkörer, dansa och lära sig saker på fritiden. Jag tycker staten borde investera mer i dom, väldigt mycket skattepengar går till att förebygga mäns problembeteenden och jag tycker man bör acceptera att alldeles för många män och pojkar belastar samhället ,erkänna och acceptera det och flytta fokus och satsa på flickor istället. Och det står jag för.
    Dina politiska åsikter är irrelevanta för tråden. 

Sluta se på och prata om unga tjejer som dockor. De -ska- inte inte dansa eller sjunga eller vad du nu har för hobbys. Dina hobbies är dina hobbies. Din klädsmak är din klädsmak. Försök inte tvinga på det på andra. 
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (sure) skrev 2020-12-10 17:54:30 följande:

Blev du tyst nu? Så skönt, fortsätt så
  • legomum

Hade jag inte kunnat lämna tillbaka tröjan hade jag nog funderat på en annan lösning.
    Man kan ha en tight tröja under som går ner valfri längd eller en hoodie över.
    Endast magtröjan kan hon ha hemma.

• Anonym (äcklad)
    Anonym (sure) skrev 2020-12-10 18:09:38 följande:

Dina politiska åsikter är irrelevanta för tråden. 

Sluta se på och prata om unga tjejer som dockor. De -ska- inte inte dansa eller sjunga eller vad du nu har för hobbys. Dina hobbies är dina hobbies. Din klädsmak är din klädsmak. Försök inte tvinga på det på andra. 

Oj, tydligen inte utan du fortsätter..? Ok, då ska jag klargöra för dig att du inte är i någon position att säga åt mig vad jag ska göra eller inte. Är det uppfattat? Sluta skriv som en dryg j-a gubbe nu och bete dig istället
Svar på tråden Bråk över magtröja