• Anonym (Kalle)

Bråk över magtröja

Min dotter går i femman.

Igår hade hon gått och shoppat med en kompis efter skolan och kom hem med nya tröjor.

Hon visade upp dom och dom såg bra ut, till den sista som visade MINST tio centimeter av magen. Jag sa att den får vi lämna tillbaka och hon blev förbannad.

Jag sa att hon är för ung för sånt och att jag inte kommer låta henne behålla och nu har hon gömt den och jag lyckas inte hitta den.

Hon visste innan att jag aldrig skulle godkänna ett sånt plagg.

Min kompis tycker att jag ska låta henne använda den.

Vad hade ni gjort i min sits?

• Svar på tråden Bråk över magtröja
  • Anonym (Va?)
    Somersby1 skrev 2020-12-09 20:12:28 följande:

Och du har kvar din dotter eller tog soc henne ifrån dig? Kanske vore bäst så om du inte ens kan ge ordentliga kläder till henne..

Du får väl anmäla Hm och Lindex som har en massa magtröjor på barnavdelningen i storlek t.ex. 128 .
  • Anonym (Va?)
    Anonym (äcklad) skrev 2020-12-09 20:16:55 följande:

Jag är feminist och tycker det är precis lika olämpligt att klä små flickor i magströjor som i burkor. Det är två extremer åt olika håll. Klär man sina flickor i normala kläder så slipper de att bli trakasserade av elever och vuxna.. Ni verkar vara riktigt dåliga föräldrar ärligt talat. Hoppas ni blir anmälda till socialen. Stackars barn..

Haha undrar hur din dotter får klä sig.

Hoppas hon inte blir mobbad för mycket.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Malin) skrev 2020-12-09 20:16:16 följande:

Var är den köpt? Skulle kunna se ut hur som helst med din beskrivning.

Gina handlade hon på. En svart långärmad.
  • Somersby1
    Anonym (String) skrev 2020-12-09 20:13:58 följande:

Kanske är det precis tvärt om. De som inte bryr sig ser inte barn som sexuella varelser. Vi spanar inte på barn på stranden och bryr oss inte om att ett barns mage syns( om det inte är vinter och det ser kallt ut )

Folk som förbjuder ser på barn som sexuella och gör skillnad på små flickor och små pojkar.

Bara för att DU inte gör det betyder det inte att andra inte gör det. Eller hur?
  • Anonym (sure)
    Anonym (äcklad) skrev 2020-12-09 20:16:55 följande:
    Jag är feminist och tycker det är precis lika olämpligt att klä små flickor i magströjor som i burkor. Det är två extremer åt olika håll. Klär man sina flickor i normala kläder så slipper de att bli trakasserade av elever och vuxna.. Ni verkar vara riktigt dåliga föräldrar ärligt talat. Hoppas ni blir anmälda till socialen. Stackars barn..
    Du menar att sexuella övergrepp sker för att unga tjejer klär sig fel?
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (Va?) skrev 2020-12-09 20:19:27 följande:

Haha undrar hur din dotter får klä sig.

Hoppas hon inte blir mobbad för mycket.

Hade jag haft en kär liten dotter hade hon fått gå i flätor och någon sorts polotröja/klänning . Gärna i svart och med kängor till. Hon hade varit coolast i klassen till skillnad från era soc-barn
  • Threezool
    Somersby1 skrev 2020-12-09 20:22:00 följande:

Bara för att DU inte gör det betyder det inte att andra inte gör det. Eller hur?

Och om någon idiot skulle titta lite märkligt vad fan spelar det för roll? Ska man gå runt och bara livrädd för allt för i världen kan man ju lika bra slänga sig i graven på en gång.

Chansen att en pedofil skulle börja glo är betydligt lägre än människor som glor och ska döma andra och begränsa andra människors liv pga sina egna osäkerheter.

Vill du leva ett begränsat liv du gör det men tvinga inte på andra din syn och skam.
    Systemutvecklare och pappa
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (sure) skrev 2020-12-09 20:27:35 följande:

Du menar att sexuella övergrepp sker för att unga tjejer klär sig fel?

Nej, det jag menar är att föräldrar som tycker det är lämpligt att klä sina barn i magtröjor är en del av problemet. De tar ju knappast hand om sina döttrar . Det inser väl vilken frisk människa som helst?! Fan är det för fel på folk?
  • Anonym (Ensam med 3)

Min tös fick inte ha kläder som visade magen innan hon var 18.

Fram tills dess bestämde jag

Svar på tråden Bråk över magtröja