• Anonym (Kalle)

Bråk över magtröja

Min dotter går i femman.

Igår hade hon gått och shoppat med en kompis efter skolan och kom hem med nya tröjor.

Hon visade upp dom och dom såg bra ut, till den sista som visade MINST tio centimeter av magen. Jag sa att den får vi lämna tillbaka och hon blev förbannad.

Jag sa att hon är för ung för sånt och att jag inte kommer låta henne behålla och nu har hon gömt den och jag lyckas inte hitta den.

Hon visste innan att jag aldrig skulle godkänna ett sånt plagg.

Min kompis tycker att jag ska låta henne använda den.

Vad hade ni gjort i min sits?

• Svar på tråden Bråk över magtröja
  • Anonym (sure)
    Anonym (äcklad) skrev 2020-12-10 18:15:22 följande:
    Oj, tydligen inte utan du fortsätter..? Ok, då ska jag klargöra för dig att du inte är i någon position att säga åt mig vad jag ska göra eller inte. Är det uppfattat? Sluta skriv som en dryg j-a gubbe nu och bete dig istället
    Jag tänker inte låta kvinnofientliga åsikter och värderingar spridas oemotsagda. Det är skadligt och varje människa som säger ifrån är ett steg i rätt riktning. 
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (sure) skrev 2020-12-10 18:17:30 följande:

Jag tänker inte låta kvinnofientliga åsikter och värderingar spridas oemotsagda. Det är skadligt och varje människa som säger ifrån är ett steg i rätt riktning. 

Det är du som är kvinnofientlig som kallar en feminist som bryr sig om flickor för "kvinnofientlig". Lägg ner med ditt trams nu, du lurar ingen
  • Anonym (sure)
    Anonym (äcklad) skrev 2020-12-10 18:20:37 följande:
    Det är du som är kvinnofientlig som kallar en feminist som bryr sig om flickor för "kvinnofientlig". Lägg ner med ditt trams nu, du lurar ingen
    Dina kvinnofientliga åsikter och värderingar blir inte mindre smutsiga för att du kallar dig själv för feminist. 
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (sure) skrev 2020-12-10 18:41:14 följande:

Dina kvinnofientliga åsikter och värderingar blir inte mindre smutsiga för att du kallar dig själv för feminist. 

Ja, jag är väl lite den feminina motsvarigheten till det patriarkala systemet där generaler (kungar/staten) betalar män för att offra sig själva i krig. Sold-ater (själva ordet kommer ju från att de sålt sig själva till staten) Bara det att jag inte offrar några kvinnor haha.. Om DE föraktar män så visst då kan jag väl gå med på att jag är kvinnofientlig. Om det är så du vill definiera det. Självklart bör kvinnor ha makten över andra kvinnor (och män) hellre det än att manipulativa gubbar som dig har det och lurar i dom massa saker hehe ;) Alla dagar i veckan, alla månader om året osv. Du kan ta dina provokationer och köra upp dom nånstans. Kvinnor som föder fram män som dig borde ta konsekvenserna för det, ser du nu hur jag omyndigförklarar män och lägger ansvaret på kvinnor? Kvinnor är ju trots allt de med det ultimata ansvaret, utan dom hade ju inte män som dig funnits ;) men nu tror jag vi går lite väl OT här.. Håll dig till ämnet gubbe lilla
  • Anonym (sure)
    Anonym (äcklad) skrev 2020-12-10 19:06:48 följande:
    Ja, jag är väl lite den feminina motsvarigheten till det patriarkala systemet där generaler (kungar/staten) betalar män för att offra sig själva i krig. Sold-ater (själva ordet kommer ju från att de sålt sig själva till staten) Bara det att jag inte offrar några kvinnor haha.. Om DE föraktar män så visst då kan jag väl gå med på att jag är kvinnofientlig. Om det är så du vill definiera det. Självklart bör kvinnor ha makten över andra kvinnor (och män) hellre det än att manipulativa gubbar som dig har det och lurar i dom massa saker hehe ;) Alla dagar i veckan, alla månader om året osv. Du kan ta dina provokationer och köra upp dom nånstans. Kvinnor som föder fram män som dig borde ta konsekvenserna för det, ser du nu hur jag omyndigförklarar män och lägger ansvaret på kvinnor? Kvinnor är ju trots allt de med det ultimata ansvaret, utan dom hade ju inte män som dig funnits ;) men nu tror jag vi går lite väl OT här.. Håll dig till ämnet gubbe lilla
    Wtf.. nu tror jag att du har glömt ta dina mediciner här va hjärtat. 

Och nej vi gick inte off topic. Jag försökte föra en diskussion och du blev extremt upprörd, gick off topic och kunde inte bidra med något utöver ad hominem. Vill du ta ett djupt andetag och gå tillbaka till diskussionen igen är du så välkommen så. 
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (sure) skrev 2020-12-10 19:25:11 följande:

Wtf.. nu tror jag att du har glömt ta dina mediciner här va hjärtat. 

Och nej vi gick inte off topic. Jag försökte föra en diskussion och du blev extremt upprörd, gick off topic och kunde inte bidra med något utöver ad hominem. Vill du ta ett djupt andetag och gå tillbaka till diskussionen igen är du så välkommen så. 

Jag tror att det är du som blev upprörd över att jag pekade ut dig för vad du egentligen är.. vad är det för diskussion du för nu igen? Det enda du skriver är ju trams. Har du inget bättre för dig?
  • Anonym (sure)
    Anonym (äcklad) skrev 2020-12-10 19:37:34 följande:
    Jag tror att det är du som blev upprörd över att jag pekade ut dig för vad du egentligen är.. vad är det för diskussion du för nu igen? Det enda du skriver är ju trams. Har du inget bättre för dig?
    Som sagt. Vill du lugna ned dig och gå tillbaka till diskussionen du avvek från är du välkommen att bidra. 

Du framställer dig själv som helt hysterisk just nu. 
  • Anonym (QR)
    Anonym (äcklad) skrev 2020-12-10 17:45:19 följande:
    Är du en man eller kvinna?? Och hur gammal är du? Är rätt säker på att du är en man , säkert över 30 säkert över 40... Det verkar så iaf på ditt sätt att skriva, som om du vet bättre.. när det är uppenbart att du inte gör det. Riktigt gubbig verkar du vara med en nedsatt empatisk förmåga . Har jag rätt? Antagligen..
    Som någon sa, tagga ner och andas lite, du framstår som helt hysterisk med massa inlägg i rad.

Hoppas verkligen du inte har några barn, du skriver som om de vore ägodelar. Väldigt obehagligt. Du har inte fattat innebörden av "feminist" heller!
  • Anonym (moral)

Låt ungen gnälla om hon nu gör det. Regler är regler. Prata också om varför hon är för ung och gärna om varför magtröja är olämpligt på alla. Det bästa är att peka ut icke önskvärda stilar och beteenden redan från det att barnen är små, då har de det med sig. 

• Anonym (Malin)
    Anonym (moral) skrev 2020-12-10 21:52:28 följande:

Låt ungen gnälla om hon nu gör det. Regler är regler. Prata också om varför hon är för ung och gärna om varför magtröja är olämpligt på alla. Det bästa är att peka ut icke önskvärda stilar och beteenden redan från det att barnen är små, då har de det med sig. 

En tröja som visar lite av magen är ju inget problem.
Svar på tråden Bråk över magtröja