• Anonym (Kalle)

Bråk över magtröja

Min dotter går i femman.

Igår hade hon gått och shoppat med en kompis efter skolan och kom hem med nya tröjor.

Hon visade upp dom och dom såg bra ut, till den sista som visade MINST tio centimeter av magen. Jag sa att den får vi lämna tillbaka och hon blev förbannad.

Jag sa att hon är för ung för sånt och att jag inte kommer låta henne behålla och nu har hon gömt den och jag lyckas inte hitta den.

Hon visste innan att jag aldrig skulle godkänna ett sånt plagg.

Min kompis tycker att jag ska låta henne använda den.

Vad hade ni gjort i min sits?

• Svar på tråden Bråk över magtröja
  • Anonym (äcklad)
    Threezool skrev 2020-12-09 20:31:31 följande:

Och om någon idiot skulle titta lite märkligt vad fan spelar det för roll? Ska man gå runt och bara livrädd för allt för i världen kan man ju lika bra slänga sig i graven på en gång.

Chansen att en pedofil skulle börja glo är betydligt lägre än människor som glor och ska döma andra och begränsa andra människors liv pga sina egna osäkerheter.

Vill du leva ett begränsat liv du gör det men tvinga inte på andra din syn och skam.

Det handlar inte om begränsning. Det handlar om stil och smak! Barn ska inte gå runt och visa en massa hud i onödan pga av någon idiotisk modeindustri med sjukt dålig smak som dessutom utnyttjar barnarbetare. Det ser ju inte klokt ut! Det är ju ingen riktig, proper klädsel för ett barn. De kan ha på sig sina mjukisbraller och magtröjar hemma men inte till skolan! Det är min bestämda uppfattning , och jag viker mig inte en tum. Sannolikheten att jag står på flickebarnens sida och värnar deras utveckling och steg in till vuxenlivet är nog betydligt högre än vad du gör. Tack och punkt slut
  • Räkan77

[quote=80816201][quote-nick]Anonym (Kalle) skrev 2020-12-09 20:34:27 följande:[/quote-nick]Jag tror det, men på henne visade det mycket mer. Hon använder inte så höga byxor, så kanske är det som skiljer.[/quote

TS, om vi bortser från att den visar magen, tycker du även att den är för tight? Får inte din dotter ha på sig tröjor, tshirts och linnen som sitter tight på kroppen? ]

• Gameofthrones

Ärligt anmälan av soc för magtröjor? Det säger ganska mkt hur ni beter som föräldrar till era barn. Ta upp soc för en magtröja?

Mår ni dåligt eller?
    Då får ni anmäla halva befolkningen och era skolor , eran omgivning i lokala butiker, era barns kompisar, H&M, Lindex New Yorker alla klädesbutiker som säljer magtröjor! -Snälla det är en magtröja. 

Jag skulle prata med föräldrar om barnet använder sexigt akt med kläder en tjej som jag brukar se med mina söner hon drar upp en tröja ännu mer mot brösten drar ner tröjaxeln slickar sig runt munnen och pratar om att killar är snygga och hon vill kyssa och ha sex med sina klasskamrater där skulle jag reagera. Hon är 11 år. Hon klär sig i vanlig tröja. 

Kom inte och skyll på magtröjor. 

Ring till soc när det är ett riktigt fall, fyran för förälder som drar in soc bara för jävlas.

Vet ni hur många kategorier det finns av föräldrar?!

• Anonym (Kalle)
    Räkan77 skrev 2020-12-09 20:44:21 följande:

[quote=80816201][quote-nick]Anonym (Kalle) skrev 2020-12-09 20:34:27 följande:[/quote-nick]Jag tror det, men på henne visade det mycket mer. Hon använder inte så höga byxor, så kanske är det som skiljer.[/quote

TS, om vi bortser från att den visar magen, tycker du även att den är för tight? Får inte din dotter ha på sig tröjor, tshirts och linnen som sitter tight på kroppen? ]

Den där är väldigt tajt, den är så pass att den ser superliten ut innan hon tar på sig den, men jag hade nog kunnat acceptera den om den inte visade magen.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Kalle) skrev 2020-12-09 20:56:50 följande:

Den där är väldigt tajt, den är så pass att den ser superliten ut innan hon tar på sig den, men jag hade nog kunnat acceptera den om den inte visade magen.

Låter som hon köpt en för liten storlek. Kan du hjälpa henne att byta? Tycker den satt snygg på modellen och det är något som min tjej skulle kunna ha utan problem.

Om hon ska ha den väldigt tight så kanske även behöver bättre topp/bh så att bysten inte syns så tydligt.
  • Anonym (äcklad)
    Gameofthrones skrev 2020-12-09 20:45:08 följande:

Ärligt anmälan av soc för magtröjor? Det säger ganska mkt hur ni beter som föräldrar till era barn. Ta upp soc för en magtröja?

Mår ni dåligt eller?

Då får ni anmäla halva befolkningen och era skolor , eran omgivning i lokala butiker, era barns kompisar, H&M, Lindex New Yorker alla klädesbutiker som säljer magtröjor! -Snälla det är en magtröja. 

Jag skulle prata med föräldrar om barnet använder sexigt akt med kläder en tjej som jag brukar se med mina söner hon drar upp en tröja ännu mer mot brösten drar ner tröjaxeln slickar sig runt munnen och pratar om att killar är snygga och hon vill kyssa och ha sex med sina klasskamrater där skulle jag reagera. Hon är 11 år. Hon klär sig i vanlig tröja. 

Kom inte och skyll på magtröjor. 

Ring till soc när det är ett riktigt fall, fyran för förälder som drar in soc bara för jävlas.

Vet ni hur många kategorier det finns av föräldrar?!

Ja där tänker vi lite olika. Om min dotter ville pussa pojkar hade hon gärna fått göra det, det är HENNES egna sexualitet och ingen annans. Jag tycker flickor ska gå klädda i ordentliga kläder för att slippa känna sig osäkra eller utstirrade av äckelgubbar som vi alla vet finns mängder av i samhället. Vi är lite olika där du och jag..
  • annakarlsson
    Anonym (äcklad) skrev 2020-12-09 21:11:56 följande:

Ja där tänker vi lite olika. Om min dotter ville pussa pojkar hade hon gärna fått göra det, det är HENNES egna sexualitet och ingen annans. Jag tycker flickor ska gå klädda i ordentliga kläder för att slippa känna sig osäkra eller utstirrade av äckelgubbar som vi alla vet finns mängder av i samhället. Vi är lite olika där du och jag..

Såg du bilden? Tycker den ser ok ut.
  • Anonym (äcklad)
    annakarlsson skrev 2020-12-09 21:39:38 följande:

Såg du bilden? Tycker den ser ok ut.

Ja, det var faktiskt också min spontana reaktion. Men modellen har ju höga byxor och är vuxen. Tycker det kan passa yngre kvinnor men inte på barn, det ska ju framhäva midjan liksom.. Barn har inte formerna för att det ska se bra ut.. Tycker man bör klä sina barn propert och respektabelt i allmänna miljöer, oavsett vilken stil barnet har. Som ungdom bör man klä sig återhållsamt det tycker jag absolut. De är alldeles för många gubbar som glor.. och så kallar de sina fruar för kärringar. Nej usch, vilket sunkigt samhälle vi lever i
  • Anonym (String)

Barn har inga former, men tröjan framhäver former? Det är en fin tröja. Be henne byta till en större eller säg åt henne att ha den med högt skurna byxor.
    Det vimlar inte av män som stirrar på 11 åringar. 15 åringar kanske men inte 11 åringar. Det finns inte pedofiler i varje buske.

Svar på tråden Bråk över magtröja