• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • MeAndMyself
    Lillaälta skrev 2021-04-28 21:31:12 följande:

Åh stort tack för pepp! Hoppas verkligen att några växer till sig nu! :)Åh tack för din berättelse, ger mig lite hopp! Hon sa inte ens måtten till mig idag, bara att de va väldigt små och mycket mindre än vad de hoppades på... Hoppas på ett bra äggplock för dig! <3 äggplock för mig blir tidigast dag 13 för mig och annars dag 15 om jag ska få ytterligare stimulering efter ultraljudet på måndag.

De sa inte måtten till mig heller. Kollade min journal på 1177. Såg där att de va 10 mm och jag hade fler under 10 i vilofas som då inte räknades. Men flera vaknade sen av gonal f :)
  • Bejby2021
    IVF2021 skrev 2021-04-28 21:31:03 följande:

Härligt att du ska få börja nu! Kollat in sprutorna med en längtande känsla? Jag håller tummarna! Och bry dig inte om skräckhistorierna. Det verkar vara sååå olika för oss alla. För min del var sprutor och äggplock otroligt enkelt men återhämtningen efter har varit riktigt jobbig. För andra verkar det vara helt tvärt om. Så det är bara att ge sig in i det hela och hoppas på det bästa. Stort lycka till!

Tack!

Ska försöka tänka så! :)

Haha ja, de ligger snällt och väntar. Men varit lite skönt med sprut uppehåll också.

Så hoppas på att det här blir sista gången med sprutor.

Har tidigare tagit Bemfola men för att få ägglossning. Blev tyvärr för många mogna ägg på låg dos så IVF är enda chans för att inte få trillingar eller fler.
  • Inalina
    Estelle011 skrev 2021-04-28 22:54:58 följande:

Skulle ni testa dag 12 eller är det tidigt? Börjar bli riktigt nyfikenSkrattande

klart du ska testa, har du inte fått någon blödning än låter det ju väldigt lovande!!!{#emotions_dlg.flower} håller tummarna!!
  • Inalina
    Estelle011 skrev 2021-04-29 08:26:23 följande:

Det behövdes inte. Fick mens imorse. Samma dag som förra gången. Surt Gråter

nej vilket jäkla skit !!! så ledsen för din skullGråter faaan va svårt det ska vara! usch stor kram!
  • Estelle011

Ja, man undrar ju vad är det som avgör om det blir något eller inte. Känns verkligen som lotteri. 

• Olivia1992
    Inalina skrev 2021-04-28 18:37:03 följande:
    Hej!! hur har det gått idag med äggplocket? Hjärta

jag ska ha insättning av en tredagars i morgon (som du kan läsa på flera ställen i tråden hehe) man tjatar väl ihjäl folk härTungan ute!) jag hoppas det gick bra för dig och att du mår braGlad
    HejHjärta
    joo äggplocket gick riktigt bra! sovit kasst sen natten till måndag för att man är så orolig och stressad av hela den här processen.. och speciellt nervös över resultat. 
    Fick ut 8 ägg ur mina blåsor, inväntar svar idag hur befruktingen gått. så är fortfarande lite nervös för detFörvånad
    Ska till min akupunktör idag kl 16.00 så förhopnningsvis får hon till ett lugn i mig igen. haha. hoppas jag får sova hela nätter sen. men är pigg på dagarna så verkar som jag fåt tillräckligt med sömn endå ;) 

hade riktigt ont i magen igår efter äggplocket, bättre idag!

jaa! Jag såg att du skulle få sätta in idag, håller verkligen alla tummarna för ditt guldägg! precis som alla andra säger så behövs det bara ett ENDA ägg för en graviditet, så varje utvecklat ägg är ett bra och positivt besked, tänk att du snart idag är i gravidtider, vilken lycka tills motsatsen är bevisad!Hjärta
  • Jenzia
    Estelle011 skrev 2021-04-29 08:26:23 följande:

Det behövdes inte. Fick mens imorse. Samma dag som förra gången. Surt 

Usch vad tråkigt Det här är verkligen inte en lätt process, så mycket upp och nedgångar. Så mycket man ska orka med rent känslomässigt <3

Har ni fler kvar i frysen? Hoppas det är er tur snart! Kram.
  • Estelle011

Ett kvar. Hoppas på det. Det värsta är dom tankarna om det någonsin kommer att funka. Jag har läst om den kvinna som gjorde 16 försök innan det blev plus. Hur orkar man det Rynkar på näsan

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021