• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Estelle011

Tjejer, ni måste försöka att slappna av. Svårt, jag vet, men viktigt. Stress kan också påverka resultat. Vi alla gör allt vi kan. Omöjligt att påverka hur många ägg ska bli befruktade. Men man kan och ska hoppas att det kommer att räcka denna gången för positiv resultat {#emotions_dlg.flower} håller tummarna för oss alla!

• Inalina
    Jenzia skrev 2021-04-27 10:13:18 följande:
    Stor kram! <3 Jag vet precis hur det känns, var ju samma för mig i februari. Det känns som ett slag i ansiktet, sådan chock. Men jag tänkte att då måste ju de tre som blev befruktade vara sjukt starka och bra! Och jag fick ju iaf två bra embryon. Man vill ju helst ha fler, men verkar mer vara ett undantag att få fler som klara sig till dag 5. Och flera här på FL har ju bevisat att det bara behövs ett embryo <3 Din bebis kan finnas bland dessa tre, helt klar!
    ja men precis jag hade ju ett liknande resultat i feb också, men då befruktades ju faktiskt 4 av 12. men men man måste ju våga tro att 1-2 kommer vara starka nu! 
    vilken tid ska du dit i morgon? =)
  • Annna84
    Estelle011 skrev 2021-04-27 11:15:05 följande:

Tjejer, ni måste försöka att slappna av. Svårt, jag vet, men viktigt. Stress kan också påverka resultat. Vi alla gör allt vi kan. Omöjligt att påverka hur många ägg ska bli befruktade. Men man kan och ska hoppas att det kommer att räcka denna gången för positiv resultat  håller tummarna för oss alla!

Det är så sant! Jag önskar att jag kunde slappna av mer.

Jag gick in på din profil och råkade trycka följa (har ingen aning vad det innebar, haha) Måste fräscha upp minnet, hur går det för dig?

Håller också tummarna för oss alla <3
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-04-27 10:14:20 följande:
    Hej vännen! Ååå, jag förstår verkligen att det känns tungt och att du funderar över varför det blir som det blir. Jag har tänkt samma sak många gånger och undrar varför det varierar så himla mycket. Man vill ju ha den bästa embryologen, på något sätt känns det som att det momentet är det absolut viktigaste.

Det kommer att gå bra för dina små till imorgon, jag tänker på Dhalias solskenshistoria där det lyckades med en 2dagars.

Jag håller tummarna för dig och tänker på dig massor. Heja heja de 3 kämparna som delar sig fint just nu.

Själv håller jag på att kräkas av oro. Jag bad kliniken att ringa min sambo istället för till mig, jag orkar inte ta samtalet själv om det är negativt. De ringde nu på morgonen när han satt i möte, så vi missade det. Nu får vi förhoppningsvis besked i eftermiddag. Sitter och räknar statistik från mina tidigare försök för att försöka ha något att hålla mig i, men det kan ju variera så mycket från gång till gång. Jag hör av mig när jag vet.

Massa kramar till dig
    tack, ja men vet ju att man inte är ensam i den här tråden om att pendla mellan hopp o förtvivlan Hjärta men det kommer att lyckas till slut, det tror jag ju på. Ja precis, skulle vi inte lyckas nu med detta försöket finns en stor chans att jag faktiskt tar nästa försök i Prag i höst. Embryologen lät så positiv när hon ringde så man blir helt paff när resultatet är 3! men men, de såg ut att vara bra så vem vet kanske blir det 3 blastisar av det till slut, jag kommer dock inte låta dem vänta till lördag med återföring, jag tror fortfarande att de mår bättre av att vara i min livmoderFlört

hoppas ni får fina besked, håller tummarna stenhårt!!!Solig
  • Jenzia
    Estelle011 skrev 2021-04-27 11:15:05 följande:

Tjejer, ni måste försöka att slappna av. Svårt, jag vet, men viktigt. Stress kan också påverka resultat. Vi alla gör allt vi kan. Omöjligt att påverka hur många ägg ska bli befruktade. Men man kan och ska hoppas att det kommer att räcka denna gången för positiv resultat  håller tummarna för oss alla!

fruinfertil.blogspot.com/2015/02/topp-10-saker-du-inte-ska-saga-till-din.html
  • Jenzia
    Inalina skrev 2021-04-27 11:51:38 följande:

ja men precis jag hade ju ett liknande resultat i feb också, men då befruktades ju faktiskt 4 av 12. men men man måste ju våga tro att 1-2 kommer vara starka nu! 

vilken tid ska du dit i morgon? =)

Jaa! Jag tror att det är starka små embryon! Ändå intressant att ni fick veta att ICSI inte ger större chans till befruktning. Förra omgången var det väl 50/50?

Vi ska vara där kl 13. Får försöka hålla mig sysselsatt till max under förmiddagen, men tummarna kommer väl krypa fram ändå
  • Inalina
    Jenzia skrev 2021-04-27 12:36:37 följande:
    Jaa! Jag tror att det är starka små embryon! Ändå intressant att ni fick veta att ICSI inte ger större chans till befruktning. Förra omgången var det väl 50/50?

Vi ska vara där kl 13. Får försöka hålla mig sysselsatt till max under förmiddagen, men tummarna kommer väl krypa fram ändå
    Ja precis så hela min teori om att mina ägg inte tar emot min mans spermier (...) kanske inte alls stämmer dåDrömmer.

Ja precis du minns rättFlört förra gången befruktades 2 med icsi o 2 vanligt, den som vi sedan återförde var en icsi då. mer o mer inser jag ju vilket mirakel det är att vi har vår lilla dotter, (som dessutom ligger hemma med feber idag.. på tal om att bli sjuk/inte kunna genomföra stimulering/återföring)Förvånad så förhoppningsvis är det inte något som smittar oss andra.. ska tänka på dig kl 13 i morgon!
  • Estelle011
    Annna84 skrev 2021-04-27 11:53:05 följande:
    Det är så sant! Jag önskar att jag kunde slappna av mer.

Jag gick in på din profil och råkade trycka följa (har ingen aning vad det innebar, haha) Måste fräscha upp minnet, hur går det för dig?

Håller också tummarna för oss alla <3
    Väntar på mens eller testdagen om en vecka Glad Dag 8 idag efter FET

Menade inget illa, jag själv typ undviker att gå på toa ofta för att jag vill inte se att jag har fått mens. Tänkte mer som pepp för oss alla Hjärta
  • Krizty88
    Inalina skrev 2021-04-27 09:48:36 följande:

hej! alla mina blåsor verkar inte ha innehållet ägg :( bara 7 gick att göra ICSI på och 3 har befruktats normalt. jag kan inte hjälpa att fundera över om kliniken egentligen är så bra på att göra ICSI ..jag tycker utfallet låter väldigt dåligt även om jag såklart är glad att det blev några befruktade överhuvudtaget... med tanke på att 10 av 12 befruktades 2018 och nu har jag mindre än 30% som befruktas varje gång nu  

jaja jag får hoppas det blir överföring på torsdag i alla fall, är fortfarande i valet o kvalet att sätta tillbaka 2, för annars är jag rädd att vi ändå inte får något till frysen och då har man ju liksom inte försökt med allt som går.. 

de sa att de skulle ringa i morgon och då bestämmer vi när det ska överföras, åh herregud jag hoppas dessa 3 överlever till i morgon nu

Så mycket hopp och förtvivlan hela tiden, allt beror ju på utgångsläget känns det som. Jag var ju glad för mina 3 befruktade eftersom att försöket innan fick avbrytas. Men när man kommer från att ha fått ut många ägg, ja då känns ju 3 på ett helt annat sätt. Hejar och tror på dina 3!!

Jag fick tyvärr precis veta att inga av våra två som inte stoppades in gick att frysa, det var dock väntat. Det lät inte som att de hade utvecklats rätt ens på dag 2-3. Får hålla en extra tumme för det jag ruvar på. Även om jag redan tänker på om vi ens kommer hinna någon mer omgång innan sommaren om jag ska vänta in en ny mens och sen göra långa protokollet igen osv. Meeeen som alltid, en sak i taget för oss alla <3
  • Inalina
    Krizty88 skrev 2021-04-27 13:21:31 följande:
    Så mycket hopp och förtvivlan hela tiden, allt beror ju på utgångsläget känns det som. Jag var ju glad för mina 3 befruktade eftersom att försöket innan fick avbrytas. Men när man kommer från att ha fått ut många ägg, ja då känns ju 3 på ett helt annat sätt. Hejar och tror på dina 3!!

Jag fick tyvärr precis veta att inga av våra två som inte stoppades in gick att frysa, det var dock väntat. Det lät inte som att de hade utvecklats rätt ens på dag 2-3. Får hålla en extra tumme för det jag ruvar på. Även om jag redan tänker på om vi ens kommer hinna någon mer omgång innan sommaren om jag ska vänta in en ny mens och sen göra långa protokollet igen osv. Meeeen som alltid, en sak i taget för oss alla <3
    ja men precis, man känner ju sig väldigt otacksam när man ändå fått 3 befruktade när jag vet att flera inte får några eller bara något befruktat! Det känns bara lite som att det var ALL IN denna gången liksom, vi hade inte kunnat göra något annorlunda. 

den du satte in hade ju i alla fall delat sig jättefint så den lille kämpen hejar vi på för fullt!! ja man får försöka ta en dag i taget nu och ändå hoppas att man är på sidan som får plus denna gångenSolig  tråkigt när man inte får till frysen, men nu får vi försöka jobba med det vi har! jag hoppas jag kan kalla mig ruvare på torsdag!Hjärta
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021