• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Dibella

Fick samtal från kliniken som flyttade tillbaka insättning från lördag till idag, så där droppade hoppet och den goda magkänslan ganska omgående, så nu har jag i princip redan kasserar denna IVF omgång. Tror det måste vara något mindre bra med mina ägg då dom verkar dö som flugor. Undra om de kollar sånt och hade sagt något isåfall.

• Inalina
    Dibella skrev 2021-04-28 10:20:15 följande:

Fick samtal från kliniken som flyttade tillbaka insättning från lördag till idag, så där droppade hoppet och den goda magkänslan ganska omgående, så nu har jag i princip redan kasserar denna IVF omgång. Tror det måste vara något mindre bra med mina ägg då dom verkar dö som flugor. Undra om de kollar sånt och hade sagt något isåfall.

hej vännen, det är ju alltid på gränsen som jag förstått vid 5 befruktade så det kan ju vara att de har 4 nu? eller sa de inte hur det låg till?? när ska du dit? försök att inte tappa hoppet!!Hjärta vi behöver bara ETT! Min klinik har inte ringt mig ännu, känns ju också som att de ev försöker förhala en dålig nyhet.. men jag försöker se det som att de är tokupptagna...{#emotions_dlg.flower}
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-04-28 10:28:47 följande:

hej vännen, det är ju alltid på gränsen som jag förstått vid 5 befruktade så det kan ju vara att de har 4 nu? eller sa de inte hur det låg till?? när ska du dit? försök att inte tappa hoppet!! vi behöver bara ETT! Min klinik har inte ringt mig ännu, känns ju också som att de ev försöker förhala en dålig nyhet.. men jag försöker se det som att de är tokupptagna...

Klart, det kan ju vara så. Hon ville typ inte säga så mycket, jag försökte ställa frågot men hon sa bara att "vi brukar vilja sätta in på dag 5 för att kunna se vilken som är bäst men det kan vi se redan nu då det är en som utmärker sig", vilket jag känner snarare är en omskrivning. Frågade hur de gick för de andra så får man bara ett "vi får se". Ska vara där 14.15, ska försöka fråga mer då. Fy för detta altså, speciellt när man sitter på jobbet och inte pallar.

Förstår att du känner dig orolig varför de inte ringt men får verkligen hoppas att de bara är väldigt upptagna <3
  • Annna84
    Dibella skrev 2021-04-28 10:52:21 följande:

Klart, det kan ju vara så. Hon ville typ inte säga så mycket, jag försökte ställa frågot men hon sa bara att "vi brukar vilja sätta in på dag 5 för att kunna se vilken som är bäst men det kan vi se redan nu då det är en som utmärker sig", vilket jag känner snarare är en omskrivning. Frågade hur de gick för de andra så får man bara ett "vi får se". Ska vara där 14.15, ska försöka fråga mer då. Fy för detta altså, speciellt när man sitter på jobbet och inte pallar.

Förstår att du känner dig orolig varför de inte ringt men får verkligen hoppas att de bara är väldigt upptagna <3

Styrkekramar till dig <3

Att de ser att en utmärker sig och ser väldigt bra ut är ändå väldigt positivt. Nu hoppas vi att den lilla blir en bebis.
  • Lillaälta

Första ultraljudet idag för att se hur äggen växt till sig på dag 6 idag. De hade knappt vuxit något alls och fick förhöjd dos och ska tillbaka på ultraljud på dag 11.

Någon som fått bra resultat på äggplock ändå?

Rätt ledsen över beskedet.

• Inalina

Ok jag förstår, och hon har ju rätt i att om man har många embryon köra återföring dag 5 för att 'slippa' göra insättning innan de vet vilken som är bäst, men om de redan kan se det kan du lika gärna få den nu!

På vårt IVF som lyckades fick jag se ett schema efteråt hur det var med befruktningen på de olika embryona och i vilket steg de hade dukat under etc, och den som förmodligen blev vår dotter var skitseg i början men hoppade till ordentligt och började dela sig jättebra dag 3-4 så även om de ser långsamma ut i delningen så kan de komma igen!

de ringde mig vid 11 och sa att 2 överlevt och delat sig och såg ok ut. jag frågade hur många celler o hon sa att det var i morse och var då 3 celliga (ska vara 4-celliga dag 2) så jag hoppas de kvicknar till tills i morgon när jag har tid 11:30! 

håller tummarna för din återföring idagHjärta
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-04-28 09:59:52 följande:
    Hej :) Hoppas på bra resultat idag!

Och vad skönt att ni kan få vaccin. Jag har en vän som är läkare och som är gravid. Hon valde att ta vaccinet då det är värre/sämre för mamma och foster att få covid under graviditeten än ev biverkningar som vaccinet kan ge.
    Hej! Jo det var inget katastrof-resultat, 2 stycken hade delat sig ok tyckte embryologisten, så återföring imorgon 11:30 med embryoglue och hela kittet ;) kör bara ett embryo dock och så hoppas vi på ett mirakel att den andra går att frysa på lördag!

tack för att du delar med dig om din vän, vi bokade in vaccintid nu på fredag så det känns åtminstone som en lättnad!! =)hoppas du har mindre ont nu? jag känner också en del i äggstockarna fortfarande men skulle nog inte kalla det ont direkt.. Kram!
  • Bejby2021
    IVF2021 skrev 2021-04-27 23:36:55 följande:

Vi har alla varit där! När man längtar efter något man skytt så länge. Konstig känsla. När vi blev inskrivna på RMC längtade jag efter att tre cykler skulle passera på en endaste gång (då oftast kan starta en på cykel tre från inskrivning). Segt är det, men det sker ju till slut!

Hoppas mensen kommer snart, eller låter bli att komma på nio månader förstås.

Tack!

Ja, mycket konstigt hoppandes, tre cykler hade varit så jobbigt nu!

Idag kom den iaf! Så börja med sprutor på fredag och förhoppningsvis ÄP V.19. Första gången så måste sluta läsa skräck historier dock...
  • EF21

Bryter in här bara för att säga att EXAKT så fick vi höra under försöket som blev vår dotter. Vi hade fått tid för återsättning dag 5 men blev väckta av telefonen morgonen dag 2 pga att de tyckte att en utmärkte sig genom att det utvecklades så fint. Och det embryot är ett snart två år gammalt barn så ge inte upp! :)
  • Jenzia

Nu har jag fått tillbaka min frysbulle! En väldigt snygg blastocyst enligt embryologen! Sååå skönt att denna delen är över och nu är det bara att vänta och se. Testdag den 10/5, men kommer tjuvtesta den 8/5 så vi har helgen på oss att smälta resultatet <3

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021