• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-04-27 09:27:50 följande:
    de ringde från min klinik nu, av de 13 äggen så injicerade de 7 (resten omogna??) och 3 blev befruktade.. känns ju som rätt dåligt utfall på mina ägg nuförtidenGråter de skulle ringa mig igen i morgon men trolig återföring på torsdag då.. tänk vilken bergochdalbana detta är egentligenRynkar på näsan igår kändes allt toppen för så många ägg och nu känns ju 3 superfjuttigt även om jag vet att det mkt väl kan bli en bebis av dem!! hoppas du får ett positivt samtal från din klinikHjärta

Det är så himla olika från gång till gång, nästan helt slumpartat känns det. Förstår det känns som tråkiga nyheterHjärta men det är förhoppningsvis 3 riktiga guldisar du har där! Du får en 3-dagars då tekniskt sätt? förhoppningsvis så ser man verkligen vilken som är vinnaren, alternativt att du kanske vill/får två insatta? 

Vi har ju några stycken det senaste som fått sina guldägg från 2 dagars, så det kan fortfarande bli ett litet syskon från den kullen {#emotions_dlg.flower}

Vi fick samtal från kliniken att 5 blev befruktade, resterande var omogna/blev inte befruktade. Så blir insättning på lördag. Så får vi se om de överlever tills dess.

• Inalina
    Dibella skrev 2021-04-27 13:48:33 följande:

Det är så himla olika från gång till gång, nästan helt slumpartat känns det. Förstår det känns som tråkiga nyheterHjärta men det är förhoppningsvis 3 riktiga guldisar du har där! Du får en 3-dagars då tekniskt sätt? förhoppningsvis så ser man verkligen vilken som är vinnaren, alternativt att du kanske vill/får två insatta? 

Vi har ju några stycken det senaste som fått sina guldägg från 2 dagars, så det kan fortfarande bli ett litet syskon från den kullen {#emotions_dlg.flower}

Vi fick samtal från kliniken att 5 blev befruktade, resterande var omogna/blev inte befruktade. Så blir insättning på lördag. Så får vi se om de överlever tills dess.

ja jag håller med om slumpen, i alla fall om man inte har superägg där de kan frysa 17 st per gång Flört ja jag får ju definitivt se dessa 3 som mina guldägg. de skulle ringa i morgon igen men har svårt att tro att de kommer rekommendera mig att vänta till dag 5 med endast 3 ägg, så ja torsdag verkar sannolikt!

men så skönt med 5 befruktade av 11! det är ju i princip 50% och ett normalt utfallHjärta!! det är så himla intressant att man diskuterar äggblåsor så mkt när det egentligen är befruktade ägg som är det enda relevanta i sammanhanget!!

Ja precis jag får välja på 1-2 insatta men jag o mannen är nog inställda på att om alla 3 överlever tills i morgon så odlar de vidare på 2 och 1 får jag tillbaka. Hade det vart första barnet hade vi tänkt annorlunda (då har man heller ingen aning om hur ens kropp hanterar en graviditet), och det är inte att få tvillingar som skrämmer mig utan att det automatiskt blir en riskgraviditet om båda skulle utvecklas normalt. och min förra graviditet var ingen dans på rosor, utan jag hade tidiga sammandragningar från v 22 och åkte lite in och ut från sjukhuset med blödningar etc. hon kom dock i v 39. 
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-04-27 14:06:30 följande:

ja jag håller med om slumpen, i alla fall om man inte har superägg där de kan frysa 17 st per gång  ja jag får ju definitivt se dessa 3 som mina guldägg. de skulle ringa i morgon igen men har svårt att tro att de kommer rekommendera mig att vänta till dag 5 med endast 3 ägg, så ja torsdag verkar sannolikt!

men så skönt med 5 befruktade av 11! det är ju i princip 50% och ett normalt utfall!! det är så himla intressant att man diskuterar äggblåsor så mkt när det egentligen är befruktade ägg som är det enda relevanta i sammanhanget!!

Ja precis jag får välja på 1-2 insatta men jag o mannen är nog inställda på att om alla 3 överlever tills i morgon så odlar de vidare på 2 och 1 får jag tillbaka. Hade det vart första barnet hade vi tänkt annorlunda (då har man heller ingen aning om hur ens kropp hanterar en graviditet), och det är inte att få tvillingar som skrämmer mig utan att det automatiskt blir en riskgraviditet om båda skulle utvecklas normalt. och min förra graviditet var ingen dans på rosor, utan jag hade tidiga sammandragningar från v 22 och åkte lite in och ut från sjukhuset med blödningar etc. hon kom dock i v 39. 

Nej då förstår jag verkligen att det inte är ett beslut ni hoppar på alldeles för snabbt, får verkligen hålla tummarna för att alla tre håller sig fit for fight och att ni kan få en och frysa 2 <3

Jag hade hoppats på en eller två befruktade till, men är definitivt inte besviken. Denna omgång var mer än jag trodde min kropp ens var kapabel till, så nu får man bara sitta lugnt och vänta in resultat steg för steg. Ta mig hem till mannen som hållt sig frisk så hoppas jag lyckades undkomma smittan.
  • Iväntanpåivf
    Estelle011 skrev 2021-04-27 11:15:05 följande:

Tjejer, ni måste försöka att slappna av. Svårt, jag vet, men viktigt. Stress kan också påverka resultat. Vi alla gör allt vi kan. Omöjligt att påverka hur många ägg ska bli befruktade. Men man kan och ska hoppas att det kommer att räcka denna gången för positiv resultat {#emotions_dlg.flower} håller tummarna för oss alla!

Jag håller med dig. :) Men jag blir mer stressad av att tänka på att jag måste slappna av eller stressa mindre så försöker att inte tänka på det så mycket. 

Lite som när man går på en yoga-kurs och så börjar läraren tjata om ''släpp nu allt du varit med om under dagen, släpp alla tankar och händelser... bla bla bla'' 
    Då börjar jag helt plötsligt tänka på saker jag egentligen redan slutat tänka på. :p 

Imorgon försöker jag ta eftermiddagen ledig en stund före och en stund efter FET. Ska också försöka va ledig torsdag fm en stund. 
  • Annna84
    Estelle011 skrev 2021-04-27 13:11:46 följande:

Väntar på mens eller testdagen om en vecka  Dag 8 idag efter FET

Menade inget illa, jag själv typ undviker att gå på toa ofta för att jag vill inte se att jag har fått mens. Tänkte mer som pepp för oss alla 

Det förstår jag, vi alla sitter ju i samma båt här inne och förstår hur det känns.

Att du kommit till dag 8 utan att ha fått mens bådar väldigt gott!! Är det din första insättning?
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-04-27 11:59:04 följande:

tack, ja men vet ju att man inte är ensam i den här tråden om att pendla mellan hopp o förtvivlan  men det kommer att lyckas till slut, det tror jag ju på. Ja precis, skulle vi inte lyckas nu med detta försöket finns en stor chans att jag faktiskt tar nästa försök i Prag i höst. Embryologen lät så positiv när hon ringde så man blir helt paff när resultatet är 3! men men, de såg ut att vara bra så vem vet kanske blir det 3 blastisar av det till slut, jag kommer dock inte låta dem vänta till lördag med återföring, jag tror fortfarande att de mår bättre av att vara i min livmoder

hoppas ni får fina besked, håller tummarna stenhårt!!!

Det är himla skönt att skriva med likasinnade i samma situation.

Precis, de kan ju faktiskt bli 3st starka blastocyster som resultat :) Förstår att du inte vill vänta med återföring, jag skulle ha känt samma sak och om du får sätta in två så är det ju positivt.

Jag har pratat med kliniken nu och vi fick 9st befruktade, så det är rekord i antal för oss. Det var en lättnad. Nu ska de odlas till lördag och vi får besked på söndag kring utfallet. Nu ska jag försöka att slappna av eftersom det är många dagar kvar till söndag. Jag har fortfarande ont i magen. Hur mår du?

Nu håller jag tummarna stenhårt för dig och hoppas på fint utfall på torsdag :)
  • Estelle011
    Annna84 skrev 2021-04-27 15:22:14 följande:
    Det förstår jag, vi alla sitter ju i samma båt här inne och förstår hur det känns.

Att du kommit till dag 8 utan att ha fått mens bådar väldigt gott!! Är det din första insättning?
    Andra :) 

Fantastiskt med 9 stycken! Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • Annna84
    Dibella skrev 2021-04-27 13:48:33 följande:

Det är så himla olika från gång till gång, nästan helt slumpartat känns det. Förstår det känns som tråkiga nyheter men det är förhoppningsvis 3 riktiga guldisar du har där! Du får en 3-dagars då tekniskt sätt? förhoppningsvis så ser man verkligen vilken som är vinnaren, alternativt att du kanske vill/får två insatta? 

Vi har ju några stycken det senaste som fått sina guldägg från 2 dagars, så det kan fortfarande bli ett litet syskon från den kullen 

Jag ville bara säga hej och grattis till dina befruktade ägg <3

Hoppas på en fin blastocyst på lördag.
  • Annna84
    Estelle011 skrev 2021-04-27 15:31:44 följande:

Andra :) 

Fantastiskt med 9 stycken! Lycka till! 

Tack :) Lycka till, till dig med!
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-04-27 15:30:05 följande:
    Det är himla skönt att skriva med likasinnade i samma situation.

Precis, de kan ju faktiskt bli 3st starka blastocyster som resultat :) Förstår att du inte vill vänta med återföring, jag skulle ha känt samma sak och om du får sätta in två så är det ju positivt.

Jag har pratat med kliniken nu och vi fick 9st befruktade, så det är rekord i antal för oss. Det var en lättnad. Nu ska de odlas till lördag och vi får besked på söndag kring utfallet. Nu ska jag försöka att slappna av eftersom det är många dagar kvar till söndag. Jag har fortfarande ont i magen. Hur mår du?

Nu håller jag tummarna stenhårt för dig och hoppas på fint utfall på torsdag :)
    ja precis skulle det bli tre blastisar så är det ju samma utfall som på min ivf 2018 och det kan jag ju inte klaga över ;) tack för att ni ger så bra pepp här inne allihopa Hjärta trots att man kanske är lite olika som personer hittar man alltid någon gemensam nämnare med er alla!

alltså 9 befruktade låter superbra!! gud så lättade ni måste varit nu med så många befruktade när det blir frysåterföring !!!{#emotions_dlg.flower} så skönt med rekord också!

jag känner en del i magen och har även haft lite småblödning sedan i måndags, men inget att klaga över egentligen. Har pratat med min akupunktör nu också så förmodligen blir det en session ons kväll och en torsdag direkt efter återföringen! (som SKA bli av!)Skrattande
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021