• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Iväntanpåivf skrev 2021-04-27 15:01:25 följande:
    Jag håller med dig. :) Men jag blir mer stressad av att tänka på att jag måste slappna av eller stressa mindre så försöker att inte tänka på det så mycket. 

Lite som när man går på en yoga-kurs och så börjar läraren tjata om ''släpp nu allt du varit med om under dagen, släpp alla tankar och händelser... bla bla bla'' 
    Då börjar jag helt plötsligt tänka på saker jag egentligen redan slutat tänka på. :p 

Imorgon försöker jag ta eftermiddagen ledig en stund före och en stund efter FET. Ska också försöka va ledig torsdag fm en stund. 
     jag tycker ofta det hjälper att skriva lite om sina farhågor eller varför man känner sig stressad här i tråden då någon smart (och mindre stressad) person ofta kommer med bra tips då man kan se på det lite mer objektivt! 

stort lycka till i morgon med FET!! =) sista steget i processen, äntligen!!Solig
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-04-27 15:30:05 följande:

Det är himla skönt att skriva med likasinnade i samma situation.

Precis, de kan ju faktiskt bli 3st starka blastocyster som resultat :) Förstår att du inte vill vänta med återföring, jag skulle ha känt samma sak och om du får sätta in två så är det ju positivt.

Jag har pratat med kliniken nu och vi fick 9st befruktade, så det är rekord i antal för oss. Det var en lättnad. Nu ska de odlas till lördag och vi får besked på söndag kring utfallet. Nu ska jag försöka att slappna av eftersom det är många dagar kvar till söndag. Jag har fortfarande ont i magen. Hur mår du?

Nu håller jag tummarna stenhårt för dig och hoppas på fint utfall på torsdag :)

Åh vad bra besked! Hoppas på flera fina till frysen i helgen. :) Sist hade jag ont i magen flera dagar...hoppas det känns bättre snart!
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-04-27 14:06:30 följande:

ja jag håller med om slumpen, i alla fall om man inte har superägg där de kan frysa 17 st per gång  ja jag får ju definitivt se dessa 3 som mina guldägg. de skulle ringa i morgon igen men har svårt att tro att de kommer rekommendera mig att vänta till dag 5 med endast 3 ägg, så ja torsdag verkar sannolikt!

men så skönt med 5 befruktade av 11! det är ju i princip 50% och ett normalt utfall!! det är så himla intressant att man diskuterar äggblåsor så mkt när det egentligen är befruktade ägg som är det enda relevanta i sammanhanget!!

Ja precis jag får välja på 1-2 insatta men jag o mannen är nog inställda på att om alla 3 överlever tills i morgon så odlar de vidare på 2 och 1 får jag tillbaka. Hade det vart första barnet hade vi tänkt annorlunda (då har man heller ingen aning om hur ens kropp hanterar en graviditet), och det är inte att få tvillingar som skrämmer mig utan att det automatiskt blir en riskgraviditet om båda skulle utvecklas normalt. och min förra graviditet var ingen dans på rosor, utan jag hade tidiga sammandragningar från v 22 och åkte lite in och ut från sjukhuset med blödningar etc. hon kom dock i v 39. 

Åh vad jag hoppas det är tre guldägg de där och att de utvecklas bra allihop. Fick du tillbaka ett eller två embryon när du blev gravid med dottern? Förstod att du inte vågar chansa med två mot den bakgrunden. Håller tummarna!
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-04-27 16:30:35 följande:
    Åh vad jag hoppas det är tre guldägg de där och att de utvecklas bra allihop. Fick du tillbaka ett eller två embryon när du blev gravid med dottern? Förstod att du inte vågar chansa med två mot den bakgrunden. Håller tummarna!
    tack =) vad snälla alla här som hejar på de små liven Flört vi fick tillbaka 2 blastocyster när dottern blev till, men sen läser man ju att 80% ligger i embryot medan 20% kan vara yttre omständigheter, den egna kroppen etc för att allt ska utvecklas normalt så ja några guldägg hade ju vart skönt Solig väntar du på nästa mens nu eller hur ligger du i tiden?
  • Iväntanpåivf

Kul att det verkar ha gått bra idag för er och håller tummarna för att alla befruktade ägg växer på fint nu. 

Vilken action i tråden just nu. Spännande och många som kommer ruva samtidigt. 
    Hoppas hoppas hoppas det går vägen för alla nu. <3 

• Bejby2021

Åh... Frustrerande... Väntar in mens som borde ha kommit idag.. Så jag kan få börja med mina sprutor.

Har sååå ont i brösten o mensvärk men ingen mens?

Väldigt jobbigt att första gången längta efter mens o så kommer den inte.. Haha..

• Jenzia
    Iväntanpåivf skrev 2021-04-26 15:22:06 följande:

jag kör helt naturlig cykel ja. Men tycker det är konstigt att inte ta progesteron extra. men men. Får försöka lita på dem :) 

Hade du gjort en återföring tidigare?  

Håller tummarna att din snöflinga klarar upptining. de flesta brukar väl göra det ändå. Vi har tre i frysen så har ju backup ifall en skulle duka under. 

Vi (jag för sambon får inte följa med) ska vara där 13:45.

Det är nog bara olika på olika kliniker, åter igen Lutinus är ändå ingen rolig historia. På slutet kliade det och kändes som om jag fått svamp! Men men, det är bara att göra som kliniken säger, så idag började jag med lutinus.

Första FET, fick ET i början av mars. En tredagars som inte fäste.

Skönt att ni fick flera till frysen! Då har ni tre goda chanser till en bebis

Jaha! Min man MÅSTE vara med in till kliniken, men får inte vara med vid själva insättningen. Jaja, det är skönt att ha är där och väntar på mig (eller oss, jag och frysbullen) <3

Jag kommer tänka på dig massa i morgon eftermiddag! När jag ska bege mig hemåt från min klinik är det din tur!
  • IVF2021
    Bejby2021 skrev 2021-04-27 19:31:44 följande:

Åh... Frustrerande... Väntar in mens som borde ha kommit idag.. Så jag kan få börja med mina sprutor.

Har sååå ont i brösten o mensvärk men ingen mens?

Väldigt jobbigt att första gången längta efter mens o så kommer den inte.. Haha..

Vi har alla varit där! När man längtar efter något man skytt så länge. Konstig känsla. När vi blev inskrivna på RMC längtade jag efter att tre cykler skulle passera på en endaste gång (då oftast kan starta en på cykel tre från inskrivning). Segt är det, men det sker ju till slut!

Hoppas mensen kommer snart, eller låter bli att komma på nio månader förstås.
  • Inalina

Hej fina IVF-vänner! väntar tålmodigt (eller inte..) på att kliniken ska ringa med en uppdatering om mina 3 befruktade embryon från igår...

fick ett sms från en kompis som kan ge mig o mannen vaccin nästa vecka redan (Pfizer eller Moderna då vi bor i Schweiz) och jag är faktiskt inne på att ta det trots återföring i morogn. Jag har läst och alla studier från USA etc visar på ingen påverkan på foster etc med de vaccinen.

Är det någon här inne som skulle avråda mig helt från detta? förstår om vi tycker helt olika i denna frågan (vilket är HELT ok), men jag tror helt enkelt inte det är någon fara alls, och jag är mer orolig att bli smittad av covid eller inte alls kunna ta vaccinet senare om man är garanterat gravid. Sen att vi bor i Schweiz och vill kunna göra allt för kunna resa hem till Sverige i sommar är en anlendning också...

Kramar!Hjärta

• Annna84
    Inalina skrev 2021-04-28 09:17:20 följande:

Hej fina IVF-vänner! väntar tålmodigt (eller inte..) på att kliniken ska ringa med en uppdatering om mina 3 befruktade embryon från igår...

fick ett sms från en kompis som kan ge mig o mannen vaccin nästa vecka redan (Pfizer eller Moderna då vi bor i Schweiz) och jag är faktiskt inne på att ta det trots återföring i morogn. Jag har läst och alla studier från USA etc visar på ingen påverkan på foster etc med de vaccinen.

Är det någon här inne som skulle avråda mig helt från detta? förstår om vi tycker helt olika i denna frågan (vilket är HELT ok), men jag tror helt enkelt inte det är någon fara alls, och jag är mer orolig att bli smittad av covid eller inte alls kunna ta vaccinet senare om man är garanterat gravid. Sen att vi bor i Schweiz och vill kunna göra allt för kunna resa hem till Sverige i sommar är en anlendning också...

Kramar!

Hej :) Hoppas på bra resultat idag!

Och vad skönt att ni kan få vaccin. Jag har en vän som är läkare och som är gravid. Hon valde att ta vaccinet då det är värre/sämre för mamma och foster att få covid under graviditeten än ev biverkningar som vaccinet kan ge.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021