• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Chajsa
    Jill92 skrev 2021-06-02 14:31:31 följande:

Kommit hem från mitt första äggplock. Gick jättebra och kändes inget alls för mig, skönt med en så positiv upplevelse. Känner för att skriva av mig lite! Hade 5 äggblåsor och de fick bara ut 2 ägg. Blev såå nedslagen...den fina barnmorskan försökte trösta mig genom att upprepa att det ju bara ?krävs ett till befruktning..?. Kanske är ett av de två guldägget. Har ju inte lusläst denna tråden, men är det någob här som lyckats gå vidare till ET efter att bara fått ut två? Behöver lite hopp för att klara anspänningen till fredag då de ska ringa och meddela hur det gått.

Förstår din besvikelse. Jag var också väldigt nedslagen efter att fått ut och sedan befruktat många färre än senast och vad jag trott. Det finns inga garantier även om du fått ut tio ägg. Vi hoppas och håller tummarna för att din bebis håller på att bakas på labbet i detta nu <3
  • Anonym1Ha

Och jag känner också för att skriva av mig.

Var också på mitt första äggplock idag, 6st ägg fick de ut. Var ju en lång behandling för mig så är på dag 22 idag.. glad för äggen!

Vid äggplocket när läkaren kollade livmoderslemhinnan såg hon att det samlats vätska i den annars tjocka, fina slemhinnan. Har varit på otaliga VUL och bara hört att det sett bra ut förutom när de hittade en polyp som tagits bort för länge sedan. Om vätska finns kvar när det är dags för återföring blir det inget denna månaden. Någon som varit med om något liknande? Jag som hoppades på liiiite flyt <3

Läkaren rynkade pannan och förstod inte alls var denna vätskan kommit ifrån.. så blir några dagar att vänta tills man vet om äggen blir befruktade och om vätskan försvunnit..

• Iväntanpåivf
    Krizty88 skrev 2021-06-02 18:27:23 följande:
    Heej!

Jag är ofta inne och läser och hejar på er. Men tänker att tråden är för er så håller låg profil :)

Jag är i vecka 9 nu. Var på tidigt ultraljud förra veckan och fick se ett hjärta slå och var på inskrivning på Mvc i måndags. Just nu görs i princip inga kub här om man är under 35 pga Corona. Så om allt går bra blir inte nästa ultraljud förrän rutinultraljudet.

Jag mår rätt så bra, väldigt tacksam.

Kram på er
    Åh vad härligt att höra :) 

Kram
  • Inalina
    Krizty88 skrev 2021-06-02 18:27:23 följande:
    Heej!

Jag är ofta inne och läser och hejar på er. Men tänker att tråden är för er så håller låg profil :)

Jag är i vecka 9 nu. Var på tidigt ultraljud förra veckan och fick se ett hjärta slå och var på inskrivning på Mvc i måndags. Just nu görs i princip inga kub här om man är under 35 pga Corona. Så om allt går bra blir inte nästa ultraljud förrän rutinultraljudet.

Jag mår rätt så bra, väldigt tacksam.

Kram på er
    heeej! men åh vad härligt att du är i v 9 och fått gjort ditt ultraljud!!! måste ju vart häftigt att se lilla pyret?Hjärta tråkigt med inget kub, jag tycker liksom att man knappt kan vänta tills att se bebisen tills nästa gång så där tidigt, blir du för sugen får du boka in ett privat ul helt enkelt! vad skönt att du ändå mår ganska bra, hoppas det fortsätter så hela graviditetenGlad man hoppas ju att vi ses i gravidtråden inom snar framtid, men jag förstår att man hänger sig kvar här med och kollar hur det går för allaSolig 
  • endotjej92
    CarroAnd skrev 2021-06-01 15:41:48 följande:

Hej! Jag tänkte att jag hoppar in här. Ska på mitt andra VUL imorgon för att se hur äggen utvecklats. Jag hade 2+3 ägg när jag var på mitt första VUL igår, de höjde då dosen på global-f. Känner mig uppblåst och extremt trött, vilket leder till att jag får oro för att något inte står rätt till. Någon som känt samma?

Heej! Är det första gången för dig? Själv är jag inne i första ivf försöket och tar också gonal-f 300. Jag är super trött hela tiden och har inte alls samma energi eller positivitet jag annars har. Samma med uppblåstheten det är hemskt! Hur mycket gonal-f tar du per dag?

Ska på första ultraljudet på fredag och är så taggad på se hur många äggblåsor de finns där.

Hoppas allt går bra för dig<3
  • Jill92
    Anonym1Ha skrev 2021-06-02 19:40:07 följande:

Var också på mitt första äggplock idag, 6st ägg fick de ut. Var ju en lång behandling för mig så är på dag 22 idag.. glad för äggen!

Vid äggplocket när läkaren kollade livmoderslemhinnan såg hon att det samlats vätska i den annars tjocka, fina slemhinnan. Har varit på otaliga VUL och bara hört att det sett bra ut förutom när de hittade en polyp som tagits bort för länge sedan. Om vätska finns kvar när det är dags för återföring blir det inget denna månaden. Någon som varit med om något liknande? Jag som hoppades på liiiite flyt <3

Läkaren rynkade pannan och förstod inte alls var denna vätskan kommit ifrån.. så blir några dagar att vänta tills man vet om äggen blir befruktade och om vätskan försvunnit..

Åh men lovande med 6 ägg ändå! Har du också preliminärt ET på fredag då? Så är det för mig, här på SU är det standard med återföring dag 2 om jag fattat rätt.Håller tummarna för att det går vägen för dig iallafall. Olidlig anspänning det här med att vänta på alla besked osv. Man får verkligen försöka ta en stund i taget på något vis. Kram!
  • Jill92
    Chajsa skrev 2021-06-02 19:07:34 följande:

Förstår din besvikelse. Jag var också väldigt nedslagen efter att fått ut och sedan befruktat många färre än senast och vad jag trott. Det finns inga garantier även om du fått ut tio ägg. Vi hoppas och håller tummarna för att din bebis håller på att bakas på labbet i detta nu <3

Tack, blev peppad av ditt svar! <3 Ja man investerar ju såå himla mkt känslor i all förhoppning, då känns det extra hårt när något inte blir som man föreställt sig. Tack, jag hoppas också på det, en lite svindlande tanke om det skulle va så
  • Anonym1Ha
    Jill92 skrev 2021-06-02 20:46:21 följande:

Åh men lovande med 6 ägg ändå! Har du också preliminärt ET på fredag då? Så är det för mig, här på SU är det standard med återföring dag 2 om jag fattat rätt.Håller tummarna för att det går vägen för dig iallafall. Olidlig anspänning det här med att vänta på alla besked osv. Man får verkligen försöka ta en stund i taget på något vis. Kram!

Såg att du med haft äggplock idag!! Håller tummarna för oss båda!! I Malmö får man reda på imorgon hur befruktningen har gått och ett preliminärt datum för återförande! Men de är ju dag 2,3 eller 5 så fredag eller lördag tror jag det blir! Åh va jag vill det efter det här. Hade varit en liten ?belöning? oavsett hur det går känner jag nu! Blä för vätskan bara.. och sen är det ju så mycket mer som ska gå bra..

Men heja oss! På nått sätt går ju dagarna framåt i den är olidligheten också :)
  • AndraSladdis
    Anonym1Ha skrev 2021-06-02 19:40:07 följande:

Som jag har läst och förstått så är det relativt vanligt med vätska i livmodern efter en stimulering, konstigt att din läkare inte hade sett det förut. Det brukar då försvinna efter ett tag.

Jag hade vätska i livmodern i en FET-cykel i mars, det är däremot ovanligt och inte bra, så återföringen blev inte av. I följande menscykler hade vätskan försvunnit igen.

Jag hoppas att vätskan försvinner snabbt så du hinner göra återföringen nu, annars är det bara att frysa embryot och återföra i nästa menscykel. Lycka till!
  • CarroAnd
    endotjej92 skrev 2021-06-02 20:33:49 följande:

Heej! Är det första gången för dig? Själv är jag inne i första ivf försöket och tar också gonal-f 300. Jag är super trött hela tiden och har inte alls samma energi eller positivitet jag annars har. Samma med uppblåstheten det är hemskt! Hur mycket gonal-f tar du per dag?

Ska på första ultraljudet på fredag och är så taggad på se hur många äggblåsor de finns där.

Hoppas allt går bra för dig<3

Hej! Jag har tagit 225 som mest, men eftersom de inte fick så mycket ägg som de hoppades på så har jag fått börja med gonal-f 275 nu. Det är egentligen inte mig det är fel på (för lite och långsamma simmare). Men jag måste ju ändå genomgå hela processen. Idag har jag mått mycket bättre. Inte känt mig svullen alls, men ångest och oro, vilket jag får av hormoner. Jag fick det även när jag var gravid med min dotter, nu 9 år, även om hon kom till naturligt :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021