• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • AndraSladdis
    Annna84 skrev 2021-06-03 15:40:48 följande:

Hej <3 Detta är verkligen en berg och dalbana utan dess like, med betoning på dalar. Vad skönt att din oro har försvunnit, känner igen mig i det där. Man är nere i hålet ett tag och sen laddar man om. Det som ändå känns positivt för er är att ni redan på första behandlingen fick två fina embryon varav ett faktiskt tog sig till en graviditet. Det kommer att gå vägen snart! Och att kliniken är öppen hela sommaren ger er mer spelutrymme om ni känner att ni vill testa.

Efter att ha varit fullständigt nedslagen i onsdags och ha haft en nattsvart känsla så testade jag igen på kvällen och det var starkare igen. Då kom hoppet tillbaka. Testade idag positivt igen och vågar tro att det kan vara sant. Jag tar en dag i taget nu och försöker vara lugn.

Kramar

Jag är så glad att höra att det verkar ordna sig. Grattis till plusset och håller tummarna för fortsättningen!!
  • Iväntanpåivf
    Annna84 skrev 2021-06-03 15:40:48 följande:
    Hej <3 Detta är verkligen en berg och dalbana utan dess like, med betoning på dalar. Vad skönt att din oro har försvunnit, känner igen mig i det där. Man är nere i hålet ett tag och sen laddar man om. Det som ändå känns positivt för er är att ni redan på första behandlingen fick två fina embryon varav ett faktiskt tog sig till en graviditet. Det kommer att gå vägen snart! Och att kliniken är öppen hela sommaren ger er mer spelutrymme om ni känner att ni vill testa.

Efter att ha varit fullständigt nedslagen i onsdags och ha haft en nattsvart känsla så testade jag igen på kvällen och det var starkare igen. Då kom hoppet tillbaka. Testade idag positivt igen och vågar tro att det kan vara sant. Jag tar en dag i taget nu och försöker vara lugn.

Kramar
    Åh vad skönt att det va starkare igen! Hoppas det fortsätter så. 
  • Livetutandig

Det är så spännande att följa er! Nu har vi precis dragit igång vår första IVF efter nästan 5 års försök på egen hand. Det långa protokollet. Jag är på dag två av synarela. För er som tagit den -har ni fått någon biverkning och efter hur lång användning fick ni det?

Jag håller tummarna för alla som kämpar.

• Inalina
    Annna84 skrev 2021-06-03 16:48:14 följande:

Tack vännen! Testdagen var idag, den var ganska tidigt om jag jämför med den förra kliniken som hade torsdag 5 dagar senare. Så nu är målet att ta mig dit :) Detta är 7e försöket (om jag räknar med första när jag gjorde en hel ivf men inte fick göra återföring) Tänk att jag tagit mig så här långt, bara det är en milstolpe. Om ca 3-4 veckor har jag VUL, vill att den dagen ska vara här nu och att ett hjärta ska ticka.

Kramar

Men åh så härligt att du faktiskt är gravid nu <3 försök att njuta av detta, jag tror vi är väldigt många här inne som verkligen håller tummarna att du ska få gå hela vägen nu, nu är det DIN tur!! Stor kram!
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-06-03 23:34:37 följande:

Men åh så härligt att du faktiskt är gravid nu <3 försök att njuta av detta, jag tror vi är väldigt många här inne som verkligen håller tummarna att du ska få gå hela vägen nu, nu är det DIN tur!! Stor kram!

Tack kära du! Jag ska försöka njuta nu, det är dags efter tusentals tårar jag fällt under denna process. Minns att jag för exakt ett år med två misslyckade ivfer där vi inte fick till några embryon tänkte att det kommer aldrig gå, men skam den som ger sig :) Hoppas att det ger hopp! Kanske är det den här synarelasprayen som gjorde susen för mig, eller så var det helt enkelt min tur nu.

Nu håller jag tummarna för dig och resten av tjejerna som kämpar, så mycket det bara går <3 Kramar
  • Annna84
    AndraSladdis skrev 2021-06-03 19:46:10 följande:

Jag är så glad att höra att det verkar ordna sig. Grattis till plusset och håller tummarna för fortsättningen!!

Tack <3 Det värmer! Och jag är så glad för dig med! Vi har kämpat väldigt länge. Nu ska det gå bra hela vägen. Kramar
  • Annna84
    Dibella skrev 2021-06-03 10:24:03 följande:

Fick äntligen tid på Landstinget! En kortvarsel tid på måndag! Blir inget fören efter sommarstängningen pga de har redan för många pågående, men man kommer ändå in i maskineriet iallafall  Det gjorde min dag. Får hoppas att man slipper bli nekad sen, tråkiga är att enligt kalendern så kommer jag ha mens precis i samband med att de startar upp verksamheten igen, så måste vänta en hel månad igen efter det innan man kan regga mensstart, så början av september kanske.. Gah, glädje/ångest, kommer inte undan.

Vad härligt att läsa!! Som säkert någon annan redan har skrivit så hände det mig med, dvs jag såg att mensen skulle komma innan öppning. Så jag förberedde allt med recept innan stängningen. Hoppas att du också kan göra så, som en livlina. Kramar
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-06-03 16:12:52 följande:

Åh nu hoppas vi det fortsätter så! Som jag sitter här och hoppas att det ska gå vägen för er. Men tycker samtidigt det låter vettigt att försöka vara lugn och att ta en dag i taget. Är testdagen i helgen? Kram

Fina fina du! Vi har följts åt länge nu och jag känner många likheter i våran ivf-historia. Jag känner på mig att det kommer att gå för er också nu. Någon mens i sikte än?

Testdagen var igår, den var väldigt tidigt. Ska testa igen på tisdag för att ha några små delmål framför mig. Kramar
  • Annna84
    Truuly skrev 2021-06-03 18:13:11 följande:

Åh vad glad jag blir av att höra detta! Håller tummarna att det fortsätter så och att ni snart får se ett tickande hjärta! Jag tror på detta!

Det låter bra att ta en dag i taget. Inte ta ut sorgen i förskott. Så försöker jag också leva de här dagarna fram till min testdag. Den dagen den sorgen. Eller så blir det lycka istället!

Tack och Massa kramar till dig! Hur mår du idag? <3
  • Annna84
    Chajsa skrev 2021-06-03 18:42:37 följande:

Så glad för din skull! Den känslomässiga bergochdalbanan gör en verkligen helt slut. Det går oftare bra än dåligt, du har oddsen på din sida. Jag håller tummarna hårt <3

Å, tack!! Du ger mig hopp. Hur mår du? Jag antar att du känner att dagarna segar fram? Tänker på dig!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021