• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • IVF2021
    Frida123123 skrev 2021-08-10 20:26:06 följande:

Ni som har gjort FET, vad har slemhinnan legat på vid första vul? Ha ha, vilka ändå högst privata frågor man ställer. Ska den vara som vid vanlig återföring? Ursäkta min konstiga fråga.

Vet inte om det är rutin med VUL inför FET, eller är det? Jag ska göra min första FET snart och det finns ingen plan på något VUL för kontroll. Ska du göra flera stycken inför FET?
  • Frida123123
    IVF2021 skrev 2021-08-10 20:58:53 följande:

Vet inte om det är rutin med VUL inför FET, eller är det? Jag ska göra min första FET snart och det finns ingen plan på något VUL för kontroll. Ska du göra flera stycken inför FET?

Det kanske är olika från klinik till klinik. Jag kommer få tid för första vul när jag ringer in och meddelar förstamens dag. sen tror jag att det kan bli en till om slemhinnan är för tunn.
  • IVF2021
    Frida123123 skrev 2021-08-10 21:05:30 följande:

Det kanske är olika från klinik till klinik. Jag kommer få tid för första vul när jag ringer in och meddelar förstamens dag. sen tror jag att det kan bli en till om slemhinnan är för tunn.

Du får berätta mer när det är dags och du vet mer. Spännande att höra olikheterna. På min klinik tror jag de går helt och hållet på när man rapporterar in LH-ökningen. Känns som ett stort ansvar som vilar på en, det där att tolka LH-testerna rätt ;)
  • Clemmentina
    IVF2021 skrev 2021-08-10 21:43:30 följande:

Du får berätta mer när det är dags och du vet mer. Spännande att höra olikheterna. På min klinik tror jag de går helt och hållet på när man rapporterar in LH-ökningen. Känns som ett stort ansvar som vilar på en, det där att tolka LH-testerna rätt ;)

Så spännande att läsa att ni är flera på gång nu med behandlingar och återföringar. Jag väntar på första mensen efter missfallet och hoppas på återföring då! På min klinik uppmanar de en att testa med Clearblues rosa en gång per dag (morgonen) och rapportera in när det blir positivt. Inga tolkningar eller annat vilket känns skönt! Det spelade inte någon roll att jag brukar få positivt på kvällen utan det är morgonresultatet som gäller. Det är inte heller standard med vul innan återföring i naturlig cykel (eller cykel stimulerad med Letrozole), däremot gör de vul i stimulerad cykel med Progynon.
  • IVF2021
    Clemmentina skrev 2021-08-11 07:30:09 följande:

Så spännande att läsa att ni är flera på gång nu med behandlingar och återföringar. Jag väntar på första mensen efter missfallet och hoppas på återföring då! På min klinik uppmanar de en att testa med Clearblues rosa en gång per dag (morgonen) och rapportera in när det blir positivt. Inga tolkningar eller annat vilket känns skönt! Det spelade inte någon roll att jag brukar få positivt på kvällen utan det är morgonresultatet som gäller. Det är inte heller standard med vul innan återföring i naturlig cykel (eller cykel stimulerad med Letrozole), däremot gör de vul i stimulerad cykel med Progynon.

Satsar på Clearblue nästa gång! Tack för tips. Det var alldeles för stressigt att tolka de där små strecken när det verkligen gällde. Har aldrig brytt mig så noga om det varit helt starkt eller bara nästan helt starkt innan, men nu plötsligt spelade det ju roll!

Hoppas din kropp återhämtar sig snart så du kan hoppa på denna karusell igen.
  • endotjej92
    IVF2021 skrev 2021-08-10 14:04:09 följande:
    Fantastiskt att höra att du får en återföring denna cykel. Typ kanske just nu till och med? Fått en testdag?

Jag ansluter som förstagångsruvare på fredagen den 13de ;). Jag hittade en ägglossning till slut. En dag senare än någonsin innan. Evighetsväntan på den första återföringen är snart över.

Tänk vad man har oroa sig över när ägglossningen sker. Jag känner precis som du angående när på dygnet m.m. Det verkar som RMC Malmö precis ändrat rutinen från dag 7 till 6, så helt fel kan det nog inte bli.
    Ja den 24/8 så de e ju evigheter tills dess.. dee värsta är ju att de känns inget speciellt nu efter de satt in embryot så ja har ju ingen aning om dene fastnat eller ej :( får bara vänta. 
    Min ägglossning tyckte ja också hamna sent denna och förra cykeln på dag 16 & 17 antar att de e för man sprutat in massor me hormoner.  ja jag tror inte några timmar spelar jätte stor roll. Kul så är vi ruvare samtidigt :D
  • Izza8511

Är det någon som vet hur länge en ovitriell spruta kan va kvar i kroppen och ge utslag på graviditetstest?

Är max 10 dagar eller mer?

• GlitterLina
    Izza8511 skrev 2021-08-11 11:56:58 följande:

Är det någon som vet hur länge en ovitriell spruta kan va kvar i kroppen och ge utslag på graviditetstest?

Är max 10 dagar eller mer?

Precis 10 dagar :) så försök att inte testa innan dess
  • Frida123123
    IVF2021 skrev 2021-08-11 08:57:24 följande:

Satsar på Clearblue nästa gång! Tack för tips. Det var alldeles för stressigt att tolka de där små strecken när det verkligen gällde. Har aldrig brytt mig så noga om det varit helt starkt eller bara nästan helt starkt innan, men nu plötsligt spelade det ju roll!

Hoppas din kropp återhämtar sig snart så du kan hoppa på denna karusell igen.

Hej Clemmentina, jag undrar vad är det för skillnad på clearblue rosa och clearblue lila? Sa kliniken något om det?
  • Izza8511
    GlitterLina skrev 2021-08-11 19:58:48 följande:

Precis 10 dagar :) så försök att inte testa innan dess

Jag testade 11 och12 dagar efter och det blev ett positivt test.

Dag 13 var det negativt ????
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021