• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Frida123123 skrev 2021-08-11 20:24:31 följande:

Hej Clemmentina, jag undrar vad är det för skillnad på clearblue rosa och clearblue lila? Sa kliniken något om det?

Tror de säger det rosa för de är bara intresserade av lh-stegringen och inte något annat. Annars blir de kanske nerringda av patienter redan när de börjar blinka. ;) Sen är de ju dyra men det rosa lite billigare iaf. Har alltid kört på det lila själv så det kändes lite konstigt!
  • Clemmentina
    Frida123123 skrev 2021-08-11 20:24:31 följande:

Hej Clemmentina, jag undrar vad är det för skillnad på clearblue rosa och clearblue lila? Sa kliniken något om det?

Det lila blinkar alltså när östrogenet ökar några dagar innan ägglossningen.
  • GlitterLina
    Izza8511 skrev 2021-08-11 20:40:37 följande:

Jag testade 11 och12 dagar efter och det blev ett positivt test.

Dag 13 var det negativt ????

Hmm .. men när har du den riktiga testdagen??
  • Izza8511
    GlitterLina skrev 2021-08-11 23:02:53 följande:

Hmm .. men när har du den riktiga testdagen??

Kliniken säger testa efter 14 dagar. Så på måndag har det gått 14 fulla dagar. Ruvardag 10 nu med ett 5 dagars..tycker ändå att det borde ge utslag nu
  • endotjej92
    Izza8511 skrev 2021-08-12 13:50:57 följande:
    Kliniken säger testa efter 14 dagar. Så på måndag har det gått 14 fulla dagar. Ruvardag 10 nu med ett 5 dagars..tycker ändå att det borde ge utslag nu
    Har du testat idag?
    Jag satte in i tisdags och jag kommer nog börja testa efter 6-7 dagar..
  • IVF2021

Fick ni några tips, rekommendationer eller restriktioner efter insättning? Börjar bli nervös inför första FET imorgon. Känns overkligt att äntligen få tillbaka ett embryo efter att första IVFen påbörjades 5 april.

• Frida123123

Yeah, mensen har kommit och nu har jag pratat med min klinik om planerad start för ostimulerad FET. Börjar med ägglossningstest dag 9 och ska på ultraljud den 23:e för att kolla slemhinnan. Kollade också vilket ägglossningstest av clearblue man ska använda och det är rosa stickorna, dvs den stickan som endast visar ?ingen gubbe? eller ? glad gubbe? och ingen ? blinkande gubbe?.

• IVF2021
    Frida123123 skrev 2021-08-12 19:04:40 följande:

Yeah, mensen har kommit och nu har jag pratat med min klinik om planerad start för ostimulerad FET. Börjar med ägglossningstest dag 9 och ska på ultraljud den 23:e för att kolla slemhinnan. Kollade också vilket ägglossningstest av clearblue man ska använda och det är rosa stickorna, dvs den stickan som endast visar ?ingen gubbe? eller ? glad gubbe? och ingen ? blinkande gubbe?.

Härligt när man kan få bli glad över mensens ankomst! Håller tummarna!
  • Frida123123
    IVF2021 skrev 2021-08-12 16:57:57 följande:

Fick ni några tips, rekommendationer eller restriktioner efter insättning? Börjar bli nervös inför första FET imorgon. Känns overkligt att äntligen få tillbaka ett embryo efter att första IVFen påbörjades 5 april.

Lycka till imorgon! Spännande! De Restriktioner som jag fått av kliniken efter återföringar var endast: nej till alkohol, tobak, drick lite koffein. Så inte mer än det.
  • GlitterLina
    Izza8511 skrev 2021-08-12 13:50:57 följande:

Försök å håll dig om det går, jag har svårt för att hålla mig

Det ger nog utslag snart :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021