• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • GlitterLina

Javisst jag kan presentera mig lite kort :)

Har fyllt 42 & har en son född -06 efter många års försök kom till med Pergotime

Sen en son född -16 med en annan pappa.

Vi har nu försökt att få ett syskon i några år men det går lika trögt som när jag va ung så i mars förra året bestämde vi oss för att bekosta Ivf behandling. Tog Gonal F & fick ut 13 ägg & fick 3 till frysen & 1 färsk Blev dock väldigt sjuk i överstimulering & lyckades bli gravid. Dock sen när första ultraljudet skulle göras så va fostret dött så fick ta cytotec.

Sen blev jag inte friskförklarad förrän några månader efter pga överstimuleringen. Men vi använde våra frysta embryon & blev gravid med alla men slutade i tidiga missfall. Sen i mars detta året betalde vi en omgång till men testade då Menopur ist för jag inte skulle bli överstimulerad

Men fick bara ut 3 ägg & ingen blev befruktad.

Så därför bestämde vi oss för att betala en sista gång innan man blir ännu äldre. Så nu kör vi Gonal -F igen. Började igår kväll. Ultraljud på fredag

• Frida123123
    GlitterLina skrev 2021-08-09 16:22:37 följande:

Javisst jag kan presentera mig lite kort :)

Har fyllt 42 & har en son född -06 efter många års försök kom till med Pergotime

Sen en son född -16 med en annan pappa.

Vi har nu försökt att få ett syskon i några år men det går lika trögt som när jag va ung så i mars förra året bestämde vi oss för att bekosta Ivf behandling. Tog Gonal F & fick ut 13 ägg & fick 3 till frysen & 1 färsk Blev dock väldigt sjuk i överstimulering & lyckades bli gravid. Dock sen när första ultraljudet skulle göras så va fostret dött så fick ta cytotec.

Sen blev jag inte friskförklarad förrän några månader efter pga överstimuleringen. Men vi använde våra frysta embryon & blev gravid med alla men slutade i tidiga missfall. Sen i mars detta året betalde vi en omgång till men testade då Menopur ist för jag inte skulle bli överstimulerad

Men fick bara ut 3 ägg & ingen blev befruktad.

Så därför bestämde vi oss för att betala en sista gång innan man blir ännu äldre. Så nu kör vi Gonal -F igen. Började igår kväll. Ultraljud på fredag

• Frida123123

Oj, galet det blev där i inlägget till GlitterLina. Då är vi nästan lika gamla. Är 41 år. Inga barn sedan tidigare. Köpte tre behandlingar, alla blev återföringar. Sista försöket som var nu i maj/juni blev jag med överstimulerad, en insättning och två till frysen. Så egentligen en bra omgång. Blev gravid för första gången i mitt liv! Men vid återbesök för tidigt vul visade inget hjärtslag, så det blev cytotec. Jobbigt. Nu väntar jag på min nästa mens för en förhoppningsvis återföring i naturlig cykel. Om det (2 FET) inte lyckas blir det ev ny ivf, annars är det väl donation antar jag som är aktuellt.

Om du varit gravid och har barn så är dina chanser ändå stor för att det ska lyckas igen. Sedan är ju åldern absolut en faktor, men inte allt. Hoppas äggblåsorna växer fint!

• Izza8511

Hej tjejer

Hitta denna tråden precis.

Gjort min andra ivf nu

precis en vecka sen fick jag tillbaka en 5 dagars blastocyst

Otålig som jag var tog jag ett test i lördags o den visade ett svagt streck.

På sön tog jag ett test till men då visade den ännu svagare än dagens innan.

Så jag tog även ett test från rsfu, visa tidigt test. Den var också svag.

Idag tog jag ett test till o ser en VÄLDIGT svag skugga

Så förvirrad nu ????

• Frida123123
    Izza8511 skrev 2021-08-09 21:10:41 följande:

Hej tjejer

Hitta denna tråden precis.

Gjort min andra ivf nu

precis en vecka sen fick jag tillbaka en 5 dagars blastocyst

Otålig som jag var tog jag ett test i lördags o den visade ett svagt streck.

På sön tog jag ett test till men då visade den ännu svagare än dagens innan.

Så jag tog även ett test från rsfu, visa tidigt test. Den var också svag.

Idag tog jag ett test till o ser en VÄLDIGT svag skugga

Så förvirrad nu ????

Välkommen Izza8511: Alltid roligt om så många som möjligt kan ansluta sig! Om du tar ett digitalt vad visar det då?
  • GlitterLina
    Frida123123 skrev 2021-08-09 18:59:51 följande:

Oj, galet det blev där i inlägget till GlitterLina. Då är vi nästan lika gamla. Är 41 år. Inga barn sedan tidigare. Köpte tre behandlingar, alla blev återföringar. Sista försöket som var nu i maj/juni blev jag med överstimulerad, en insättning och två till frysen. Så egentligen en bra omgång. Blev gravid för första gången i mitt liv! Men vid återbesök för tidigt vul visade inget hjärtslag, så det blev cytotec. Jobbigt. Nu väntar jag på min nästa mens för en förhoppningsvis återföring i naturlig cykel. Om det (2 FET) inte lyckas blir det ev ny ivf, annars är det väl donation antar jag som är aktuellt.

Om du varit gravid och har barn så är dina chanser ändå stor för att det ska lyckas igen. Sedan är ju åldern absolut en faktor, men inte allt. Hoppas äggblåsorna växer fint!

Å nej beklagar att den inte levde :( kram

Förstår känslan

Hoppas du mår bättre nu me allt
  • Frida123123
    GlitterLina skrev 2021-08-09 21:58:59 följande:

Å nej beklagar att den inte levde :( kram

Förstår känslan

Hoppas du mår bättre nu me allt

Jag mår bättre just nu. Men det kan förändras snabbt. hur lever man i nuet när det enda man tänker på är morgondagen?
  • Linn0304

Hej, jag tänkte också hoppa in här. Jag har följt er under perioder och tänkte att när behandlingen startar igen vill jag hänga här med er. Jag är 31år och har försökt i två år utan att bli gravid. Vi har gjort en avbruten behandling innan sommaren (jag svarade dåligt på behandlingen och dom ansåg att det inte var värt att gå vidare till äggplock). Så nu går jag på långa protokollet (igen) och ska sätta igång med sprutorna i veckan. Ska denna gång ta bemfola och menopur. ??

• endotjej92
    IVF2021 skrev 2021-08-08 19:16:20 följande:

Tänker på dig. Lycka till imorgon! Hoppas du får

Något bra svar av kliniken.

Åh tack så mycket!

Jag är så glad, får sätta in mitt första embryo imorgon!

Ska bli så spännande men är även så nervös för jag känner redan hur alla förhoppningar smyger sig på!

Hur är du i din cykel? Hittade du ägget?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021