IVF2021 skrev 2021-07-31 21:08:54 följande:
Då är det nära för dig nu! Häftigt. Haha, ja alltid finns det något att oroa sig för. Om nu många andra kliniker sätter in på dag 6 tror jag det funkar bra för dig med :).
Har också själv grubblat en del på det där med att man har så kort tidsspann. Känns så ovetenskapligt att man bara ska testa på förmiddagen. Tänk om peaken kommer på eftermiddagen liksom?! ;)
Är på CD 8 idag, så ska börja testa med stickor imorgon.
Ja hoppas verkligen det! Eftersom klinikerna gör olika så kanske det inte har jättestor betydelse om det sker på dag 6 eller 7. Men ändå lite konstigt om rmc har som standard att göra återföring på dag 7 men att vissa får dag 6? Man undrar ju vad det är som avgör.
Eller hur, har också undrat varför man bara ska testa på förmiddagen. Säkrast borde vara att testa 2 ggr/dag men de är så tydliga med att det bara ska testas på förmiddagen.
Jag har oftast min peak på kvällarna, även denna gången. Jag blev liiite osäker på testet på förmiddagen. Tydligt en stegring men testlinjen som ändå var starkt var inte riiiiktigt lika starkt som kontroll linjen. Skulle jag tagit digitalt så skulle jag säkerligen få glad gubbe och innerst inne förstod jag ju att det var positivt. Men man är så konstig och osäker i den här situationen haha. Så jag testade igen på kvällen igen och då fick jag peaken.
På vilken cd brukar du få din peak?