• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • endotjej92
    GlitterLina skrev 2021-08-13 20:16:22 följande:

Läst att några av er har fått återförande:)

Så spännande :):) hoppas ruvartiden går fort för er

Hej ja, tack! Man längtar ju efter det men när man är det märker ja hur dåligt man mår psykiskt:/
  • CarroAnd

Hej!

Nu är jag tillbaks efter sommaren och ska påbörja vårt 2:a IVF försökt. Det första lyckades inte. Jag mådde inte dåligt av sprutorna, men hade ont efter äggplocket. Jag vet dock inte om jag ska starta i augusti eller i september. Någon annan som snusat under behandlingen eller har du/ni lagt av innan behandlingsstart och inte vid plus?

• Inalina
    IVF2021 skrev 2021-08-13 15:11:23 följande:
    Nu så! Embryot är på plats. Det var en labyrint för den där katetern att hitta in genom så jag kan inte påstå att det var ett snabbt och smidigt ingrepp, men nu är det klart! Man skulle bara vilja kolla att det ligger rätt.

Fick testdag 23/8, så en dag innan dig..?! Känns som så himla få dagar mellan insättning och beräknad mens. Skönt att slippa vänta så länge på resultat, men samtidigt känns det overkligt att ett embryo skulle hinna fastna och börja påverka ens hormoner på så kort tid.

Har du någon plan för när du tänker testa?
    hejsan!!! så härligt att du äntligen är ruvare!! och det där sista momentet som alla tycker är så smidigt, hua vad nervöst men skönt att embryot är på plats nu i alla fall!!Hjärta

nu är jag tillbaka efter en rätt lång semester och ska dra igång med sprutorna nästa måndag förmodligen, kör långa protokollet denna gången så fick ta en spruta som skulle nedreglera hela tjohejsan för en vecka sen. sen ett ultraljud på måndag och förhoppningsvis kan jag köra igång med gonal f då! sen blir det att åka till prag för ÄP och återföring, men försöker nog åka 2 omgångar då jag inte vill vara i väg så länge själv (med en 2 åring hemma). 

jag hoppas du får ett fint plus och det ska bli spännande att följas åt!!! Kram!!Solig
  • Inalina
    CarroAnd skrev 2021-08-16 09:15:16 följande:

Hej!

Nu är jag tillbaks efter sommaren och ska påbörja vårt 2:a IVF försökt. Det första lyckades inte. Jag mådde inte dåligt av sprutorna, men hade ont efter äggplocket. Jag vet dock inte om jag ska starta i augusti eller i september. Någon annan som snusat under behandlingen eller har du/ni lagt av innan behandlingsstart och inte vid plus?

hejsan!! jag är också tillbaka nu efter sommaren och jag tror nog att vi ska lycka bli gravida allihopa denna gången!!! har du fått någon ändring i ditt stimulationsprotokoll eller var de ändå nöjda med antal ägg etc förra gången?

ska du ringa din klinik när du får mens och rapportera? blir roligt att följas åt!Solig (jag har aldrig snusat så just den grejen har jag inga råd om;)
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-07-20 07:58:46 följande:
    Annna84 skrev 2021-07-19 21:12:59 följande:

<3 <3

Ni är så gulliga...det känns fint att ha er här. Ska verkligen försöka att tänka på annat. Inalina och Dibella, vi ses här igen i höst. Anna84 stort lycka till! Kram på er!

hejsan! Hur är det med dig? och har du haft en fin sommar trots allt? Några planer när nästa FET kan bli av?

vi har haft en toppen-sommar men skönt att vara tillbaka hemma nu med sina egna grejer, garderober och sin egen vardag. har ju bott 5 veckor med en liten resväska på olika ställen i sverige;)

Jag är igång nu igen (även om det inte känns så innan man börjat med sprutorna..) men fick en nedregleringsspruta förra veckan som tydligen ska sätta en i klimakteriet (vilket jag inte alls märkt någonting av...) har dock inte fått min mens så den verkar ju ha gjort något med systemet i alla fall. ska göra ett VUL på måndag för att se om jag kan börja med sprutorna då!

Kram och nu kör vi så det ryker!

• endotjej92

Hej!

Hej!! 
    Jag är tyvärr oxå en snusare vilket inte känns optimalt när man inte ska inta nikotin som ruvare.. Vad jag förstått från min klinik är att de säger att man ska sluta när man får återföring. 
    Jag susade hela period med sprutor och plock sen när jag fick återföring försökte jag sluta helt tvärt men min kropp mådde inte bra och jag blev på något vis rädd att embryot tar de värre om jag mår såhär så gått ner till 3 snus om dagen ca. Tips är verkligen att sluta innan ruvningstiden, det ska jag göra om denna inte fastnar.
    Hur gjorde du förra gången?
  • endotjej92

Hej!

Hej!! 
    Jag är tyvärr oxå en snusare vilket inte känns optimalt när man inte ska inta nikotin som ruvare.. Vad jag förstått från min klinik är att de säger att man ska sluta när man får återföring. 
    Jag susade hela period med sprutor och plock sen när jag fick återföring försökte jag sluta helt tvärt men min kropp mådde inte bra och jag blev på något vis rädd att embryot tar de värre om jag mår såhär så gått ner till 3 snus om dagen ca. Tips är verkligen att sluta innan ruvningstiden, det ska jag göra om denna inte fastnar.
    Hur gjorde du förra gången?
  • endotjej92

Hej tjejer! Har så mycket känslor just nu, vet inte hur jag ska tänka alls..
    Jag har testat mig sedan RD3 och aldrig i mitt liv ens sätt ett såhär svagt streck. Tror ni jag kan ha turen att vara gravid? Ser ni strecket? Kan de vara ett spökstreck?
    Detta var morgon urinen, väntade sedan i 4h och tog ett till och det såg likadant ut.
  • Inalina
    endotjej92 skrev 2021-08-16 13:46:26 följande:
    Hej tjejer! Har så mycket känslor just nu, vet inte hur jag ska tänka alls..
    Jag har testat mig sedan RD3 och aldrig i mitt liv ens sätt ett såhär svagt streck. Tror ni jag kan ha turen att vara gravid? Ser ni strecket? Kan de vara ett spökstreck?
    Detta var morgon urinen, väntade sedan i 4h och tog ett till och det såg likadant ut.
    hejsan!!! Åh vilken RD är du på? jag ser ett tydligt streck!!! Glad just nu ser du absolut ut att vara gravid, stort grattis! är det första IVF?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021