• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Frida123123

Hej, är det någon här som gjort mens utredning i Aten? Jag har gjort det och mina nivåer av laktobaciller låg på 23 %, ska ligga på 90 %. Nu vill de behandla med en del mediciner/antibiotika. Jag orkar inte. Vad hände med att ?råka bli på smällen?

• GlitterLina

Nu är allra sista slutgiltiga sprutan tagen! Ovitrelle ägglossnings sprutan den skulle tas prick 20.30 eftersom äggplock är 08.30 på Tors

Är så rädd att äggen släpper innan själva äggplocket :(

Har ni oxå fått äggplocks tid 36 timmar efter Ovitrelle sprutan??

• Vi2Ivf

Hej jag undrar hur dem räknar ivf, tex dem får ut 5 ägg alla ägg blir befruktade 1 sätts in men tar sig inte, alltså 4 kvar som gick till frysen. Alla dem 4 som är kvar är det samma ivf försök då eller hur funka det? Vi har bara 1 gratis försök kvar då vi gjort 4 misslyckade inseminationer

• Vi2Ivf

Hej jag undrar hur dem räknar ivf, tex dem får ut 5 ägg alla ägg blir befruktade 1 sätts in men tar sig inte, alltså 4 kvar som gick till frysen. Alla dem 4 som är kvar är det samma ivf försök då eller hur funka det? Vi har bara 1 gratis försök kvar då vi gjort 4 misslyckade inseminationer

• IVF2021
    GlitterLina skrev 2021-08-17 21:25:50 följande:

Nu är allra sista slutgiltiga sprutan tagen! Ovitrelle ägglossnings sprutan den skulle tas prick 20.30 eftersom äggplock är 08.30 på Tors

Det kommer säkert gå bra! Min ena IVF tog jag sprutan 21.30 med plock två dagar senare 9.30, så med samma tidsplan. Andra IVFen tog jag sprutan 20.30 med plock 8.30. Var dock med Suprefact pga risk för överstimulering.
  • endotjej92
    Lilio skrev 2021-08-17 12:07:02 följande:

Hej! :)

Jag är ny i tråden och har precis påbörjat fertilitetsutredning. Jag skulle vilja höra om det är vanligt i Sverige (jag bor utomlands) att de rekommenderar alla att genomföra genetiskt anlagsbärartest innan första IVF? Oavsett om ni inte har några kända sjukdomar eller anledningar att tro att det behövs.

Där jag bor är det rekommenderat, men det tar också 8 veckor...

Tacksam för svar :)

Hej detta är ingenting min IVF klinit nämnt för mig :) Hur gör man det?
    Vi2Ivf skrev 2021-08-17 23:39:15 följande:

Hej! ja precis det är samma omgång av ivf. tror det räknas för varje plock, att även om de inte skulle överleva några ägg räknas plocket ändå.. Men känns som det är vanligare att man får några ägg för flera insättningar än 1. 

Jag fick också sprutan 36 timmar innan plock :)
  • Inalina
    Lilio skrev 2021-08-17 12:07:02 följande:

Hej! :)

Jag är ny i tråden och har precis påbörjat fertilitetsutredning. Jag skulle vilja höra om det är vanligt i Sverige (jag bor utomlands) att de rekommenderar alla att genomföra genetiskt anlagsbärartest innan första IVF? Oavsett om ni inte har några kända sjukdomar eller anledningar att tro att det behövs.

Där jag bor är det rekommenderat, men det tar också 8 veckor...

Tacksam för svar :)

hej!
    i sverige har jag aldrig hört talas om någon som gjort ett sånt test om du inte bett om det och haft flera missfall eller att man har gjort något genetiskt test för att se risk för Downs Syndrom eller liknande, min väninna fick göra ett i Sverige när de först fått ett sent missfall och sedan fick reda på att deras bebis hade DS. Jag bor i Schweiz och har gjort IVF här och i Tjeckien och det är inget jag har fått rekommenderat. 
    nyfiken på vilket land du bor i?

misstänker att du ändå får bestämma själv om du vill göra det eller inte?
    Lycka till!Glad
  • Inalina

hej! lycka till på ÄP imorgonHjärtanervositeten är alltid stor att äggen ska släppa, man tycker ju liksom att de borde ta in en 35 timmar efter sprutan för att vara på SÄKRA sidan, men jag tror att det är 37-38h egentligen, det är därför man skickas in 36h efter sprutan, har läst det nånstans!GladPå alla mina äggplock (4 st) har jag också fått ÄP 36h innan!) 
    Hur många ägg har de sett på VUL?
  • Inalina
    Frida123123 skrev 2021-08-17 19:20:17 följande:

Hej, är det någon här som gjort mens utredning i Aten? Jag har gjort det och mina nivåer av laktobaciller låg på 23 %, ska ligga på 90 %. Nu vill de behandla med en del mediciner/antibiotika. Jag orkar inte. Vad hände med att ?råka bli på smällen?

Hej! Nej men jag har läst en del i Atentråden innan när vi försökte med IVF 2018. Då funderade jag också på att göra det där mensblodtestet, men jag gjorde aldrig det för IVFen funkade 3:e gången och det blev en dotter. ja du att råka bli på smällen är det nog få härinne som lyckats med Flört på ett sätt är det ju bra om de faktiskt hittar något som är hyfsat enkelt att behandla, visst får mannen också antibiotika då? det ska väl göra miljön så bra som möjligt för en bebis att frodas i misstänker jag, men det är svårt att veta vad anledningen till barnlösheten beror på. Jag antar att ni inte fått någon annan förklaring? KramHjärta
  • Clemmentina
    Smilla93 skrev 2021-08-16 20:03:02 följande:

Hej alla krigare!

Inte varit här inne på sedan i början av sommaren då jag genomgick min första ivf behandling som resulterade i ett misslyckats ET. Däremot lyckades ett embryon klara sig till dag 5 och gick till frysen. Ska nu göra ett FET i stimulerar cykel där jag ska ta progynon 3 tabletter/dag. Är det någon som har erfarenhet av stimuleras cykel med progynon? Har bara hört om folk som tagit letrozol, vilket jag tog innan ivf och då fick jag ägglossning varje gång och min slem hinna var jättebra... Så här fattar inte varför jag inte får stimulera med det.. Någon som vet?

Mvh förvirrad tjej ;)

Välkommen tillbaka! Jag har samma erfarenhet kring Letrozol som du men har ändå fått progynon vid två tillfällen. Fördelen med progynon är att de kan styra det helt och hållet. Med andra ord behöver en inte vara rädd att återföringen blir på en helg (vissa kliniker håller ju stängt då) eller hindras av något annat (tex kanske kliniken bara har möjlighet att göra ett visst antal återföringar per år).
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021