• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Always choklad
    Inalina skrev 2021-09-10 09:19:30 följande:

Hej! jaha redan vid 40! det låter ju bra, ju tidigare desto bättre om de skulle upptäcka något såklart.

ja har hört att mammografi kan vara lite obehagligt men jag måste kolla upp när det görs i Schweiz... 

nästa v är det dags för din hysteroskopi, hoppas det ska gå fint och att de fixar till så att ditt lilla embryo vill fästa ordentligt nästa gång! ska du göra stimulerad FET eller i naturlig cykel?

Oj glömde svara på din fråga visst. Jag vet inte än om det blir stimulerad eller ej. Jag har möte med läkaren 27sep.å sen får vi se vad som händer nu med allt efter hysteroskopin. Senaste ggr så har det varit i stimulerad cykel, så antar det blir så nu, en gång kom ÄL på fel dag så vi fick skjuta upp det en månad då de skulle då haft stängt. Det var inte så kul.
  • Amelia84
    apan95 skrev 2021-09-10 08:23:01 följande:

Haha ja precis! Konstigt att man nästan kan längta efter att må illa. Jag blev spontant gravid för ett år sedan och märkte ingenting förutom molvärk och ont i svanken typ. men slutade tyvärr i missfall, men då förstod man ju att man ändå kan må bra!

Känns så jobbigt när man har testdag på en vardag tycker jag. lättare att hantera känslorna på helg oavsett positivt eller negativt..

Min riktiga testdag är om en vecka, alltså fredag 17/9. Hade aldrig kunnat hålla mig..:)

Beklagar verkligen missfallet. Usch, vad hemskt. Blir så ledsen för alla som behöver gå igenom det. Men då kan du jämföra lite symptom med din förra graviditet. Så utifrån det så kommer det ju bli extra spännande imorgon! Testa på helgen är ju såklart att föredra så man inte behöver hoppa in på ett möte nån timme efter testet, oavsett resultat så blir det ju svårt att hålla fokus.

Jag sitter här och är så förväntansfull inför ditt test imorgon :)
  • Frida123123

Imorgon kommer jag att ta graviditetstest, har testdag på söndag, men testar en dag tidigare. Tror jag läste att det var en till som skulle testa imorgon. Nu håller vi tummarna för oss imorgon. Så var dagen D kommen?

• Clemmentina
    Inalina skrev 2021-09-09 13:39:46 följande:

ja det var riktigt smidigt att flyga i dessa tider faktiskt, knappt en kotte på flygplatserna och att genom securityn tog 1 min på båda håll ;)

klart att din blastis klarar upptiningen!  det är ju väldigt ovanligt att de inte skulle göra det.

RD 1 idag för mig, de mailade från kliniken att de andra 2 lite långsammare embryona fortsatte att dela sig och hade 6 celler idag. får se om de kommer ikapp så de är blastisar på lördag eller om de stannar av. egentligen ska de väl ha 8 celler idag för att vara toppembryon om jag förstått det rätt, men allt kan ju hända :) 

håller tummarna för oss båda, roligt att vi är många i tråden som ruvar samtidigt!

Åh vad skönt! Helt klart en fördel! ;)

Hoppas det med! Men man vet ju aldrig. Vore så typiskt om det inte klarar sig nu. Hoppas verkligen få ruva ihop med er andra!

Spännande med de två kvarvarande! Jag har haft embryon som varit sega på dag 3 men som sedan kommit ikapp. Vi hoppas det gäller dina!

Hur känns det så här annars på ruvardag 2?
  • Clemmentina
    Frida123123 skrev 2021-09-10 17:03:40 följande:

Imorgon kommer jag att ta graviditetstest, har testdag på söndag, men testar en dag tidigare. Tror jag läste att det var en till som skulle testa imorgon. Nu håller vi tummarna för oss imorgon. Så var dagen D kommen?

Åh vad spännande! Håller tummarna för dig! Tror och hoppas på plus. Kram!
  • Amelia84

Åhh vad spännande! Håller alla tummar :) hoppas på två plus imorgon då!!
  • Inalina

Åh så spännande!!! håller alla tummar!Solig
  • Smilla93
    Frida123123 skrev 2021-09-09 19:15:19 följande:

Neeej, håll kvar vid en positiv tanke. Det kan te sig så olika, från varje gång. Jag vet, det är så svårt det där, pendlandet mellan hopp och misstro. Jag har varit där. Det är inte kul. Skitjobbigt. Jag mår bra, mensvärk :(. Den här veckan har varit jobbig. En dag i taget. En dag utan mens är en bra dag, är mantrat som jag spelar upp i mitt huvud varje dag. Lite roligt det där, när jag var klar efter återföringen och låg kvar på rummet, spelade jag upp en låt för lilla embryot, en låt av José Gonzales-stay alive:. Lite löjligt kanske, men, så mycket som jag kämpat, och vara där på kliniken ensam, igen efter missfallet kände jag bara att ?du och jag lilla embryo, vi måste fixa detta, tillsammans.

?I will stay with you tonight

Hold you close 'til the morning light

In the morning watch a new day rise

We'll do whatever just to stay alive

Well the way I feel is the way I write

It isn't like the thoughts of the man who lies

There is a truth and it's on our side

Dawn is coming

Open your eyes

Look into the sun as the new days rise

And I will wait for you tonight

You're here forever and you're by my side

I've been waiting all my life

To feel your heart as it's keeping time

Dawn is coming

Open your eyes?

Så varje morgon, har jag lyssnat på den till jobbet och försökt hålla en positiv tanke.

Om mensen inte kommer nu, så testar jag på lördag. Jag håller alla tummarna för dig (och alla andra) med givetvis. Vi borde få ett diplom eller nåt :). Håll ut! Kram

Jo jag vet att det är olika för alla, men eftersom jag fick så starka symptom en vecka innan beräknad mens sist så jämför man ju med det.. Jag tycker att denna ruvningen har varit så jobbigt, sist så för lite jag att inte ha så höga förhoppningar för att inte bli besviken om det inte blev något och denna gången har jag nog haft för höga förhoppningar.. Det här mer ivf är verkligen en känslo berg och dalbana utan dess like!

Men mensvärk utan mens låter ju bra, det var så jag kände sist. Hade sjuka menssmärtor i över en vecka och fattade inte varför inte mensen kom och då tog jag ett gravtest som var positivt.

Ja tycker inte att det är löjligt, alla knep för att få positiva tankar är ju guld i detta läget man befinner sig i! Tycker att du är klok som bibehåller positivitet även när det känns jobbigt!

Åh spännande att du ska testa idag, håller mina tummar nu att detta går vägen!!! Jag ska testa imorgon, har egentligen testdag på måndag men vill inte ta det precis innan jobb. Även om man är inställd på ett minus så är det ju ändå jobbigt att få det svårt på vitt..

Lycka till nu! Kram
  • IVF2021

Så där! Nu ruvar jag också på en liten blastocyst. Inte lika fin som den vid förra insättningen som tydligen var 100%ig, men den räknades ändå som bra! Insättningen gick otroligt mycket bättre denna gång. Verkligen inte skönt, men läkaren lyssnade på hur det gått sist och mätte noga och anpassade väl så det gick bra. Tydligen var alla instrument blodiga efter förra insättningen men helt redan idag (enligt mannen min som ju kan se vad som pågår).

Känner mig konstigt nog inte glad. Känner mig bara orolig och ältar läkarens sammanfattning och försöker väga alla hans ord för att lista ut om de är positiva eller negativa.

Är det inte nu man ska vara glad och förväntansfull? :(

• Inalina
    IVF2021 skrev 2021-09-11 12:31:48 följande:

Så där! Nu ruvar jag också på en liten blastocyst. Inte lika fin som den vid förra insättningen som tydligen var 100%ig, men den räknades ändå som bra! Insättningen gick otroligt mycket bättre denna gång. Verkligen inte skönt, men läkaren lyssnade på hur det gått sist och mätte noga och anpassade väl så det gick bra. Tydligen var alla instrument blodiga efter förra insättningen men helt redan idag (enligt mannen min som ju kan se vad som pågår).

Känner mig konstigt nog inte glad. Känner mig bara orolig och ältar läkarens sammanfattning och försöker väga alla hans ord för att lista ut om de är positiva eller negativa.

Är det inte nu man ska vara glad och förväntansfull? :(

Hej! Så roligt att vi ruvar samtidigt nu och med lika gamla bebisar ;) haha!

Så skönt att insättningen gick bra, det där har vart lite av en mardröm för mig med tidigare men denna gången gick det SÅ smidigt!!:)

När jag fick tillbaka embryot som blev min dotter var det inte helt perfekt heller enligt deras beräkningar och grading system men hon blev verkligen helt perfekt så det där stämmer inte!

Du får glädja dig åt att upptiningen gick bra, insättningen gick bra och du fick tillbaka en blastis, egentligen är ju det alla här inne kan önska sig :) kram kram!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021