• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    chislin skrev 2021-09-08 10:04:11 följande:

Första UL på dag 8:

Höger äggstock: ingenting

Vänster äggstock: 4 st, 14 mm. 3 st, 9-10 mm.

Känns som att det är vääääldigt dåligt?. Ni med erfarenhet, vad säger ni?

hej! det är ganska vanligt att ena äggstocken inte svarar lika bra som den andra, men 7 äggblåsor på första ultraljudet tycker jag låter bra!

Sa inte läkaren något när du var där? Om de inte är nöjda med resultatet brukar de be en att justera dosen och ev får man stimulera lite längre. kram!
  • Inalina
    Estelle011 skrev 2021-09-08 09:37:36 följande:
    Haha härligt att höra! Ändå ganska bra resultat med tanken på hur många ägg har dem plockat ut. Man vill i alla fall kunna sätta tillbaka ett. Hoppas att allt går bra. Då kan du åka hem som du planerade och vänta (testa) där.

Jag har FET på lördag. Första gången med denna läkaren. Han gjorde båda mina ÄP med bra resultat, men aldrig återföring så jag tror verkligen på honom :D

Det blir femte gången för oss...känns ibland som att det aldrig kommer att gå...
    Min koordinator skrev - 'You have to come now - as soon as possible!!' direkt efter att jag skrivit till dig här haha, så jag fick springa till kliniken och allt gick skitfort och överföringen gick toppen!

Solig är så lättad nu och allt såg så fint ut med mitt lilla 2 dagars embryo som utvecklade sig fort och fint! 

åh vad spännande då kommer vi ligga exakt i fas med ruvningen på lördag - mitt embryo är 5 dagar och du får blastisen tillbaka! så roligt!

Jodå nu ska det gå för oss alla här inne!{#emotions_dlg.flower}
  • Truuly
    Inalina skrev 2021-09-08 10:51:27 följande:

Hej tjejer!!! (ni måste vara trötta på mig vid det här laget med alla uppdateringar !!) 

MEN NU ÅR JAG RUVARE!!!!  tjohoooo är så himla himla glad  (ja den här processen är ju en bergochdalbana...) 

Mitt ena embryo som klarade befruktningen bra hade delat sig SUPERFINT och hade 4 celler i morse, men hann dela sig till 6 celler innan återföringen!

Detta känns så otroligt då mina ägg brukar vara så himla långsamma o tröga och läkaren sa att detta var ett toppembryo! (vilket jag aldrig fått höra innan vid mina återföringar). är så glad o lättad att jag kan börja gråta ! 

Nu har alltså hoppet tänts igen, och jag har 2 embryon i labbet som vaknade till och de odlar vidare som jag får uppdateringar på de närmaste dagarna.

Oj vad jag hoppas att detta är guldägget och syskonet som är så otroligt efterlängtat, nu kan jag inte påverka mer utan ska bara njuta av att vara gravid tills motsatsen bevisats. 

ÅHH så glad för din skull! Låter ju kanon med ett toppembryo! Låter superlovande! Njut nu av ruvardagarna :D
    chislin skrev 2021-09-08 10:04:11 följande:

Första UL på dag 8:

Höger äggstock: ingenting

Vänster äggstock: 4 st, 14 mm. 3 st, 9-10 mm.

Känns som att det är vääääldigt dåligt?. Ni med erfarenhet, vad säger ni?

Jag tycker ditt resultat är bra! :) På mitt första ul så hade jag bara 3st på högra äggstocken på enbart 9-10mm.. Fick gå på ytterligare tre ul efter det med dosjustering efter varje ul. Det slutade med 9 ägg vid plock och sen 2 som blev blastocyster :)
  • Clemmentina

Hej tjejer!!! (ni måste vara trötta på mig vid det här laget med alla uppdateringar !!) 

MEN NU ÅR JAG RUVARE!!!!  tjohoooo är så himla himla glad  (ja den här processen är ju en bergochdalbana...) 

Mitt ena embryo som klarade befruktningen bra hade delat sig SUPERFINT och hade 4 celler i morse, men hann dela sig till 6 celler innan återföringen!

Detta känns så otroligt då mina ägg brukar vara så himla långsamma o tröga och läkaren sa att detta var ett toppembryo! (vilket jag aldrig fått höra innan vid mina återföringar). är så glad o lättad att jag kan börja gråta ! 

Nu har alltså hoppet tänts igen, och jag har 2 embryon i labbet som vaknade till och de odlar vidare som jag får uppdateringar på de närmaste dagarna.

Oj vad jag hoppas att detta är guldägget och syskonet som är så otroligt efterlängtat, nu kan jag inte påverka mer utan ska bara njuta av att vara gravid tills motsatsen bevisats. 

Underbart! Nu hoppas vi att detta är guldägget. Låter onekligen väldigt lovande att läkaren sa att det är ett toppembryo! :) Hoppas du man slappna av nu och att även förkylningen ger med sig.

Jag gjorde vul idag och får tillbaka ett femdagars om allt går som det ska på tisdag.
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-09-08 11:20:53 följande:

Underbart! Nu hoppas vi att detta är guldägget. Låter onekligen väldigt lovande att läkaren sa att det är ett toppembryo! :) Hoppas du man slappna av nu och att även förkylningen ger med sig.

Jag gjorde vul idag och får tillbaka ett femdagars om allt går som det ska på tisdag.

Ja precis skönt att lämna kliniken (och Prag) full av hopp istället för tvivel! :)

Va kul då blir vi ruvarkompisar på tisdag, då ligger du bara 3 dagar efter mig! :) så skönt att lämna lite av allt detta nu och inte hela tiden sitta med oro för hur det ska gå, nu går det som det går och ingen kan påverka något! Jag fick embryo glue också så hoppas det fäster ordentligt denna gången;) jag ville ju ha tillbaka 2 men de återför bara 2 om de är i samma stadie sa kliniken (dvs 2 st 2 celliga/4celliga osv).

Kram
  • IVF2021
    Estelle011 skrev 2021-09-08 09:37:36 följande:

Jag har FET på lördag. Första gången med denna läkaren. Han gjorde båda mina ÄP med bra resultat, men aldrig återföring så jag tror verkligen på honom :D

Jag gör också FET på lördag! Då är vi ju 3 som ruvar matchande. Heja våra kroppar.
  • apan95
    Frida123123 skrev 2021-09-08 08:13:10 följande:

Nej, har hållit mig från att testa ännu. De andra gångerna har jag faktiskt testat på test-dagen. Om det är dåliga nyheter vill jag ta det på helgen, så man slipper vara ledsen och behöva gå till jobbet. Min sambo vill inte testa tidigare heller så.. Så lördag blir nog testdagen. Kommer du testa tidigare? Hur mår du?

Jag mår bra! Känner typ ingenting vilket gör mig lite besviken haha.. men förstått att det är så olika! Tänker precis som du att jag vill vara lite förberedd på besvikelsen därför tänkte ja testa så är man kanske lite beredd på om man börjar blöda i helgen.. min testdag är ju nästa fredag så kommer ju testa då också såklart!
  • Estelle011
    IVF2021 skrev 2021-09-08 11:42:18 följande:

Jag gör också FET på lördag! Då är vi ju 3 som ruvar matchande. Heja våra kroppar.

Så spännande :)
  • Annna84

Nu håller jag alla tummar jag har för dig och guldägget :) Underbart att få höra det <3 Kramar till dig!
  • Frida123123

Wow! Härligt. Välkommen ruvare till klubben. Som någon skrivit, vi är många som ruvar och på väg att bli ruvare nu i tråden. Kul. Jag hoppas på 100 % graviditet för oss alla :). Bra kämpat, nu får du ta hand om dig och lilla embryot där inne.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021