• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Amelia84
    apan95 skrev 2021-09-12 10:40:04 följande:

en liten uppdatering från mig.

testade i går och fick ett svagt plus med predictor early. dock tycker jag att det var på tok för svagt för ruvardag 8. Men strecket var helt klart där och rosa. ser det även i dag.

Imorse(rd9) testade jag igen men nu men någon sån där billig sticka bara, som visade såklart ingenting.

Så jag antar att något kanske försökt fästa men inte lyckats hela vägen.

Är iallafall inställd på att detta gått åt skogen och vill egentligen bara sluta med lutinus så mensen kan komma. Har BIM idag. Men får stå ut tills på fredag (testdag).

Blandade känslor här hemma. besvikelse över ett streck som ändå fanns där men hopp över 5 till som finns i frysen..

Lycka till ni andra <3

Hej fina! Jag tänker att ruvardag 8 fortfarande är tidigt. Och du fick ju ett svagt plus. Jag tycker inte du ska ge upp hoppet än, utan ge det lite tid till! Det kan ju skilja sig från dag till dag <3 Läst om flera med negativa test dag 8 för att sen få ett plus på dag 10-12 med en blastocyst.

5 till i frysen är ju fantastiskt så det är ju en skön tröst! Men än är det inte kört! Jag håller fortfarande tummarna för ett plus <3 Ta hand om dig nu! Kram!
  • Fogeln
    Frida123123 skrev 2021-09-12 10:43:43 följande:

Testdagen är kommen och JAG ÄR GRAVID 2-3 v. Så, räknar jag rätt då är jag i 5 veckan nu.

Stort grattis!!!!

Vad roligt för er :D
  • Fogeln

Hej på er!

Imorse var det äntligen dags att starta med progynonen inför vår stimulerade FET. Hoppas jag den här gången kan få tillbaka en av våra två frysta blastisar ????????

• Frida123123

Tack för alla grattishälsningar! Jag hänger givetvis kvar i tråden och hejar på er alla andra! Jag är glad men med lite reservation, då vi på vul förra gången fick reda på att hjärtat inte slog. Så nu intar sig nästa väntan på tre veckor. Men just nu är jag gravid och är givetvis jätteglad.

• Frida123123

[quote=81372405][quote-nick]Smilla93 skrev 2021-09-12 07:43:40 följande:[/quote-nick]

Hej alla!

Jag fattat inte alls vad som händer.

Tog test alldeles nyss, det ena (vänster) på väldigt koncentrerat urin sen det andra (höger) är kiss som jag fick klämma ut för jag hade hällt ut det andra.. Har officiellt testdag imorgon. Kan det vara så här svagt fast att det är testdag imorgon? Är på ruvar dag 11 med 5 dagars.

//

Jag tycker det ser positivt ut :). Kan du inte ta ett digitalt test med. Då slipper du vara osäker och behöva tolka. Spännande :)

• apan95
    Amelia84 skrev 2021-09-12 11:21:11 följande:

Hej fina! Jag tänker att ruvardag 8 fortfarande är tidigt. Och du fick ju ett svagt plus. Jag tycker inte du ska ge upp hoppet än, utan ge det lite tid till! Det kan ju skilja sig från dag till dag <3 Läst om flera med negativa test dag 8 för att sen få ett plus på dag 10-12 med en blastocyst.

5 till i frysen är ju fantastiskt så det är ju en skön tröst! Men än är det inte kört! Jag håller fortfarande tummarna för ett plus <3 Ta hand om dig nu! Kram!

Åh, va du är gullig! Tack snälla för peppen!

Har också läst en del om detta. Läste till och med i går att frysta embryon fäster ofta senare än färska även om det är lika många dagar gamla. Men som sagt jag vet inte. Känslan i kroppen säger att det är kört men ska ju självklart vänta tills fredag!

Tack, håller tummarna för dig med! Kram <3
  • Inalina
    Frida123123 skrev 2021-09-12 12:05:06 följande:

Tack för alla grattishälsningar! Jag hänger givetvis kvar i tråden och hejar på er alla andra! Jag är glad men med lite reservation, då vi på vul förra gången fick reda på att hjärtat inte slog. Så nu intar sig nästa väntan på tre veckor. Men just nu är jag gravid och är givetvis jätteglad.

Åh stort grattis till dig, så glad jag blir!!!!=) så härligt med ett plus, den här gången går du hela vägen!!! Kram! Jätteroligt med de som hänger kvar i tråden tycker jag <3
  • Inalina
    apan95 skrev 2021-09-12 10:40:04 följande:

en liten uppdatering från mig.

testade i går och fick ett svagt plus med predictor early. dock tycker jag att det var på tok för svagt för ruvardag 8. Men strecket var helt klart där och rosa. ser det även i dag.

Imorse(rd9) testade jag igen men nu men någon sån där billig sticka bara, som visade såklart ingenting.

Så jag antar att något kanske försökt fästa men inte lyckats hela vägen.

Är iallafall inställd på att detta gått åt skogen och vill egentligen bara sluta med lutinus så mensen kan komma. Har BIM idag. Men får stå ut tills på fredag (testdag).

Blandade känslor här hemma. besvikelse över ett streck som ändå fanns där men hopp över 5 till som finns i frysen..

Lycka till ni andra <3

Hej vännen!! Ibland behöver man nog ha lite is i magen och olika test visar olika tydligt! HCG ändras varannan dag så testa igen i morgon du är fortfarande hyfsat tidigt i processen och jag tror det är få som får ?starka? test på RD 8.. försiktigt grattis så länge så håller jag tummarna för lite starkare streck imorgon!! Kram!
  • Inalina
    Smilla93 skrev 2021-09-12 07:43:40 följande:

Hej alla!

Jag fattat inte alls vad som händer.

Tog test alldeles nyss, det ena (vänster) på väldigt koncentrerat urin sen det andra (höger) är kiss som jag fick klämma ut för jag hade hällt ut det andra.. Har officiellt testdag imorgon. Kan det vara så här svagt fast att det är testdag imorgon? Är på ruvar dag 11 med 5 dagars.

Hej!! Grattis till strecket!! Det finns ju definitivt tillräckligt med HCG i din kropp för att det ska bli ett positivt streck, du har ju uppenbarligen inte fått din mens ännu? Då BIM brukar ligga mkt tidigare än testdagen, vilket är ett gott tecken! Jag tror absolut det kan vara så ?svagt? trots att det är testdag imorgon, min klinik vill att jag tar blodprov för att kunna mäta HCG då de inte litar på några hemmatester. Jag håller tummarna för starkare test imorgon <3
  • Inalina
    Fogeln skrev 2021-09-12 11:42:33 följande:

Hej på er!

Imorse var det äntligen dags att starta med progynonen inför vår stimulerade FET. Hoppas jag den här gången kan få tillbaka en av våra två frysta blastisar ????????

Hej! Härligt att du är igång nu! Borde det bli FET om ett par veckor då? Skönt ni har 2 i frysen =)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021