• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • chislin

Oj behöver goda råd! Läser nu att ovitrelle skulle förvaras i kylskåp! Hämtade ut den igår och ingen sa något om det varken apotek eller klinik så har haft den i rumstemperatur?. Är det kört??

• IVF2021
    chislin skrev 2021-09-11 18:51:08 följande:

Oj behöver goda råd! Läser nu att ovitrelle skulle förvaras i kylskåp! Hämtade ut den igår och ingen sa något om det varken apotek eller klinik så har haft den i rumstemperatur?. Är det kört??

Ojdå. Med tanke på att de tyckte jag till och med skulle ha min i kylväska på väg hem från apoteket så skulle jag tro att ett dygn utan kylskåp är lite mycket. Ring kliniken och fråga! Hoppas du inte behöver den innan måndag?
  • Inalina
    chislin skrev 2021-09-11 18:51:08 följande:

Hej! Har läst på flera ställen att ovitrelle precis som Gonal f kan förvaras i rumstemperatur i 30 dagar, så oroa dig inte :) kram!
  • Smilla93

Hej alla!

Jag fattat inte alls vad som händer.

Tog test alldeles nyss, det ena (vänster) på väldigt koncentrerat urin sen det andra (höger) är kiss som jag fick klämma ut för jag hade hällt ut det andra.. Har officiellt testdag imorgon. Kan det vara så här svagt fast att det är testdag imorgon? Är på ruvar dag 11 med 5 dagars.

• Smilla93
    Smilla93 skrev 2021-09-12 07:43:40 följande:

Hej alla!

Jag fattat inte alls vad som händer.

Tog test alldeles nyss, det ena (vänster) på väldigt koncentrerat urin sen det andra (höger) är kiss som jag fick klämma ut för jag hade hällt ut det andra.. Har officiellt testdag imorgon. Kan det vara så här svagt fast att det är testdag imorgon? Är på ruvar dag 11 med 5 dagars.

Det undre är koncentrerat morgon urin och det övre är lite som jag klämmer ut efter redan hade kissat
  • Clemmentina
    Smilla93 skrev 2021-09-12 07:45:04 följande:

Det undre är koncentrerat morgon urin och det övre är lite som jag klämmer ut efter redan hade kissat

Åh svårt det där! En del får ju knappt positivt på bim och du är väl motsvarande äl+16 nu? Det är tidigt än...det kan vara helt okej även om man alltid önskar riktigt starka streck så att man inte behöver tvivla. Det som är intressant är ju att se hur det ökar. Vänta nu någon dag eller helst två så ser du om du får en ökning eller inte. Håller tummarna!
  • Smilla93
    Clemmentina skrev 2021-09-12 09:32:04 följande:

Åh svårt det där! En del får ju knappt positivt på bim och du är väl motsvarande äl+16 nu? Det är tidigt än...det kan vara helt okej även om man alltid önskar riktigt starka streck så att man inte behöver tvivla. Det som är intressant är ju att se hur det ökar. Vänta nu någon dag eller helst två så ser du om du får en ökning eller inte. Håller tummarna!

Ja precis det borde väl vara typ äl + 16.. Men om det är samma resultat i morgon på testdagen, ska jag då anmäla det som positivt eller negativt?
  • Estelle011

En till ruvare i gruppen Cool testdag 27/09. Känns såååå länge, och dessa dagar brukar gå så långsamt men nu är det gjort i alla fall och det finns ingenting mer jag kan påverka

• Clemmentina
    Smilla93 skrev 2021-09-12 09:50:45 följande:

Ja precis det borde väl vara typ äl + 16.. Men om det är samma resultat i morgon på testdagen, ska jag då anmäla det som positivt eller negativt?

Du ska anmäla det som positivt. Ett streck är alltid ett streck. Men du kan också vänta till tisdag och testa igen. Sen får du följa det och se hur det utvecklas. Försvinner det får du meddela kliniken det! Hoppas på det bästa!
  • Smilla93
    Clemmentina skrev 2021-09-12 10:08:49 följande:

Du ska anmäla det som positivt. Ett streck är alltid ett streck. Men du kan också vänta till tisdag och testa igen. Sen får du följa det och se hur det utvecklas. Försvinner det får du meddela kliniken det! Hoppas på det bästa!

Okej tack för ditt svar! Då fortsätter jag testa några dagar och ser om det ökar.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021