• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Iväntanpåivf
    Clemmentina skrev 2021-09-16 07:39:06 följande:

Så härlig uppdatering! Kul med en liten tjej och att allt går bra. Tänk snart halvvägs. Snart är det februari! :)

<3

Ja tiden går fortare nu. :)

Håller tummarna och hoppas på din blasto. Hoppas och tror det blir ett plus denna gången.
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-09-16 11:17:35 följande:

Förstår dig, jag hade en dröm för någon månad sen att jag ammade mitt barn och kände sån enorm kärlek och hur fantastiskt det var och det var så verkligt så när jag vaknade så mådde dåligt hela dagen efteråt haha.

Kör du på testa tidigt? Eller vanliga? De vanliga kan ju ta hur lång tid som helst att visa något känns det som! Spännande o få följa nu i dagarna. Finns det ingen annan klinik i Schweiz som kanske känns bättre? Eller har ni bara en i närheten? förstår det blir oerhört meckigt att åka till ett annat land med annat inplanerat.

Jag hoppas jag kommer känna det, men tror nog jag inte kommer kunna känna det riktigt fören vi är igång med processen. RMC känns som en så mkt större apparat än den privata vi var på, så man får olika besked och osäkra besked hit och dit, vilket känns jobbigt!

åh så hemskt att vakna upp ifrån en sån dröm! MEN den kommer att bli sann för dig, det är jag säker på. känner igen det där med att man får ångest efter en dröm eller går runt o är typ arg på sin partner för att de var otrogna i drömmen heheDrömmer väldigt schysst o rättvist ...

jag har kört med hyfsat tidiga tester tror jag, från 10-15 mliu eller vad det heter.. men de är som sagt kritvita just nu så jag kanske får anta att mitt embryo var lite segt med att fastna eller nåt. nja jag tror det finns 2-3 IVF-kliniker i staden där jag bor men med tanke på att min klinik i Prag kan vår historik och även IVF-kliniken där jag gått här så känns det inte så troligt att jag söker mig nån annanstans..
    men vem vet, kanske säger jag något annat nästa vecka!

Jag litar ändå mest på min Prag-klinik och där känns det som att det är lite valuta för pengarna etc, jag får väl se helt enkelt att ha en vecka som kan passas in i höstschemat så får jag köra då i så fall. är ganska spänd på vad de skulle rekommendera faktiskt då jag provat lite olika grejer nu. Skulle nog föredra korta protokollet där det känns som att det går fort och man har koll på ungefär när de blir ÄP. Vi har fortfarande kvar nedfrusna simmare från min man där också vilket gör det hela lite lättare... 
    man har ett skype-möte med läkaren där och sen bestämmer man hur man gör. 

Jag hoppas du kommer känna dig trygg på nya kliniken, ev blir man ju lite mer en i mängden, å andra sidan har de gjort så otroligt många IVF så de har ju rutin på allt de gör! jag antar att de också fått anteckningar på allt ni gjort på förra kliniken? ju mer de vet desto bättre :)
  • Onemore2018

Gjorde återföring igår på 5 dagars. Sen en liten rosa flytning idag. Så har det inte varit de andra gångerna. Då har jag fått lutinus nu inte.

Man kommer aldrig att vänjas sig vid oron

• Inalina
    Onemore2018 skrev 2021-09-16 13:36:47 följande:

Gjorde återföring igår på 5 dagars. Sen en liten rosa flytning idag. Så har det inte varit de andra gångerna. Då har jag fått lutinus nu inte.

åh men det kanske är den berömda nidblödningen när embryot fäster?? aldrig vart med om det men låter ju onekligen så då det stämmer på dagen! stort lycka till o välkommen till ruvarklubbenSolig
  • Frida123123
    Inalina skrev 2021-09-16 13:43:34 följande:

åh men det kanske är den berömda nidblödningen när embryot fäster?? aldrig vart med om det men låter ju onekligen så då det stämmer på dagen! stort lycka till o välkommen till ruvarklubben

Låter mycket lovande :)
  • IVF2021
    Inalina skrev 2021-09-16 11:19:54 följande:

haha ja men precis, man borde få inkl ett 10 pack tester också i IVF-paketet ;) Jag köpte i alla fall på mig några test i Prag där det var billigt men de är ju slut nu.. jo jag kommer fortsätta testa en gång om dagen tills det blir ett streck till 

ja jag tror också det kan ha lite med insättningen att göra hur mkt man känner efteråt, jag har också haft sämre insättningar (inte på din nivår dock!) där jag då haft ganska mkt känningar i magen under ruvartiden, men också där jag inte märkt något alls. Denna gången gick så förvånansvärt smidigt så de retade väl liksom inte upp livmodern alls, även äggplocket var helt utan missöden så det i stort sätt en bra omgång IVF denna gången, om bara den lilla ville fastna nu....

Jag försöker jobba här samtidigt och har ju min mamma på besök också så egentligen hinner jag nog inte tänka massor på embryot, men det gör man ju ändå...tänkte du testa i helgen då?

Hahaha. Det hade verkligen varit dubbla budskap om man fick ett 10-pack tester och uppmaningen att endast testa på utsatt testdag. Jag kanske tar ett test på söndag. Kan nog inte hålla mig längre då.

Vore väl på något sätt rimligt att riktigt tidiga symtom är insättningen som spökar. Min insättning gick ju 1000 gånger bättre nu även om den tog lång tid (fast mest för att planera den). Enda missen var att läkaren började dra ut spekulumet utan att ha knäppt loss den. Ajajaj. Man önskar ju dock att alla små vinklar var symtom på bebis.

Låter som du har perfekt fullt upp för att inte hinna tänka så mycket! Låter dock väldigt jobbigt att ha mamman på besök utan att hon vet något. Hur står du ut utan att ha berättat för någon?
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-09-16 13:32:05 följande:
    åh så hemskt att vakna upp ifrån en sån dröm! MEN den kommer att bli sann för dig, det är jag säker på. känner igen det där med att man får ångest efter en dröm eller går runt o är typ arg på sin partner för att de var otrogna i drömmen heheDrömmer väldigt schysst o rättvist ...

jag har kört med hyfsat tidiga tester tror jag, från 10-15 mliu eller vad det heter.. men de är som sagt kritvita just nu så jag kanske får anta att mitt embryo var lite segt med att fastna eller nåt. nja jag tror det finns 2-3 IVF-kliniker i staden där jag bor men med tanke på att min klinik i Prag kan vår historik och även IVF-kliniken där jag gått här så känns det inte så troligt att jag söker mig nån annanstans..
    men vem vet, kanske säger jag något annat nästa vecka!

Jag litar ändå mest på min Prag-klinik och där känns det som att det är lite valuta för pengarna etc, jag får väl se helt enkelt att ha en vecka som kan passas in i höstschemat så får jag köra då i så fall. är ganska spänd på vad de skulle rekommendera faktiskt då jag provat lite olika grejer nu. Skulle nog föredra korta protokollet där det känns som att det går fort och man har koll på ungefär när de blir ÄP. Vi har fortfarande kvar nedfrusna simmare från min man där också vilket gör det hela lite lättare... 
    man har ett skype-möte med läkaren där och sen bestämmer man hur man gör. 

Jag hoppas du kommer känna dig trygg på nya kliniken, ev blir man ju lite mer en i mängden, å andra sidan har de gjort så otroligt många IVF så de har ju rutin på allt de gör! jag antar att de också fått anteckningar på allt ni gjort på förra kliniken? ju mer de vet desto bättre :)

Jo det känns lite som att de har lite mer koll, iaf på vad du berättar, på pragkliniken. Får verkligen hoppas ni slipper tänka på nästa steg och att den bara tog en dag extra på sig att fästa. När har du "bim"? måndag?

Jag tror lite mer att man blir en i mängden på RMC, på gott och ont, det meckiga är mest att ta sig dig, inte lika smidigt som förra kliniken. Men inte lika meckigt som att flyga till annat land Drömmer Ja jag drog ut journaler och så, men de frågade mest hur vi gjorde och så kopierade vi rakt av på protokoll och hormoner samt börja på dag 1, så blir nog bra förhoppningsvis. De gjorde ett VUL också och kollade blåsor, hade 6 på vardera sidor, så det verkar vara lite vad jag har att erbjuda förmodligen även vid stimulering? Vet inte om det brukar finnas ett samband där.

• Clemmentina
    Inalina skrev 2021-09-16 08:42:21 följande:

åh nu smygtestade jag i morse på RD 8 med 2 dagars.. testet var vitt som snö... jag vet att det är tidigt, men jag hade en dröm i natt att det var tydliga streck på 2 test som jag tog så jag blev så besviken när jag vaknade och det inte var verklighet.. får ha lite is i magen ändå såklart o se om det växer fram något så tar ju inte ut förlusten i förskott ännu men hade så gärna velat se tillstymmelse till streck i alla fall! tålamod är ju verkligen inte min grej! 

Det är verkligen långt ifrån alla som testar positivt på dag 10 efter ägglossning. Håller tummarna för att det snart blir två sträck och att din dröm blir verklighet! :) Så märkligt med drömmar. Hehe, känner igen mig i det där med tålamod. Och ruvartiden är verkligen den längsta! Det gäller att hålla sig sysselsatt!
  • Clemmentina
    Iväntanpåivf skrev 2021-09-16 12:15:43 följande:

<3

Ja tiden går fortare nu. :)

Håller tummarna och hoppas på din blasto. Hoppas och tror det blir ett plus denna gången.

Förstår det! :) Hoppas du mår bra och kan njuta av den här tiden.

Tack snälla! Hoppas du har rätt! Kram
  • Clemmentina
    Onemore2018 skrev 2021-09-16 13:36:47 följande:

Spännande tider! :) Då är vi nästan synkade. Hoppas det var en nidblödning. Blastocysten borde ju fästa idag.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021